دانلود و خرید کتاب عبور از دروازه خواب علی خاکزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عبور از دروازه خواب اثر علی خاکزادی

کتاب عبور از دروازه خواب

معرفی کتاب عبور از دروازه خواب

کتاب عبور از دروازه خواب نوشتهٔ علی خاکزادی است. انتشارات آثار سبز این رمان علمی و تخیلی را روانهٔ بازار کرده است. این رمان قصهٔ یک دیکتاتور خودکامهٔ کمونیستی را روایت می‌کند که آنچنان عرصه را بر مردم کشورش تنگ کرده که آن‌ها ناچار برای چشیدن طعم آزادی در خواب فرو می‌روند.

درباره کتاب عبور از دروازه خواب

کتاب عبور از دروازه خواب، رمانی علمی و تخیلی است که قصهٔ آن در سال ۱۹۹۰ میلادی روایت شده است؛ برابر با سال ۱۳۶۹ در ایران. نویسنده این رمان را با هدف ارائهٔ یک داستان سرگرم‌کننده نوشته است؛ البته او خواسته نقدی هم بر حکومت‌های توتالیترِ کمونیستی بکند. او در این رمان، درمورد قدرت خواب سخن گفته است؛ دنیایی که به‌مراتب از دنیای بیداری بزرگ‌تر و عجیب‌تر است. این رمان در چندین بخش نوشته شده که عنوان برخی از آن‌ها عبارت است از «کامیون در راه»، «گارد حفاظت» و «به من اعتماد کن فرزندم».

پس در رمان بلند عبور از دروازه خواب به مبحث اهمیت خواب در زندگی انسان‌ها پرداخته شده است. نظریات «زیگموند فروید» دربارهٔ خواب، سنگ‌بنای کتابی است که داستان یک دیکتاتور خودکامهٔ کمونیستی را روایت می‌کند که آنچنان عرصه را بر مردم کشورش تنگ کرده که آن‌ها ناچار برای چشیدن طعم آزادی در خواب فرو می‌روند. این رمان تم سیاسی دارد. اتفاقات این رمان روان‌شناسانه، در سرزمینی افسانه‌ای به نام «شمال کرۀ شمالی» روی می‌دهد؛ کشوری که به‌علت انزوای سیاسی مطلق، تاکنون کسی نام آن را نشنیده است! این کشور سال‌هاست که از ترس دشمنان خارجی، مرزهای خود را به‌روی تمامی کشورهای دنیا بسته است. «پدر کین»، دیکتاتور خودکامۀ کمونیست حاکم بر این کشور، چنان عرصۀ زندگی را بر مردم «شمال کرۀ شمالی» تنگ کرده که مردم برای چشیدن طعم آزادی به «خوابیدن» پناه می‌برند؛ خوابی که طبق نظریات زیگموند فروید، محل ارضای نیازهای سرکوب‌شده در روز است. ترکیب این نظریه با نظریات سرخ‌پوستان آمریکایی که اعتقاد دارند خواب ۴ دروازه دارد، باعث پیدایش یک رمان علمی - تخیلی شده است. مطالعۀ این رمان به افراد زیر ۱۸ سال و کسانی که روحیۀ حساس دارند، توصیه نمی‌شود!

خواندن کتاب عبور از دروازه خواب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان علمی و تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان