دانلود و خرید کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی اعظم خورشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی اثر اعظم خورشیدی

کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی

انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی

کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی نوشتهٔ اعظم خورشیدی و حسین قربانی است و نشر بید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی

بلوغ با تغییرات زیستی، شناختی، روانی، رفتاری و اجتماعی همراه است. تغییرات بدن در دورۀ بلوغ سریع‌ر از هر دوره‌ای به جز نوزادی است. یک پدیدۀ مهم در بلوغ جهش رشدی در سلول‌های مغز است که می‌تواند ظرفیت هوشی را افزایش دهد. رشد سلول‌های مغز از حدود ۱۶هفتگی آغاز می‌شود و تا پایان دوران بلوغ یعنی ۱۸-۱۹سالگی ادامه می‌یابد. بنابراین تنها فرصتی که برای افزایش ظرفیت هوشمندی انسان وجود دارد، از ۱۶هفتگی تا ۱۹سالگی یعنی دوران رشد سلول‌های مغز است. از سوی دیگر، در این دوران نوجوان شاهد تغییرات جسمی خاصی نظیر رویش مو در بدن، تغییر در اندام‌های جنسی، تغییر صدا، نمایان‌ترشدن برجستگی‌های بدن و ... است. نوجوانانی که زودتر این تغییرات را تجربه می‌کنند، اگر نسبت به این موضوع نگرش مثبتی پیدا نکنند، ممکن است از این تغییرات خجالت زده و افسرده شوند. لازم به ذکر است شکل‌گیری این نگرش تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر نگرش و رفتار والدین در برخورد با این پدیده است.

درمسیر زندگی، زمانی که فرد بین کودکی و بزرگسالی قرار می‌گیرد دوره نوجوانی آغاز می‌شود. در این مرحله از زندگی، نوجوان با تغییرات عمده‌ای در در ویژگی‌های جسمانی و روانشناختی خویش مواجه می‌شود. گرچه این دوره، فرصت مناسبی را برای کسب مهارت‌ها و آماده شدن برای آینده در اختیار فرد می‌گذارد، اما در عین حال معمولاً دوره‌ای آکنده از تعارض و نوسان بین وابستگی و استقلال است. دورۀ بلوغ منشأ تغییرات زیادی در وجود شخص است و تغییرات جسمانی بلوغ، اثر قوی در کارکرد روان‌شناختی، رفتاری، اجتماعی و ذهنی افراد دارد و گرایش‌های عاطفی و روانشناختی را متحول می‌سازد. بلوغ دوره‌ای از پیشرفت است که با تغییرات زیاد اما جزئی و به صورت همزمان همراه است که شامل شتاب در رشد، تغییر در ترکیب بدن و ظهور ویژگی‌های جنسی ثانویه است. بلوغ با شتاب و سپس کاهش رشد در ساختار بدن مشخص می‌شود.

در طول سال‌های اخیر شاهد کاهش سن بلوغ جنسی هستیم، به طوری‌که از سال‌های ۱۹۵۰ حدود ۱ تا ۳ سال کاهش یافته است و براساس تحقیقات دیگری در ۲۵ سال اخیر حدود ۴ تا ۶ ماه جلو افتاده است. در گذشته زنان در سنین ۱ تا ۱۶سالگی به بلوغ می‌رسیدند ولی امروزه این سنین بسیار کاهش یافته به طوری‌که تا ۲درصد دختران ۱۰ساله تهرانی بالغ هستند و ۳۵درصد نیز در ۱۲سالگی کاملاً بلوغ جنسی را تجربه کرده‌اند. می‌توان گفت که امروزه رسیدن به بلوغ جنسی برای دختران در سنین ۱۰ تا ۱۲سالگی و برای پسران ۱۱ تا ۱۳سالگی امری معمول و متعارف شده است.

عوامل بسیاری در تعیین زمان رسش و رشد جنسی نقش دارند. ارث و عوامل قومی، قطعاً اثرگذار هستند.

هدف کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی تحلیل فراوانی تجربۀ بلوغ جنسی دختران چهارم تا ششم ابتدایی در مدارس عادی و استثنایی (دختران آهسته‌گام) با درنظرگرفتن برنامه‌های حمایتی و مراقبتی برای کودکان آهسته‌گام بوده است. شناخت فراوانی تجربه‌های بلوغ جنسی در طراحی برنامه‌های مراقبتی بسیار و کمک‌کننده است. دختران آهسته‌گام با تجربه بلوغ جنسی با تغییرات مختلفی که در این دوره وجود دارد ، مواجه می‌شوند؛ این گروه از نوجوانان به علت محدودیت ذهنی، در استفاده از منابع آموزشی که استفاده از آن نیازمند توانایی ذهنی است به نوعی محروم هستند و ارتباط محدود آنان با جامعه نیز به این اثر شدت می بخشد و باید در این زمینه به طور مستقیم و در زمان مناسب آموزش ببینند.

خواندن کتاب تجربه بلوغ زودرس دختران چهارم تا ششم ابتدایی عادی و استثنایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ سلامت نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

نگاهی به عقاید کلامی مولوی و علامه حلی با توجه به مثنوی
سیدعلی موسوی نیا
شیوه های آبیاری و مدیریت آب در مزرعه (جلد اول)
ام. اچ. علی
جایگاه سلامت روابط زناشویی در پیشگیری از جرائم
مصطفی وضعی
فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه
پریسا خواجه‌نژاد
امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم)
حسین زنگویی
فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی)
خلیل میرزایی
بررسی مقابله ای با هم آیندهای پربسامد
زهرا حاجی حسینی
نقد کتاب جهان بینی آینده (تاجیکی)
باباجان محمدرضایف
نامه نگاری به زبان انگلیسی
گیتی کریم خانلویی
داستان های خاکستری
الهام کسائی پور
ترکیه و تحقق دولت تجاری
فراز چمنی
آمایش سرزمین
ابوذر شهپری
نقش آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی
ملیکا یوسفیان
ملافه سرخ
منظر عقدایی
مدیریت و پایداری شهری
سعید اسلام دوست کلید بری
کتابخانه گام های موفقیت، ۱۸ گام برای رهایی از ترس
میثم دریکوندی
فراوری های نوین در صنعت مواد غذایی
جاسیم احمد
قوانین کار در صنایع غذایی
فخرالدین صالحی
می باقی
بهاءالدین خرمشاهی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۷۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان