دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه لوکاس روسینسکی ترجمه محسن یزدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه اثر لوکاس روسینسکی

کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه

معرفی کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه

کتاب الکترونیکی «مدیریت دانش برای تعالی پروژه» نوشتهٔ لوکاس روسینسکی با ترجمهٔ محسن یزدی‌پور و حامد صابونی در انتشارات نمای علم چاپ شده است. این کتاب یک راهنمای گام به گام برای اجرای موفق مدیریت پروژه در زمینه فرآیندهای کلیدی ارائه می‌دهد. همچنین، به خواننده یک ابزار تصمیم‌گیری را ارایه می‌دهد که به توسط ضبط پرونده‌ها پشتیبانی شده‌است که یک تجربه کلیدی نوع دانش تلقی می‌شود. بنابراین، این یک ابزار ضروری برای عملکرد هر مدیر پروژه در اقتصاد دانش است.

درباره کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه

مدیریت دانش برای تعالی پروژه یک متدولوژی را تعریف می‌کند که پروژه‌هایی با خروجی‌های (ProwLO)، برای مدیریت دانش در پروژه‌ها نامیده می‌شودکه مدل فرایندی از این جمله است. این راهنما، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا برای بسیاری از مشکلات مدیریت دانش که عملاً تجربه شده‌اند راه حلی را پیدا کنند.

این کتاب، به صورت یک متدولوژی، اطلاعات زمینه ای بسیاری را برای درک بهتر مدیریت دانش در زمینه پروژه‌ها ارایه می‌دهد. در وهله نخست، این کتاب، یک درک از ماهیت دانش را فراهم می‌آورد. دوم، نمونه‌هایی از نیازهای دانش در زمینه دوفرآیند PRINCE و مدیریت ریسک ارائه شده‌است. سوم، اطلاعات زمینه ای گسترده ای را در خصوص مدیریت پروژه ارایه می‌دهد.

کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مدیران پروژه مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب مدیریت دانش برای تعالی پروژه

مثال ۱: راه‌اندازی یک پروژه (SU)

راه‌اندازی یک پروژه بر اساس نیازهای دانش هیات پروژه در جهت‌دهی یک یک پروژه است. قبل از شروع پروژه، هیئت پروژه باید بداند که آیا این پروژه قابلیت اجرا و ارزش اجرا را دارد یا خیر. بنابراین نیاز اصلی دانش، توجیه کسب و کار است که یک نیاز مستمر در طول چرخه حیات یک پروژه است. محرک برای SU، دستور کار پروژه است که توسط هیات کمیسیون، اعم از شرکت یا مدیریت برنامه ارائه می‌شود. سپس، دستور کار پروژه برای توسعه مختصر پروژه، به عبارتی، خروجی اصلی SU، اصلاح می‌شود. بر اساس خلاصه پروژه، هیئت مدیره پروژه می‌تواند شروع به کار را مجازاعلام کند. ارائه اطلاعات لازم برای هیئت مدیره پروژه ضروری است چرا که آنها نیاز به اتخاذ یک تصمیم‌گیری درست و منطقی دارند. این اطلاعات طی یک فرایند فرعی جمع‌آوری می‌شود و موارد زیررا در بر می‌گیرد:

- شرح نقش تیم مدیریت پروژه برای اطمینان از اینکه افراد مناسب در جای خود قرار دارند. با انتصاب نقش‌ها به این افراد، تمام اختیارات لازم برای شروع پروژه وجود خواهد داشت.

- تعریف پروژه، اهداف و نتایج مطلوب، محدوده و محدودیت‌های پروژه، موانع و فرضیه‌ها، قابلیت‌های پروژه، کاربران، ذینفعان و رابط‌ها را پوشش می‌دهد.

- طرح کلی کسب و کار.

- شرح محصول پروژه.

- رویکرد پروژه.

نیاز دیگری که توسط PRINCE۲ مورد توجه قرار می‌گیرد، درس‌هایی است که توسط پروژه‌های دیگر، مدیریت شرکتی یا برنامه‌ای و سازمان‌های خارجی آموخته می‌شوند. درس‌های آموخته شده‌ممکن است مربوط به مدیریت یا کار تخصصی باشد. با توجه به PRINCE۲، مدیر پروژه باید در مورد نقاط قوت یا ضعف فرآیندها، رویه‌ها و ابزارها درس‌هایی را فرا بگیرد. به طور خاص، با تمرکز بر دانش مدیریت، درس‌های قبلی ممکن است بر طراحی تیم مدیریت پروژه، خط مشی مورد کسب و کار، محتویات مختصر پروژه و طرح مراحل اولیه تأثیر بگذارد. درس‌های مربوطه در Log Lessons ثبت و در SU ایجاد می‌شود. آموزه‌ها برای پروژه‌های قابل استفاده مجدد کاربرد دارند و از این رو، در "دانش پروژه قابل استفاده مجدد" مورد بحث قرار می‌گیرند.

SU بخشی از یک پروژه واقعی نیست، یک مرحله از پروژه نیز نیست. درپایان این فرآیند، طرح مرحله ابتدائی ایجاد شده‌است که شامل فعالیت‌های مدیریتی مورد نیاز برای مراحل بعدی شروع یک پروژه است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان