دانلود و خرید کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان ابراهیم شکورزاده بلوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان اثر ابراهیم شکورزاده بلوری

کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان

معرفی کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان

کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان نوشتهٔ ابراهیم شکورزاده بلوری است و انتشارات مازیار آن را منتشر کرده است. این کتاب به انضمام پاره‌ای اشعار و لغات و امثال و افسانه‌ها و فال‌ها و دعاها و چیستان‌هاست.

درباره کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان

کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان بخش سوم از فولکلور یا فرهنگ عامه مردم خراسان و جزئی از یادداشت‌های مفصلی است که ابراهیم شکورزاده بلوری مستقیماً از زبان تودهٔ مردم خراسان و به دنبال تحقیق در احوال و افکار ساکنان این استان جمع‌آوری کرده است. اگرچه نگارنده با پرداختن به این کارها سالیان دراز از عمر خود را صرف کرده و لذات صوری زندگی را بدل به رنج تحقیق در این موضوع نموده، اما خوشوقت است که امروزه ثمره زحمت و کوشش خود را به صورت کتابی در آورده و به هم‌میهنان خود تقدیم می‌کند. تحقیق در احوال و افکار عامه مردم از نظر جامعه‌شناسی کاری بسیار سودمند است. فرهنگ و ادب هر ملت ده‌ها برابر بیش از آنچه در کتب و رسالات نقل و ضبط شده است در سینهٔ مردم عامی وجود دارد. در زبان و قلب تودهٔ مردم بسی حکایات و امثال و اصطلاحات موجود است که هر یک از آنها پندی بزرگ در بر دارد یا سند معتبری است که خصوصیات اخلاقی و روحی و اجتماعی و سیاسی حیات گذشته مردم مزبور را بیان می‌کند. 

فولکلور (Folklore) در اصل یک کلمه انگلیسی است و به مجموعه آداب و رسوم و عقاید و عادات و افسانه‌ها و حکایات و امثال و ترانه‌ها و اشعار عامیه اطلاق می‌شود و یا به علمی گفته می‌شود که در آداب و سنن و ادب و فرهنگ عامه بحث کند. این کلمه را اولین بار یک نفر انگلیسی به نام W.J. Thomas به کار برد. قبل از او افسانه‌ها و اشعار و آداب و رسوم توده مردم را به نام popular antiquities می‌خواندند، و لیکن کلمه فولکلور در همه کشورها مصطلح شد و امروز عموم نویسندگان آن را به همین لفظ به کار می‌برند.

خواندن کتاب عقاید و رسوم مردم خراسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران افسانه‌های خراسان و پژوهشگران این زمینه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
۵۴,۵۰۰
۵۰%
تومان