دانلود و خرید کتاب چهار کوارتت تی. اس. الیوت ترجمه جواد دانش‌آرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار کوارتت اثر تی. اس. الیوت

کتاب چهار کوارتت

نویسنده:تی. اس. الیوت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهار کوارتت

کتاب ۲زبانهٔ چهار کوارتت نوشتهٔ تی. اس. الیوت و حاصل گردآوری و ترجمهٔ جواد دانش آرا است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از شگرف‌ترین آثار موجود در ژانر شعر مدرن است.

درباره کتاب چهار کوارتت

کتاب چهار کوارتت حاوی ۴ شعر است که در ۴ موقعیت و ۴ زمان متفاوت سروده و نوشته شده‌اند. تی. اس. الیوت آن‌ این شعرها را به‌صورت جداگانه در ۴ نوبت و در ۴ سال مختلف منتشر کرده است. اینکه همگان در این ابهام باقی مانده‌اند که آیا نویسنده از ابتدا طرح کلی و ساختار نهایی اثر را در ذهن خود ترسیم کرده و بعد وارد فاز اجرایی (یعنی نوشتن آن) شده یا نه، یک تصادف زیبا و شکوهمند بوده است. کوارتت اول با عنوان «برنت‌نوترون» در سال ۱۹۳۶، کوارتت دوم با عنوان «ایست‌کوکر» در سال ۱۹۴۰، سومین کوارتت با نام «درای‌سلوایژس» در سال ۱۹۴۱ و چهارمین کوارتت یعنی «لیتل‌گیدینگ» در سال ۱۹۴۲ و در نهایت مجموعه‌‌ٔ چهار کوارتت در سال ۱۹۴۳ به‌طور کامل به چاپ رسیده است.

شعرها در اثر حاضر به ۲ زبان پارسی و انگلیسی قرار داده شده‌اند؛ همچنین در بخش دوم این کتاب، نقدهای مهم موجود بر این اثر نیز منتشر شده‌اند.

خواندن کتاب چهار کوارتت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر مدرن انگلستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تی. اس. الیوت

تی. اس. الیوت با نام کامل «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی - بریتانیایی بود. او با آثاری چون «سرزمین هرز» (۱۹۲۲) و «چهار کوارتت» (۱۹۴۳)، رهبر جنبش نوسازی شعر و شاعری به شمار می‌رفت. سبک بیان، سرایش و قافیه‌پردازی او، زندگی دوباره‌ای به شعر انگلیسی بخشید. انتشار «چهار کوارتت» اثر الیوت، او را به‌عنوان برترین شاعر انگلیسی‌زبانِ در قید حیات در زمان خود، شناساند و در سال ۱۹۴۸، نشان «مریت» و جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن او کرد.

کتاب «چهار کوارتت» در کنار «سرزمین بی‌حاصل»، ۲ کتاب شعر جهت‌دهنده و متفاوت الیوت را تشکیل داده‌اند. تی اس الیوت از بنیان‌گذاران شعر مدرن و نقد مدرن در زبان انگلیسی بوده است؛ شاعری که مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس هم بوده و از افتخارات او برگزیده‌شدن به‌عنوان برترین شاعر انگلیسی‌زبانِ در قید حیات در زمان خود بوده است. از الیوت کتاب‌های دیگری هم به فارسی ترجمه شده است که از آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «سرزمین بی‌حاصل»، «دربارهٔ فرهنگ»، «چهارشنبهٔ خاکستر» و «گربه‌های اهل عمل» اشاره کرد.

بخشی از کتاب چهار کوارتت

«در رقص و در حیات خود در فصل‌های پرحیات

زمان فصول و زمان صور فلکی

زمان دوشیدن و زمان درو

زمان جماع مرد و زن

زمان گشنی حیوان. پاهای در فراز و فرود.

خوردن و نوشیدن. سرگین و مرگ.


سحر اشارتی می‌کند و روزی دیگر

کار سکوت و گرما را عهده‌دار می‌گردد.

آن‌سوی‌تر به دریا نسیم سحر

چروکیده، خزان می‌رود به پیش. اینجایم

آنجا یا هر کجا. در آغاز کار خویش.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
۴۵,۶۰۰
۲۰%
تومان