دانلود و خرید کتاب فرانچایزینگ حسن سلطانی صفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرانچایزینگ اثر حسن سلطانی صفت

کتاب فرانچایزینگ

معرفی کتاب فرانچایزینگ

کتاب فرانچایزینگ (اصول، قواعد و چگونگی) نوشتهٔ حسن سلطانی صفت در انتشارات آفتاب گیتی چاپ شده است. فرانچایز گونه ای از کسب‌و‌کار است که بر پایهٔ آن به یک شرکت اختیار داده می‌شود که تولیدات یا فراورده های شرکت دیگر را بفروشد و در برابر آن مبلغی دریافت کند که به این مبلغ، مبلغ فرانچایز می‌گویند.

درباره کتاب فرانچایزینگ

فرانشیز یک شبکهٔ ارتباطی میان کسب‌و‌کارهای مستقل کوچک است که به هر‌یک از این کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد که تحت یک نام بازرگانی مشترک و یک هویت فعالیت کنند و همگی از یک متد موفق (که پیشتر آزمایش شده) و بازاریابی مشترک بهره‌گیری کنند. در عمل، فرانشیز یک راهبرد کسب‌وکار برای جذب و نگهداری مشتری و یک سیستم بازاریابی است که هدف آن ایجاد یک تصویر درباره فراورده‌ها یا خدمات یک شرکت در ذهن مشتری است. روشی برای تعریف فراورده‌ها یا خدمات است به گونه‌ای که نیازهای مشتری را برآورده کند. بسیاری از افراد برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار گرفتن فرانچایز را ترجیح می‌دهند تا درگیر مسائل و ریسک‌های شروع بیزینس نباشند. گرفتن فرانچایز مشکلاتی از قبیل برندسازی، شناسایی بازار هدف و جذب مشتری که از اصلی‌ترین چالش‌های بیزینس‌های نوپا است،ندارد. در‌واقع، فرانچایزینگ را آسان‌تر از شروع از صفر می‌دانند.

کتاب فرانچایزینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های بازاریابی، مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فرانچایزینگ

«چیستی فرانچایز

از پرطرفدارترین اشکال کسب و کار که در سالهای اخیر تمایل به آن خصوصا در کشورهای در حال توسعه رشد فراوانی داشته، استفاده از داراییهای فکری شرکتها و کسب و کارهای معتبر(مانند برند، اختراعات ثبت شده و...)میباشد که تحت قراردادهای مشخصی و در قبال پرداخت هزینه هایی به عنوان حق استفاده از این دارایی های فکری، فرانچایز نامیده میشود. کسانی که در کار به دنبال تغییر و تحولات سریع یا ریسکهای بزرگ و سودهای بالا هستند برای فرانچایز ساخته نشده‌اند. یکی این صنعت در بازار رستوران، فست فود و کافی شاپ بیش از سایر کسب و کارها دیده میشود و در این بین شاخصترین آنها در دنیا مک دونالد می باشد.

در ایران نیز نمونه هایی از ایجاد چنین شبکه هایی از توزیع خدمات وجود دارند که در بین آنها، هایدا و پدر خوب، قدیمی‌تر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو و آیس پک نمونه جدید آن محسوب می‌گردد. یکی از اشکال مختلف استفاده از دارایی یک کسب و کار، فرانچایز کردن میباشد. زمانی که یک شرکت، به شخصیت (حقیقی یا حقوقی) دیگری اجازه میدهد تا از داراییهای آن تحت قراردادهایی مشخص استفاده کند، اصطلاحاً شکلی از کسب و کار اتفاق می‌افتد و توافقنامه منعقد شده قرارداد اخذ امتیاز نامیده میشود که در این بین، دریافت‌کننده امتیاز، مبلغی را تحت عنوان حق‌اامتیاز یا Royalty به صاحب دارایی پرداخت میکند.

این دارایی، علاوه بر داراییهای فیزیکی، دارایی‌های فکری مانند نام و نشان تجاری، حق مالکیت و یا تخصص و دانش فنی را هم شامل شده، حق نشر شود. به عنوان مثال، یک کافه در هنگ هنگ، در ازای پرداخت مبلغی به باشگاه منچستر سیتی انگلستان، از لوگوی این باشگاه و رنگ پیراهن آن بر روی فنجانها و یا تزیینات فضای کافه استفاده میکند.

حق الامتیازها در قراردادهای فرانچایز هم مطرح میشوند. فرانچایز شکلی از کسب و کار است که در آن یک طرف به عنوان فرانچایزدهنده ، به طرف دیگر به عنوان فرانچایزگیرنده اجازه استفاده از نام تجاری خود را به عنوان یکی از ملزومات کسب و کار فرانچایزگیرنده میدهد. برحسب توافق، فرانچایزدهنده با فراهم کردن مواد، تجهیزات و خدمات مدیریتی، فرانچایزگیرنده را در کسب و کارش همراهی میکند. در یک دسته بندی کلاسیک، سازمانهای فرانچایزی یکی از انواع سیستمهای بازاریابی عمودی هستند که خود این نوع سیستمها نیز یکی از انواع سیستمهای بازاریابی عمودی قراردادی محسوب میشوند. 

با مطالعه این کتاب اطلاعات خوبی در زمینه فرانچایز بدست خواهید آورد.»   

نظرات کاربران

کاربر 609644
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

کتاب خوبیه ،توصیه میکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان