دانلود و خرید کتاب جاپای بوم شناختی ما ماتیس واکرنگل ترجمه فرزانه ساسان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاپای بوم شناختی ما اثر ماتیس واکرنگل

کتاب جاپای بوم شناختی ما

معرفی کتاب جاپای بوم شناختی ما

کتاب جاپای بوم شناختی ما (آینده زمین) نوشتهٔ ماتیس واکرنگل و ویلیام ریس و ترجمهٔ فرزانه ساسان پور است و انتشارات نگارستان اندیشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جاپای بوم شناختی ما

جا پای بوم‌شناختی (Eco-footprint)، مقدار زمین و آبی است که فرد یا یک جمعیت انسانی، برای تامین منابع مورد نیاز و پشتیبانی پایداری خود و نیز جذب ضایعات و با فناوری متداول، به کار می‌برد.

رویکرد جا پای بوم‌شناختی، اینک به‌طور گسترده‌ای در سراسر جهان، به‌عنوان یک شاخص سنجش زیست‌محیطی برای پایداری به‌کار می‌رود. این شاخص همچنین، می‌تواند در ارزیابی و مدیریت در به‌کارگیری مناسب منابع در اقتصاد نیز مورد استفاده قرار گیرد. از شاخص جا پای بوم‌شناختی، برای بررسی و جست‌وجوی شیوه‌های زندگی پایدار فردی، در الگوی مصرف کالا و خدمات، در مدیریت سازمان‌ها، بخش‌های صنعتی، مناطق و نواحی نیز استفاده می‌شود.

در تحلیل جا پای بوم‌شناختی، مقدار زمین بارور از نظر بوم‌شناختی در عرصه‌های مورد نیاز، برای پایداری یک جمعیت، تولید یک محصول و یا اجرای فعالیت‌ها و با احتساب کاربرد انرژی، غذا، آب، مصالح ساختمانی و دیگر موارد مصرفی برآورد می‌شود. تحلیل جا پای بوم‌شناختی همچنین شیوه‌ای است که برای تعیین میزان مصرف نسبی منابع به‌منظور ارتقای آگاهی، آموزشی، راجع به هر نوع مصرف منابع موجود و گاهی راه‌اندازی، شروع و تغییر الگو و نحوه مصرف به‌کار گرفته می‌شود. این شاخص به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد که شیوه‌های زندگی عادی و متداول در استفاده از منابع، پاسخگو نبوده و پایدار نیست. کتاب جاپای بوم شناختی ما تلاشی برای محافظت از زمین در برابر دست‌اندازی‌های انسان در طبیعت است.

خواندن کتاب جاپای بوم شناختی ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که نگران آیندهٔ کرهٔ زمین هستند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان