دانلود و خرید کتاب قدرت و بازار: دولت و اقتصاد مورای ان. روتبارد ترجمه متین پدرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت و بازار: دولت و اقتصاد اثر مورای ان. روتبارد

کتاب قدرت و بازار: دولت و اقتصاد

معرفی کتاب قدرت و بازار: دولت و اقتصاد

«قدرت و بازار: دولت و اقتصاد» نوشته مورای ان. روتبارد(۱۹۹۵-۱۹۲۶)، اقتصاددان آمریکایی است. اگر دل خوشی از دولت ندارید این کتاب را بخوانید. اگر به دولت علاقه‌مند هستید، این کتاب را بخوانید! دانشجویان، افراد تحصیلکرده و دانشگاهیان می‌توانند از کتاب قدرت و بازار منتفع شوند. در این کتاب، مورای ان. روتبارد از اقتصاد اثباتی برای تحلیل برنامه‌ها و طرح‌هایی استفاده می‌کند که برون‌دادهای بازار را تغییر می‌دهند یا محو می‌کنند. جایی که حامیان دولت دلایل بی‌شماری را طرح می‌کنند که چرا دولت به انجام این یا آن کار ملزم است، روتبارد محدودیت‌هایی را بر تخیلات سیاسی مردم وضع می‌کند. او نشان می‌دهد دولت چطور نمی‌تواند یک بنگاه اقتصادی بی‌خطر باشد و مسائل را به سادگی در جهان حل کند. به جای آن، دولت دستگاهی ناکامل و ذاتاً قهری است. با آنکه سی‌وپنج سال از نخستین انتشار کتاب قدرت و بازار می‌گذرد، این کتاب همچنان یکی از قاعده‌مندترین تحلیل‌های اقتصادی از مداخلۀ دولت است. رسالۀ اصولی روتبارد، انسان، اقتصاد و دولت، اقتصاد بازارِ دادوستد را تشریح می‌کند و قدرت و اقتصاد، اقتصاد مداخلۀ دولت را شرح می‌دهد. روتبارد این امر را آشکار می‌کند که اقتصاد علمی، غیرارزشی است و هیچ قضاوت اخلاقی نهایی را فراهم نمی‌آورد، اما او اشاره می‌کند اقتصاد می‌تواند برای نقد وضعیت‌های مشخص استفاده شود: «اگر مشخص شود هدف اخلاقی تناقض درونی دارد و از نظر مفهومی ناممکن است، این هدف آشکارا پوچ است و باید توسط همگان ترک شود.» این کتاب می‌تواند نمونۀ نخستین اقتصاد انتخاب عمومی در نظر گرفته شود، زیرا این کتاب از اقتصاد برای تحلیل دولت استفاده می‌کند و به یقین خیال و توهم را از سیاست جدا می‌کند. روتبارد در سرتاسر این اثر توضیح می‌دهد دولت چطور نیروی بی‌خطری نیست چنان که بسیاری از حامیان دولت این‌گونه فرض می‌کنند. دولت نهادی قهری است که در روابط داوطلبانه موجود در بازار مداخله می‌کند. هرکس نمی‌تواند به درستی درک کند روتبارد تا کجا منطق خود را پیش می‌برد. روتبارد بخش نخست را با این بحث شروع می‌کند که چرا وجود دولت ضروری نیست!

نظرات کاربران

Alireza
۱۳۹۸/۰۶/۲۶

کتابی عالی با ترجمه ای خوب

Mobina Av
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

به نظر من ترجمه خوب نبود. حتی به نظر میرسید یجاهایی کلا تحت الفظی ترجمه شده واقعا راضی نبودم

Afshin Janani
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

متاسفانه ترجمه اون‌طور که باید روان نیست؛ هر پاراگراف رو بعضاً باید دو بار خوند تا متوجه شد. متن نامفهوم نیست ولی اصلاً روون نیست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
آن گروه از اقتصاددانان و اشخاص دیگری که حامی لسه‌فر۲۲ هستند، معتقدند آزادی بازار باید حفظ شود و به حقوق مالکانه تجاوز نشود. با وجود این، آنها شدیداً معتقدند خدمات دفاعی نباید توسط بازار تأمین شود و بنابراین دفاع در برابر تجاوز به مالکیت باید خارج از بازار، توسط نیروی قهری دولت فراهم شود.
Mehdi Behrouzi
اگر مردم نمی‌دانند چه چیزی بهترین انتخاب برای آنهاست، چطور می‌توان آنها را برای انتخاب رهبران کشور مناسب دانست
minoonaz
دولت زاییدۀ انحصار خشونت و نبود ذاتی بازار آزاد است
minoonaz
دولت نهادی کامل، خوشایند یا ضروری نیست بلکه نهادی کاملاً وارونه است! دولت در همۀ شکل‌های آن برای جامعۀ بشری مضر است و اگر ما به درستی بخواهیم شاهد پیشرفت جهان باشیم باید فراتر از دولت بنگریم. درواقع سرچشمه‌های حقیقی رفع مشکلات نه در قدرت بلکه در بازار است. ادوارد پی. استرینگام؛ دانشگاه دولتی سن ژوزه می ۲۰۰۶
minoonaz
. روتبارد به دولت به عنوان یک نهاد قهری می‌نگرد که برای بهترکردن وضعیت همگان ایجاد نشده است.
minoonaz
گر دل خوشی از دولت ندارید این کتاب را بخوانید. اگر به دولت علاقه‌مند هستید، این کتاب را بخوانید!
minoonaz
بسیاری از اقتصاددانان به خدمات دفاعی بازار آزاد ایراد گرفته‌اند به این دلیل که دفاع نیز در ردیف به اصطلاح «کالاهای جمعی» ۲۹ قرار می‌گیرد. کالاهای جمعی صرفاً توسط دولت می‌تواند فراهم شود.
Mehdi Behrouzi
یک بازار آزاد واقعی کاملاً با وجود یک دولت ناسازگار است. دولت نهادی است که پیش‌فرض آن دفاع از شخص و مال است، حال آنکه موجودیت خودش وابسته به برخورد قهری یک‌جانبه علیه اموال خصوصی است و به عنوان مالیات‌ستانی شناخته می‌شود
afshinmehrabi
در کتاب «قانون آزادی برابر» بیان شد: «هر انسانی آزاد است که بر اساس خواسته‌های خود عمل کند، مشروط بر اینکه به آزادی انسان‌های دیگر تجاوز نکند.» ۱۴ این هدف تلاش نمی‌کند که شرایط کلی هر انسانی را برابر کند (امری مطلقاً ناممکن) بلکه به جای آن مدافع آزادی است (شرایطی که خالی از هرگونه تحمیل اجبار بر انسان و اموال اوست) .
کاربر ۳۳۲۲۸۵۷
اگر به دولت علاقه‌مند هستید، این کتاب را بخوانید!
minoonaz

حجم

۵۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۹ صفحه

حجم

۵۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان