دانلود و خرید کتاب ماه تمام من مرتضی اهوز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماه تمام من اثر مرتضی اهوز

کتاب ماه تمام من

نویسنده:مرتضی اهوز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماه تمام من

«ماه تمام من» نوشته مرتضی اهوز(-۱۳۵۹)، نویسنده و پژوهشگر دینی معاصر است. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «... تو بودی و صبح دیگری و یک مدینه انتظار! به دلت افتاده بود که از خورشید خبری می‌یابی. دلتنگ‌تر از تو در مدینه، رسول‌الله بود و حسن و کوچه‌هایی که هنوز عطر چادر خاکی فاطمه در آن استشمام می‌شد! سخت دل‌تنگ شده بودی. انگار خبری غریب در راه بود. دلت پر کشیده بود برای نگاه حسین. بی‌قرار بودی و چشم انتظار. با صدای هر کاروانی قیام می‌کردی و گوش می‌دادی تا شاید از محبوب خویش خبری بیابی. اما نه....! نه صدای گام‌های استوار عباس را حس می‌کردی و نه رایحه دل‌انگیز نفس‌های حسین را. دوباره منتظر می‌شدی و به دروازه‌های شهر چشم می‌دوختی. صدای در خانه که می‌آمد، رنگ از رخسارت می‌پرید. تپش قلبت را همۀ اهل خانه‌ می‌شنیدند، فاخته‌های همیشه مهمانت با اضطراب تو مضطرب می‌شدند و چون خبری نبود و خبرداری نمی‌آمد، دوباره تو بودی و سکوت و آه بود و انتظار و التهاب. همراه کاروان به حج نرفته بودی؛ اما صفا و مروه را بارها و بارها میان حرم پیامبر و قبر حسن تجربه کرده بودی! و در طواف محبت امام خویش همواره زمزمه‌هایی عاشقانه ‌سروده بودی. تنهایی‌های تو برای کوچه‌های مدینه تکرار تنهایی‌های فاطمه بود؛ اما.... تو بودی و صبح دیگری و یک مدینه انتظار! انگار خبری غریب در راه بود. التهاب را می‌شد در چشم آسمان دید. مدینه مگر چندین‌بار این‌چنین غم‌بار و اندوهناک بوده است: مگر محمد به آسمان پرکشیده یا بار دگر فاطمه شهید شده، یا مگر دوباره جگر حسن پاره‌پاره گشته است؟! سینه‌ات در این اندوه انبوه سخت تنگ شده، نفس‌هایت به شماره افتاده و عرق سرد بر پیشانی‌ات نشسته است. آه از این لحظه! آه از این دم! و آه از این خبری که در راه است!»

نظرات کاربران

sadeghi
۱۳۹۷/۰۵/۲۵

💔چه زیبا شده ای ای سقای تشنگان، چه زیبا شده ای ای علمدار حسین، تو بر بالای نی هم دلبری می کنی ای ماه تمام من💔 روایتی ادبی،حزن انگیز وداستانی از تولد ،زندگی وشهادت قمر بنی هاشم( ع) خیلی قشنگ بود،واقعا لذت

- بیشتر
السلام علیک یاقمربنی هاشم
۱۳۹۷/۰۵/۲۴

عالی👌💔

یسنا
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

کتاب خیلی زیبایی بود نمود بارز شجاعت و دلاوری و ابهت ارزش یکبار خوندن (گرچه هم بیشتر) رو داره

رضا
۱۳۹۵/۰۸/۰۵

کتاب بسیار خوب بود

سایه
۱۳۹۵/۰۸/۰۴

علی رغم کتاب خوب استاد شجاعی و شیوه ادبی منحصر به فردشان؛ این کتاب هم جذابیتهای خاص خود را دارد.البته فقط بخشی از متن نمونه را خواندم.ولی ترغیب شدم به زودی این کتاب را تهیه و مطالعه کنم.

محمد
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتابی از صحنه های بی نظیر ادب و غیرت و شجاعت و حیای عباس ع که همه آنها را در روضه ها شنیده اید! منتهی در این کتاب با قلمی ممزوج با دلگویه های از نویسنده به تصویر کشیده شده

- بیشتر
pegahehaftom
۱۳۹۵/۰۸/۰۳

خوب بود.حس خوبی داره

چشمه
۱۳۹۵/۰۸/۰۳

🌷

سید
۱۳۹۵/۰۸/۰۳

موفق باشید

s.mir
۱۳۹۵/۰۸/۰۲

خیلی عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
حسین جان من است. روح من است. نباشم آن‌روز که بی‌یاد حسین زندگی کنم....
مادربزرگ علی💝
این کلامت تعارف نبود؛ از باور قلبی‌ات حکایت داشت.
طاهره
تو مرجع تمام اشاره‌هایی عباس!
b
دور است از پاکی و مردانگی عباس که با پلیدی و پلشتی هم‌زبان شود
b
پشتیبان حسین من باش؛ ای ماه مظلوم من!
b
حسین هستی من است
mahdi_yar
نباشم آن‌روز که بی‌یاد حسین زندگی کنم....
b
عباس! نقش بر آب کردی تمام نقشه او را و بازگشتی؛ اما دل‌شکسته. درست شنیده بودی. در این هیاهوی خیانت و تزویر، تو را هدف گرفته بودند تا حسین خویش را تنها بگذاری. چه اندیشیده بود این دشمن بی‌حیا درباره تو. عباس و تنهایی فرزندان فاطمه؛ هرگز. عباس و اطاعت از فرزندان ناپاک و هرزه! هیهات.
b
پس از پرسش تو، بشیر آرزو کرد که ای کاش نامش بشیر نبود! اکنون او باید پاسخ می‌داد. سرش را که بالا گرفت، رنگ رخساره و شکستگی چهره‌اش تو را بیشتر مضطرب کرد. با زحمت بسیار و شکسته‌شکسته گفت: ای ام‌البنین! خداوند صبرت دهد، ماه زیبایت عباس کشته شد!
sadeghi
عجب درد جانکاهی است، درد بی‌خبری از حسین!
mahdi_yar

حجم

۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان