دانلود و خرید کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه سان کار کریشنان ترجمه سیدابراهیم حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه اثر سان کار کریشنان

کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه

معرفی کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه

کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه نوشتهٔ سان کار کریشنان و ترجمهٔ سیدابراهیم حسینی و علی نجفی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب نحوهٔ کسب سود از تحول در خدمات مالی خرده‌فروشی است.

درباره کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه

بانکداری مبتنی‌بر تلفن‌همراه یکی از جدیدترین دستاوردهای عرصهٔ فناوری در صنعت بانکداری به‌شمار می‌رود و مزایای زیادی برای بانک‌ها و مشتریان آن‌ها فراهم کرده است. باقی‌ماندن در فضای رقابتی، کاهش هزینه، امکان فعالیت‌های ارتباطی گسترده‌تر، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امکان دسترسی آسان‌تر و درعین‌حال سرعت بالاتر ارائهٔ خدمات را می‌توان مزایایی دانست که بانکداری مبتنی‌بر تلفن‌همراه برای مشتریان بانک‌ها به ارمغان آورده است. ازاین‌رو علاقه‌مندی مدیران بانکی به دانستن این موضوع که چه فاکتورها و عواملی باعث می‌شود مشتریانش از خدماتی نظیر بانکداری مبتنی‌بر تلفن همراه بیشتر استفاده کنند توجیه پذیر است. پذیرش و استفاده از این خدمات، امکان برنامه‌ریزی مناسب‌تر جهت تسریع افزایش کاربران خدمات بانکداری مبتنی‌بر تلفن‌همراه و بهره‌مندی سریع‌تر از مزایای این پدیدۀجدید را برای بانک‌ها و نیز کاربران این خدمات فراهم می‌آورد. استفادهٔ فراگیر مردم از تلفن‌همراه برای بانک‌ها فرصتی را فراهم می‌کند تا با ارائهٔ یکی از خدمات بانکداری الکترونیک بتوانند ضمن ارائهٔ خدمتی جدید و در راستای نیازهای مشتریان و کاستن مشکلات ناشی از بانکداری سنتی، در یک فضای رقابتی مشتریان بالقوه را جذب کنند و درنتیجه بر سودآوری خود بیفزایند.

در کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه می‌خوانیم:

در فصل ۱ نگاهی به قدرت و پتانسیل بانکداری تلفن‌همراه می‌اندازیم. به‌عنوان یک راهبرد، بانکداری موبایلی یک راه‌حل تک‌سایز و مناسب برای همه نیست. بانکداری موبایلی، در بازارهای توسعه‌یافته برای بانک‌ها فرصت زیادی جهت کاهش هزینه‌ها، تحویل خدمات بهتر و دستیابی به نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان را ارائه می‌دهد. تلفن همراه، در بازارهای نوپا یا توسعه‌نیافته، محرک اصلی رشد اقتصادی به شمار می‌رود. 

در فصل ۲ به مرور وضعیت فعلی بانکداری خرد می‌پردازیم و روندهای تاریخی را بحث می‌کنیم که ما را به این نقطه رهنمون ساخته‌است. بانکداری تاریخچهٔ پرباری دارد و در گذر زمان به‌طور بی‌وقفه تکامل یافته‌است تا نیازهای بازارهای جدید و گروه‌های تازه مشتریان را برطرف سازد. بانکداری تلفن‌همراه تازه‌ترین نمونهٔ این مسئله است که چگونه بانکدارهای زیرک فناوری‌های جدید را اتخاذ نموده و آن‌ها را در راستای ارائهٔ خدمات بیشتر، رشد کسب‌وکار خود و ایجاد سود بیشتر به‌کار گرفته‌اند.

در فصل ۳ نگاهی به تأثیر «نسل تلفن‌همراه» می‌اندازیم که همچنین معروف به نسل هزاره یا نسل تلفن همراه است. دربارهٔ نحوهٔ تغییر عادت‌های مصرف خود به‌عنوان نوعی فرهنگ صحبت می‌کنیم. الگوی قدیمی «لامسه و بویایی» جای خود را به الگوی جدید «دیدن و شنیدن» داده است. 

در فصل ۴ به بررسی نقش روبه‌گسترش سامانه‌های پرداخت تلفن‌همراه پرداخته و نحوهٔ ارائهٔ فرصت‌های جدید و جهانی این سامانه به بانک‌ها را نشان‌می‌دهیم و نیز آنکه این سامانه‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری درست در افراد، فرایندها و فنّاوری‌های موردنیاز برای اجرا و پشتیبانی از سکوهای تلفن‌همراه را دارند. 

فصل ۵ به بررسی مفصل جوانب کاربردی بانکداری تلفن‌همراه می‌پردازد. 

در فصل ۶ به بررسی جهان کارت‌های پیش‌پرداخت می‌پردازیم. بانکدارهای کمی بازار کارت پیش‌پرداخت را جالب می‌بینند، اما این کارت‌ها دارای کاربردهای ویژه خود است.

فصل ۷ به بحث بی‌حدواندازه دربارهٔ ریسک‌ها و خطرات بانکداری موبایلی می‌پردازد. پوشاندن مسائل و دردسرهایی که با آن مواجه خواهید شد فایده‌ای ندارد و باید آمادگی مقابله با آن‌ها را داشته باشید.

فصل ۸ به تصویر بزرگ‌تر نگاه می‌اندازد و زمینه‌هایی را نشان‌می‌دهد که در آن فنّاوری موبایلی یقیناً حائز اهمیت بوده و حتی برجسته و پرتوان است. 

خواندن کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ فناوری‌های نوین در بانکداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نفوذ بانکداری تلفن همراه

«تاریخ بانکداری به هزارهٔ دوم قبل از میلاد برمی‌گردد، هرچند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قدمت بانکداری بازهم بیشتر است. احتمالاً نخستین بانک‌ها یک مخزن سلطنتی بوده که به‌منظور جمع‌آوری، ذخیره و توزیع غلات مازاد سلطنتی ساخته شده بودند. آن‌ها همچنین به کشاورزان و تاجران غلات را قرض می‌دادند.

بانکداری نوین، در دورهٔ رنسانس در ایتالیا شروع شد و به‌تدریج در سراسر اروپا انتشار یافت. نخستین مراکز بانکداری در شهرهای فلورانس، هامبورگ، آمستردام و لندن احداث شدند. اولین بانک مرکزی، بانک لندن بود که در سال ۱۶۹۴ تأسیس شد. خزانهٔ دولت آمریکا در سال ۱۹۱۳ و بانک مرکزی اروپا در سال ۱۹۹۸ تأسیس شدند. اکنون‌که شما این مطلب را می‌خوانید، احتمالاً مهم‌ترین بانک جهان بانکی متعلق به مردم در چین و در شهر بیجینگ است.

از آغاز تجارت بانک‌ها راهی طولانی را طی کرده‌اند و داستان بانکداری هنوز هم در حال وقوع است. جالب است که باوجود گذشت زمان اصول بانکداری هنوز تغییری نکرده است. در اینجا تعریف کوتاهی از بانکداری برگرفته از ویرایش دهم کتاب اصول پول، بانکداری و بازارهای مالی مطرح می‌شود:

بانک، محلی است که افراد و کسب‌وکارها می‌توانند منابع مالی‌شان را با کمترین خطر در آن سرمایه‌گذاری کنند. درازای آن، بانک‌ها این سرمایه‌ها را با اعطای وام، دوباره به چرخش می‌اندازند. مسئله بانکداری بدین اندازه ساده نیست. به‌هرحال، همان‌طور که می‌دانیم، بانک‌ها همچنین نقش مهمی در حفظ و عرضه پول هر کشور دارند. بانک‌ها همچنین با استفاده از منابع مازاد خود از دادن وام‌ها، کسب درآمد می‌کنند. دادن وام، به معنی واقعی، پول‌ساز است، به‌همین دلیل است که بانکداری اغلب برای افراد خارج از آن شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

این مسئله را به این دلیل ذکر می‌کنم که افزایش بانکداری همراه یقیناً منجر به انتظارات (و ناامیدی‌ها) از همراه‌بانک‌ها برای کسب درآمد و حفظ جایگاهش خواهد شد.

بیایید چند دقیقه درنگ کرده و دربارهٔ پول صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانیم، اما اغلب فراموش می‌کنیم، پول یک‌شبه به‌دست نمی‌آید. پول به‌تدریج با گذر زمان افزایش می‌یابد. گاهی چنین به‌نظر می‌رسد که پول یک ویژگی متغیّر و ناپایدار دارد. پول علاوه‌براینکه ماهیتی ثابت دارد، اما ظاهرش قابل‌تغییر است. همان‌طور که می‌دانیم، هدف پول، کاهش هزینه‌ها و مشکلات مربوط به تجارت است. تجارت برای هر فرهنگ ضروری بوده و پول امکان تجارت عمده را فراهم می‌سازد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۳۰۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان