دانلود و خرید کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی مهدی غیاثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی اثر مهدی غیاثی

کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی

نویسنده:مهدی غیاثی
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی

کتاب موج چهارم، عصر فضای؛ معرفی ۱۳ موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجازی نوشتۀ مهدی غیاثی است. این کتاب را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

درباره کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی

شتاب توسعه در همهٔ حوزه‌ها، خصوصاً در حوزهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌شدت در حال افزایش است و این میزان افزایش به حدی است که فرصت آشنایی عمیق، فرهنگ‌سازی، تولید محتوا و... را در بخش‌های مختلف این حوزه بسیار محدود کرده است؛ به این دلیل که همواره موضوعات و پدیده‌های این حوزه در حال اوج‌گرفتن و تکامل هستند و مانند مسابقهٔ دو امدادی ابزارها، برنامه‌ها، نمادها و... خیلی سریع دست‌به‌دست می‌شوند و فقط انعکاسی از وجودشان باقی می‌ماند. البته ممکن است سیاست‌هایی که در پشت این شیوهٔ ارائهٔ تکنولوژی وجود دارند که قطعاً با رویکرد اقتصادی نیز توأم هستند، سبب کامل ارائه‌ندادن یک محصول در یک ورژن شده و از طرفی با گذشت زمان نیز بر اساس سعی و خطا مسیر تکامل به شیوهٔ کنونی طی شود.

همچنین، می‌توان گفت که گاهی در هنگام پژوهش و تحقیق برای تدوین یک مجموعه، جمع‌بندی مطالب هنوز به پایان نرسیده، پدیدهٔ جدیدی پا به عرصهٔ حوزهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌گذارد که یا حقیقتی است که در فضای مجازی به آن پرداخته شده، یا واقعیتی در فضای مجازی است که در فضای حقیقی به آن می‌پردازند.

سرعت رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آن‌قدر زیاد است که توقف در عصر موج سوم بسیار کوتاه بوده و موج چهارم که در زندگی بشر ظهور عصر مجازی است ازراه‌رسیده و به‌زودی امکان ارتباطات مجازی در دنیای سه‌بعدی به جهان عرضه خواهد شد و فضایی بسیار متفاوت و توسعه‌یافته‌تر را به وجود می‌آورد.

خواندن کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی در وجوه و ابعاد مختلف حوزهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

بخشی از کتاب موج چهارم، عصر فضای مجازی

«ظهور فناوری‌های جدید در ساخت حافظه، همچون حافظهٔ لیزری و مولکولی، می‌توانند نقطهٔ عطفی دراین‌خصوص باشند. یک حافظهٔ لیزری ظرفیت ذخیره‌سازی یک ترابایت، و یک حافظهٔ مولکولی ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۰۰ ترابایت را در خود دارد. این حجم بزرگ از حافظه برای قراردادن کل کتابخانهٔ کنگرهٔ آمریکا (که بزرگ‌ترین کتابخانهٔ جهان است) در یک حافظهٔ لیزری به ابعاد یک حبهٔ قند و دانش بشر در یک حافظهٔ مولکولی کفایت می‌کند.

عنصر سوم سخت‌افزاری در راستای استقرار فضای مجازی رسانه‌های مناسب جهت ارتباط داده‌های تولیدشده از میلیاردها شیء متصل به شبکهٔ مجازی است. رسانه‌های کابلی همچون فیبر نوری و یا ارتباطات بی‌سیم در این راستا می‌توانند مفید باشند.

عنصر چهارم که شاید مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر در پیشبرد موج چهارم باشد، اینترنت اشیاست. بهتر است برای تصریح مسئله از دیدگاه عینی و مصداقی به موضوع بنگریم. همان‌طوری که پیش‌ازاین ذکر شد، در موج چهارم، یعنی عنصر مجازی، میلیاردها انسان و شیء با همدیگر در شبکهٔ اطلاعاتی جهانی ارتباط خواهند داشت. دنیایی که سال‌ها پیش فقط در تخیل بشر بود، با ظهور فناوری اینترنت اشیا و موج چهارم در حالت کلی به واقعیت خواهد پیوست. آلبرت انیشتین می‌گوید:

«تخیل بسیار مهم‌تر از دانش است. دانش محدود است، اما تخیل جهان را دربر می‌گیرد.» در نمایشگاه شیکاگو در سال ۱۹۳۴ اولین ایدهٔ خانهٔ هوشمند به نمایش درآمد که در آن روشن و خاموش‌شدن لامپ یا باز و بسته‌شدن درب پارکینگ با کنترل از راه دور انجام می‌شد. در عصر مجازی یخچال‌ها هوشمند خواهند شد و تمام‌شدن مواد غذایی را به شما یادآوری خواهند کرد و در ضمن خود از سوپرمارکت نیز خرید می‌کنند.

وضعیت جسمانی فرد بیمار یا مسن از راه دور برای پزشک خانواده ارسال می‌شود. دانشجویی در حسرت حضور در کلاس یک استاد مجرب در گوشهٔ دیگر دنیا نخواهد بود. یک استاد درآن‌واحد می‌تواند در منزل دانشجو و در ده‌ها روستا، شهر، کشور و سایر مکان‌های دلخواه آموزش مجازی دهد. این حضور به‌قدری طبیعی خواهد بود که دانشجو حضور استاد را در منزلش درک می‌کند و احساس تخیلی حقیقی در دانشجو به وجود می‌آید.»

شناسایی عوامل موثر در تاخیر پروژه های خطوط انتقال و توزیع
امین خدادادی
آب آبی
علی اکبر علی آبادیان
بهار امامت ۲
غلامرضا سازگار
تاریخ تحلیلی دولت نهم؛ جلد اول
محمدمهدی حاجی‌کاظم طهرانی
آشنایی با روش کیفی الفبای اقدام‌پژوهی
محمود رستمیان
ترجمه عربی جامع التواریخ (تاریخ الغازانی)
رشیدالدین فضل‌الله‌همدانی
آمادگی آزمون دکتری رسوب شناسی پیشرفته
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
زندگی بدون اکسیژن
فائزه احمدی
زیبای خفته و داستان‌های دیگر
برادران گریم
شمع و باد
زهره عرب‌سالاری
هفت دیوار تا بهشت
مریم طاهرزاده
داستان‌هایی به زبان نامادری
اسدالله امرایی
مقدمه ای بر زبان اشاره ایرانی (اشارانی)
فرزانه سلیمان بیگی
فرایندهای فیزیکی تصفیه فاضلاب
امیر ناسوتی
ارزیابی و بررسی اسناد اصول کافی (جلد اول)
ابوطالب نظری
مهریه
شیخ مفید
خانه‌ی میمی کجاست؟
نسیم نوروزی
روان درمانی پویشی به زبان ساده
پاتریشیا هیوز
دیوان هاتف اصفهانی
سیداحمد حسینی اصفهانی متخلص به (هاتف)
اصول کالبدگشایی و نمونه برداری
فرهنگ ساسانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۷۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان