دانلود و خرید کتاب مدیریت مالی (جلد اول) ابوالفضل شهرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت مالی (جلد اول)

کتاب مدیریت مالی (جلد اول) نوشتۀ ابوالفضل شهرآبادی و جواد افسرده است. این کتاب را انتشارات بورس منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت مالی (جلد اول)

در کتاب مدیریت مالی سعی شده است با بهره‌گیری از بسیاری تألیفات داخلی و خارجی و منابع اینترنتی و روز دنیا مدیریت مالی تعریف و راه‌های تأمین و سرمایه‌گذاری منابع مالی و کسب سود شرکت ارائه شود تا دریچه‌ای نو پیش روی سرمایه‌گذاران و دانشجویان گشوده شود.

این کتاب در ۸ فصل و با رعایت کامل سرفصل‌های درس «مدیریت مالی (۱)» مصوب وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری تدوین شده است و می‌تواند به‌عنوان منبع اصلی درس مزبور به ارزش ۴ واحد در رشته‌های مدیریت مالی حسابداری، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی قرار گیرد و همچنین باتوجه‌به ارائه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد با پاسخ‌های تشریحی، منبع مناسبی جهت موفقیت دانشجویان در آزمون تحصیلات تکمیلی است.

خواندن کتاب مدیریت مالی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به یادگیری و مدیریت منابع مالی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند. همچنین این کتاب منبع مناسبی برای دانشجویان نیز هست.

بخشی از کتاب مدیریت مالی (جلد اول)

«مقدمه

پیش از ورود به مباحث فنی و تخصصی هر علم کسب شناخت اولیه از آن و آشنائی با تعاریف و مبانی نظری، مقدماتی به ایجاد تصویری درست از آن علم کمک شایانی می‌نماید. به همین جهت در آغازین فصل این کتاب سعی گردیده است تا ضمن ارائه چند تعریف از مدیریت مالی چارچوب و فضای حاکم بر آن تشریح گردد. برخی از مفاهیمی که در این فصـل بدان‌ها اشـاره می‌شود، به‌تدریج و پس از گذراندن فصول آتی، معنای واقعی‌شان درک می‌شود و در این مرحله عمدتاً در ارائۀ یک تصویر کلی از مدیریت مالی کاربرد دارند.

مدیریت مالی چیست؟

هر فردی جهت حداکثرکردن آسایش و رفاه شخصی خویش از طریق به‌کارگیری بهینه و صحیح از منابع موجود با امور مالی، همچون تقسیم درآمد در موارد مصرفی، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و چگونگی استفاده از فرصت‌های پیش رو، سروکار دارد.

واحدهای تجاری جهت دستیابی به اهداف سازمانی نیز در نحوه تأمین مالی و انتخاب پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مسائل تخصیص منابع مالی و مدیریت بر مصارف سرمایه درگیر هستند؛ در این راستا سازمان‌ها نیز همانند افراد به دنبال حداکثرکردن سود و ثروت هستند.

مدیریت مالی، شاخه‌ای کاربردی از مدیریت بازرگانی است که با مطالعه و بررسی بازارها و نهادهای مالی و با درنظرگرفتن فعالیت‌های اقتصادی دولت در زمینۀ تأمین وجوه و سرمایه‌گذاری وجوه تأمین شده در پی دستیابی به اهداف سازمانی است. وجه تمایز رشتۀ مدیریت مالی و حسابداری در این است که رشتۀ حسابداری با ثبت گزارش و اطلاعات مالی به دنبال تنظیم صورت‌های مالی شرکت است و مدیریت مالی با استفاده از اطلاعات تهیه شده توسط حسابداران در موارد سرمایه‌گذاری و تأمین وجوه، تصمیم‌گیری می‌کند. حسابداری باتوجه‌به اینکه از اطلاعات تاریخی شرکت برای ثبت وقایع استفاده می‌کند، معمولاً دارای دید گذشته‌نگر و درون‌سازمانی است درحالی‌که مدیریت مالی علاوه بر اطلاعات تاریخی وقایع حال و رخدادهای احتمالی آتی را نیز موردتوجه و بهره‌برداری قرار می‌دهد و دارای دید گذشته آینده‌نگر بوده و علاوه بر درون سازمان وقایع برون‌سازمانی را نیز موردتوجه قرار می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۱۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان