دانلود و خرید کتاب اصول اقتصادسنجی (جلد اول) آر. کارتر هیل ترجمه پرویز محمدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصول اقتصادسنجی (جلد اول)

کتاب اصول اقتصادسنجی (جلد اول) نوشتهٔ آر. کارتر هیل و ویلیام ای. گریفیتس و گوای سی. لیم و ترجمهٔ پرویز محمدزاده و اکرم اکبری و سعیده صمدزاد و سیروس کریمپور محمدی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول اقتصادسنجی (جلد اول)

اقتصادسنجی پایه‌ای برای سنجش اقتصاد است. اما گسترهٔ آن، فراتر از حوزهٔ علم اقتصاد است. اقتصادسنجی مجموعه‌ای از ابزارهای تحقیق است که در حوزهٔ حسابداری، امور مالی، بازاریابی و مدیریت کاربرد دارد. همچنین اقتصادسنجی توسط پژوهشگران علوم اجتماعی (به‌خصوص در حوزه تاریخ، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی) و سایر علوم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گستردگی حوزه اقتصادسنجی به دلیل پایه و اساس بودن علم اقتصاد در تحلیل‌های تجاری (مالی) است. بنابراین روش‌های تحقیق به‌کارگرفته شده توسط اقتصاددانان که شامل اقتصادسنجی نیز هست، برای طیف‌ گسترده‌‌ای از افراد مفید واقع خواهد شد.

اقتصادسنجی نقش مهمی در پرورش فکری اقتصاددانان دارد. به‌عنوان یک دانشجوی اقتصاد، علاوه بر اینکه «فکر کردن به‌عنوان یک اقتصاددان» را می‌آموزید، مفاهیم اقتصادی از جمله هزینه فرصت، کمیابی و مزیت نسبی را نیز فرا گرفته و با مد‌ل‌های اقتصادی عرضه و تقاضا، رفتار کلان اقتصادی و تجارت بین‌الملل کار خواهید کرد. طی این یادگیری، می‌توانید دنیایی که در آن زندگی می‌کنید را بهتر درک کرده و نحوهٔ فعالیت بازارها و چگونگی تأثیرگذاری سیاست‌های دولت بر آن‌‎ها را بهتر تجزیه و تحلیل کنید.

شکافی میان آموخته‌های دانشجویان اقتصاد و آنچه که اقتصاددانان در دنیای واقعی انجام می‌دهند، وجود دارد. اقتصاددانانی که فقط با مطالعه‌ٔ تئوری‌های اقتصاد امرار معاش می‌کنند، بسیار اندک بوده و معمولاً در استخدام دانشگاه‌ها هستند. اما بخشی از تجزیه و تحلیل‌‎های اقتصادی که اغلب اقتصاددانان (چه آن‌هایی که در بازارهای تجاری، دولت و یا دانشگاه‌‎ها فعالیت می‌کنند) انجام می‎‌دهند، «تجربی» هستند. آنها با استفاده از داده‌های اقتصادی، روابط اقتصادی را برآورد کرده و به آزمون فرضیه‌های اقتصادی پرداخته و نتایج اقتصادی را پیش‌بینی می‎‌کنند.

با مطالعه‌ٔ اقتصادسنجی، می‌‎توان شکافی را که میان «یک دانشجوی اقتصاد» و «یک اقتصاددان تجربی» وجود دارد پر کرد. با مهارت‌های اقتصادسنجی که در این کتاب خواهید آموخت (که شامل کار با نرم‌افزارهای اقتصادسنجی نیز هست)، قادر خواهید بود به سؤال کارفرمایتان که در بالا پرسیده شد، به‌صورت «من می‌توانم میزان فروش محصولات شما را پیش‌بینی کنم»، «اگر رقیب شما قیمت محصولاتش را به ازای هر واحد یک دلار کاهش دهد، می‌توانم تأثیر آن را بر میزان فروش شما برآورد کنم» و «می‌توانم آزمون کنم که آیا تبلیغات جدید، میزان فروش را افزایش داده است یا خیر»، پاسخ دهید. این پاسخ‌ها برای کارفرمایان خوشایند خواهد بود. زیرا این پاسخ‌ها، منعکس‌کننده توانایی‌های شما به‌عنوان یک اندیشمند و تحلیل‌گر اقتصادی است. توانایی ارائه اطلاعات مفید به کارفرما، علاوه بر اینکه شما را به یک نیروی کار مفید تبدیل می‌کند، شانس شما را نیز برای به‌دست‌آوردن یک شغل مناسب افزایش خواهد داد.

کتاب «اصول اقتصادسنجی» نوشته هیل و همکاران از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که آن را از سایر کتاب‌های اقتصادسنجی متمایز کرده و به یکی از کتاب‌های پرطرفدار اقتصادسنجی در دنیا تبدیل کرده است. مباحث آمار و ریاضی ویژگی‌های خاص خود را دارند و ممکن است افرادی که از مهارت‌های ریاضی و آمار کافی برخوردار نباشند برای آنها سخت و غامض باشد و این رغبت آنها را برای یادگیری کاهش دهد و یا با مشکلاتی مواجه سازد. این کتاب برای رفع این مشکل سعی کرده است تا از اثبات روابط پیچیده قضایای آماری و ریاضی در متن پرهیز کند و تمرکز خود را بر مفاهیم اصلی اقتصادسنجی داشته باشد و اثبات‌ها را در ضمائم داشته باشد و یا بدون اثبات قضایا هم امکان بهره‌مندی از کتاب وجود داشته باشد.

کتاب در مقایسه با سایر کتاب‌های اقتصادسنجی، در عین داشتن بیان ساده، از عمق بسیاری در تبیین مفاهیم اقتصادسنجی برخوردار است. در واقع تمرکز کتاب روی درک و اجرای عملی کارها و مفاهیم اقتصادسنجی است. همچنین کتاب مثال‌های کاربردی زیادی در زمینه‌های مختلف دارد. اصول پایه‌ای تکنیک‌ها و روش‌های اصلی در اقتصادسنجی را مورد بحث قرار داده است و این سبب شده است که برای یادگیری تکنیک‌های اقتصادسنجی در رشته‌های اقتصاد، مالی، حسابداری، مدیریت، MBA، اقتصاد کشاورزی، بازاریابی، سیاست عمومی، جامعه شناسی، اقتصاد سلامت، حقوق و علوم سیاسی و ... در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کتاب مناسبی باشد.

با مطالعهٔ این کتاب، علاقمندان می‌توانند مفاهیم و مدلسازی اقتصادسنجی را یاد بگیرند و در مطالعات خود از این تکنیک‌ها استفاده کنند. همچنین هنگام مطالعه منابع علمی که از این تکنیک‌ها استفاده کرده‌اند درک بهتر و عمیق‌تری از مباحث مطرح شده، داشته باشند و با رویکرد انتقادی منابع مختلف را مطالعه کنند.

نویسندگان، کتاب اصلی را در ۱۶ فصل منتشر کرده‌اند که این در ترجمه فارسی در دو جلد تنظیم شده است. در جلد اول، ۸ فصل اول کتاب ترجمه شده است که در آن مباحث بنیادی و پایه‌ای اقتصادسنجی پرداخته شده است. در جلد دوم مباحث مدل‌های کاربردی خاص مطرح شده است.

داده‌های مورد استفاده در این کتاب و برخی از فایل‌های مربوط، سعی شده است به دو شکل در اختیار علاقمندان و خوانندگان نسخه فارسی کتاب قرار گیرد.

خواندن کتاب اصول اقتصادسنجی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

مخت را تکان بده
نسیم کارخانه
با این کتاب باهم قوی تریم!
محمد جولایی‌تهرانی
زنی گمشده میان اشیا
نسرین حیایی طهرانی
عروسی علی‌ و ماه‌ پری
شهلا کلبعلی
ماجراچی اوشاق؛ من پولیسم
امیلی بومون
تجهیز مجدد میراث صنعتی
جیمز دوئت
بیست‌وپنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، جلد پنجم
داوود ع‍ل‍ی‌ب‍اب‍ائ‍ی‌
راهبرد تامین انرژی (در فصول مختلف)
سوزان وود
دولت عقلانی
حسین قریب
اثر مرکب
دارن هاردی
روش های آزمایشگاهی تشخیصی انگل ها
عماد چنگیزی
کودکان هم می توانند داستان بنویسند
شیرین صفایی گرمی
ترفندهای استقامتی
سعید احمدی براتی
راه جاوید
هامون طهماسبی
فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن
یاسر گاراژیان
شناورهای خورشیدی
محسن خسروی بابادی
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
فقر احمق می ‌کند
سندهیل مولاینیتن
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
اقتصاد به زبان ساده
لس لیوینگستون
معامله گر منضبط (خلاصه کتاب)
مارک داگلاس
۵۰+۱ نکته‌ی یک میلیون تومانی
همایون دارابی
سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد
پاول ملاژنوویچ
پدر ثروتمند پدر فقیر
آرمان سلطان‌زاده
جادوی بورس
شهاب سهرابی
نه به نه در فروش بیمه های عمر
حمید امامی
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
دید اقتصادی
پیتر دی شیف
ثروتمندترین مرد بابل
جورج سمیویل کلاسون
نردبان شکسته
کیت پین
توسعه و مبانی تمدن غرب
سیدمرتضی آوینی
با این کتاب بازار را قبضه کنید!
جو گرین بلات
طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
آلن دیپ
قوی سیاه
نسیم نیکولاس طالب
گام دوم
سید محمد حسین راجی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان