دانلود و خرید کتاب مصرف برکت مدار محمدرضا حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصرف برکت مدار اثر محمدرضا حیدری

کتاب مصرف برکت مدار

معرفی کتاب مصرف برکت مدار

کتاب مصرف برکت مدار نوشتۀ محمدرضا حیدری و اعظم کوهی اصفهانی است. این کتاب را انتشارات یاروین منتشر کرده است.

درباره کتاب مصرف برکت مدار

کتاب مصرف برکت مدار در ۸ جلد تنظیم شده است. ۴ جلد بر مدار حرکت، سامان یافته است که در جلد اول، «کلیات» و در ۳ جلد بعدی، «تولید»، «مبادله» و «مصرف» موردبحث قرار می‌گیرد. ۴ جلد دیگر بر محور برکت سامان می‌یابد که ترتیب مباحث نیز همان «کلیات»، «تولید»، «مبادله» و «مصرف» است. تلاش می‌شود آموزه‌های موردنظر گام‌به‌گام ارائه شود و در حاشیهٔ هر گام ۳ قسمت یک «تمرین»، «گفت‌وگوی حرکت و برکت» و «کمی تأمل» برای عینی‌سازی بیشتر محتوا تقدیم شده است. در قسمت اول تمرینی برای عملی‌ترساختن محتوای گام داده می‌شود تا فرایند تغییر رفتار با انجام تمرین کوچکی کاربردی‌تر شود. در قسمت دوم گفت‌وگویی ردوبدل می‌شود که محتوای گام را در گفت‌وگوی ساده و رفتار طنزگونهٔ ۲ شخصیت حرکت و برکت نشان می‌دهد. قسمت سوم با بیان داستانی مخاطب را به تأمل و بررسی اهمیت موضوع وامی‌دارد.

اقتصاد دارای ۳ پایهٔ اصلی است؛ «تولید»، «توزیع» و «مصرف». اسلام برای سامان‌یافتن هر س۳ پایه، اصولی بنیادین را معرفی می‌کند. به باور نویسندهٔ کتاب حاضر، در جهان امروز که نظام‌های اقتصادی شرق و غرب با شکست و یا بحران‌هایی جدی مواجه شده‌اند، ضرورت طراحی و اجرای نظام اقتصاد اسلامی اصیلی که بتواند اقتصاد را از بحران‌های موجود نجات دهد، احساس می‌شود.

خواندن کتاب مصرف برکت مدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مسائل اقتصادی و همچنین مسائل دینی می‌توانند مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب مصرف برکت مدار

«مصرف

«اقتصاد»، «هزینه» و «مصرف» واژه‌هایی هستند که هر کس در زندگی با آن‌ها ارتباط دارد و بارهاوبارها آن‌ها را می‌شنود. انسان از صبح تا شب تلاش می‌کند تا بتواند کالایی مصرف کند و از آن کالا استفاده کند. مصرف با زندگی همۀ انسان‌ها عجین است؛ اما منظور از مصرف چیست؟ چه کالایی چرا و چگونه باید مصرف شود؟ اقتصاد بر سه‌پایه، تولید، توزیع و مصرف استوار است. ولی در حقیقت تولید و توزیع تلاش‌هایی برای تأمین مصرف است و بالابردن سطح مصرف خود یا دیگران در حال و آینده یکی از اهداف تلاش و کوشش اقتصادی افراد است. مصرف به معنای استفاده و خرج‌کردن؛ به‌عبارت‌دیگر یعنی استفاده از کالاها و خدمات برای بهره‌مندی از نتایج و در اصطلاح اقتصادی مصرف فرایندی است که در آن ارزش استفاده چه به‌صورت تبدیل آن در فرایند تولید و چه به‌صورت استفاده ناب و ساده آن در هنگام مالکیت برای ارضای نیازها از بین می‌رود. مخارج مصرفی، منظور آن بخش از منابع مالی خانواده است که صرف کالاها و خدمات مصرفی می‌شود.

مصرف در آیات و روایات

در نگرش اسلامی انسان به مصرف به‌جا و درست کالا و خدمات تشویق شده است و براساس ضوابط مشخص باید از نعمت‌های الهی استفاده و بهره‌برداری کند حقوق دیگران در آن رعایت شود و به محیط‌زیست انسان و دیگر صاحبان حقوق، آسیب نرساند. مصرف سازگار با تعالیم دین، مصرف در حد کفایت است؛ یعنی مصرف برای زندگی و تأمین نیازها که به‌گونه‌ای معقول و منطقی بر اساس امکانات شکل گیرد.

اگرچه در قرآن کریم واژه مستقل مصرف به کار نرفته است ولی می‌توان آیات مرتبط با این واژه را در دودسته کلی تقسیم‌بندی کرد.

دسته اول

آیاتی که به استفاده و بهره‌برداری از نعمت‌های الهی توصیه کرده و تحریم این نعمت‌ها و استفاده‌نکردن از آن‌ها زشت شمرده شده است. از منظر اسلام بهره‌مندی از نعمت‌های مادی مجاز شمرده شده و ترک‌کنندگان دنیا که خود را از نعمت‌های حلال محروم نموده و این محرومیت را سبب قرب خداوند می‌پندارند از مصادیق زیان‌کارترین مردم گنهکار شمرده شده. اند تلاش این افراد در دنیا بی‌نتیجه می‌ماند و مثل کسی که در یک تجارت سرمایه خود را ازدست‌داده تمام اعمالشان نابود می‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان