دانلود و خرید کتاب آخرین آغوش ماما فرانس دو وال ترجمه نازگل عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین آغوش ماما اثر فرانس دو وال

کتاب آخرین آغوش ماما

معرفی کتاب آخرین آغوش ماما

کتاب آخرین آغوش ماما نوشتهٔ فرانتش دو وال است که با ترجمهٔ نازگل عزیزی در انتشارات سایلاو منتشر شده است. این کتاب به هیجانات حیوانات می‌پردازد. پس از خواندن این کتاب نگاهتان به حیوانات تغییر می‌کند.

درباره کتاب آخرین آغوش ماما

آخرین آغوش ماما یکی ژرف‌ترین کتاب‌های نوشته شده در زمینهٔ هیجانات حیوانات و انسان‌ها است. تا جایی که اکثر نقدهای مرتبط با این کتاب بر این نکته تأکید کرده‌اند که پس از خواندن این کتاب هرگز به خودتان و حیوانات، همانند گذشته نگاه نخواهید کرد. فرانس دو وال در این کتاب با نثری داستان‌گونه و با استناد به شواهد علمی بسیار به مفاهیم مهمی چون عشق، تنفر، حسادت، فداکاری، دلبستگی، سوگواری، خودآگاهی، ارادهٔ آزاد و ذی‌شعوربودن در حیوانات و انسان‌ها پرداخته است.

یو وال نوح هراری دربارهٔ این کتاب می‌گوید: «کتابی افسونگر و سرشار از مهربانی و شفقت… حاوی بینش‌هایی ژرف دربارهٔ زندگی حیوانات و از جمله ما انسان‌ها»

این اثر یک کتاب میان‌رشته‌ای جذاب بین حوزه‌های انسان‌شناسی، رفتارشناسی، فلسفه و زیست‌شناسی تکاملی است.

آخرین آغوش ماما کاوشی جذاب در باب هیجانات حیوانات و انسان‌هاست. داستان کتاب با مرگ ماما، شامپانزه مادرسالار و یکی از پیرترین شامپانزه‌های جهان در باغ‌وحش که پیوندی عمیق با زیست‌شناسش برقرار کرده بود آغاز می‌شود. جان وان هوف (استاد فرانس دو وال) در واپسین لحظات زندگی ماما به دیدار او در قفس می‌رود و آن‌ها برای آخرین بار یکدیگر را در آغوش می‌کشند. فیلم صحنهٔ احساسی و غم‌انگیز خداحافظی این ۲ به‌سرعت در فضای مجازی فراگیر می‌شود. میلیون‌ها انسان از صحنه‌ای که ماما پروفسور را در آغوش می‌کشد و درحالی‌که لبخند می‌زند با انگشتان خود گردن او را نوازش می‌کند، متأثر شدند. بسیاری با این صحنه گریستند و برخی شگفت‌زده شدند چرا که می‌پنداشتند احساسات غنی منحصر به انسان‌ است.

فرانس دو وال دهه‌ها از عمر خود را صرف بررسی دقیق و پژوهش دربارهٔ حیوانات کرده است. فرانس دو وال در آخرین آغوش ماما با روایت داستان‌هایی خواندنی و استناد به شواهد علمی نشان می‌دهد انسان‌ها تنها گونه‌ای نیستند که از ظرفیت تجربهٔ احساساتی چون عشق‌، تنفر، ترس، شرم، گناه، شادی و یکدلی برخوردارند. او در کتاب آخرین آغوش ماما نمونه‌های تکان‌دهنده‌ای از میانجیگری، فداکاری، دلبستگی، سوگواری و حتی درک قطعیت مرگ را در حیوانات به تصویر می‌کشد. خویشتن‌داری، ارادهٔ آزاد، خودآگاهی و معنای ذی‌شعور بودن از دیگر مفاهیم موردبحث در این کتاب به شمار می‌آیند.

خواندن کتاب آخرین آغوش ماما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به انسان‌شناسی، رفتارشناسی، فلسفه و زیست‌شناسی تکاملی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

parvaz
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

لطفا به بی نهایت اضافه کنید

ر.د.ب
۱۴۰۱/۰۸/۱۸

من چاپی این کتاب را خواندم. ترجمه خوب بود. از طریق دیگر حیوانات، احساسات و هیجان را در انسان بررسی میکنه. کمی آشنایی با مسائل تکاملی قبل از خواندن این کتاب، بد نیست.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۱۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان