دانلود و خرید کتاب کانسلیم ویلیام جی. اونیل ترجمه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کانسلیم

کتاب کانسلیم؛ روشی متفاوت برای کسب سود در بازار سهام نوشتهٔ ویلیام جی. اونیل و ترجمه‌شده از شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کانسلیم

بازار سرمایه ایران در مقایسه با بازارهای سرمایه کشورهای پیشرفته و حتی درحال‌توسعه از پیشرفتگی و حجم مبادلات بسیار کمتری برخوردار است. این یک عقب‌ماندگی جدی است و فعالیت‌های زیادی برای از میان بردن آن باید انجام گیرد. فعالیت‌های بسیار زیادی باید به‌صورت موازی انجام گیرد تا بتوانیم بازار سرمایه‌ای پیشرفته و پررونق داشته باشیم. یکی از فعالیت‌های مهم آشنایی سرمایه‌گذاران با بازار سرمایه و به‌خصوص بازار سهام و روش‌های علمی سرمایه‌گذاری در چنین بازارهایی است. 

کتاب کانسلیم مخاطبین بسیار متفاوتی و متنوعی دارد. شخصی که تابه‌حال در بازار سهام سرمایه‌گذاری نکرده است برای آشنایی با بازار سهام و یکی از راهبردهای موفق برای انتخاب سهام می‌تواند از این کتاب استفاده کند. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای برای آشنایی با راهبردهای موجود و علمی نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند. عواملی که باعث رشد و نزول قیمت‌های سهام در یک بازار پیشرفته همانند بازار سهام کشور آمریکا شده‌اند در این راهبرد ارائه‌ شده است. البته برای استفاده از این راهبرد در بازار سهام ایران باید این فرض را کرد که بازار سهام کشورمان نیز در بلندمدت مانند بازارهای پیشرفته عمل خواهد کرد.

آقای ویلیام اونیل، نویسندهٔ این کتاب، یکی از معروف‌ترین و معتبرترین سرمایه‌گذاران و کارگزاران بورس‌های کشور آمریکا است. او در سال ۱۹۵۸ میلادی در سن ۲۵ سالگی به‌عنوان کارگزار، کار حرفه‌ای خود را در یک شرکت کارگزاری در بازار بورس آمریکا شروع کرد. آقای اونیل از اولین اشخاصی بود که از کامپیوتر برای ایجاد بانک اطلاعاتی بازار سرمایه و تعیین راهبردهای سرمایه‌گذاری استفاده کرد. او در تحقیق‌های اولیه خود صندوق‌های سرمایه‌گذاری موفق را موردبررسی قرار داد. وی به این نتیجه رسید که این صندوق‌ها بر روی سهام شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به‌تازگی قیمت سهام آن‌ها به قیمت حداکثر جدیدی رسیده باشند. او با پیروی از این روش توانست در مدت یک سال سرمایه ۵۰۰۰ دلاری خود را به ۲۰۰.۰۰۰ دلار افزایش دهد. او با استفاده از روش‌های کمی و کیفی، راهبرد انتخاب سهام خود را در طول سالیان زیاد تعیین و تکمیل کرد.

در این کتاب آقای اونیل راهبرد نهایی خود را معروف به CANSLIM ارائه کرده است. CANSLIM از حروف اول کلمات انگلیسی عواملی شکل‌گرفته که آقای اونیل آن‌ها را علت رشد قابل‌توجه سهام شرکت‌های خاص و برتر معرفی کرده است. ایشان این راهبرد را بامطالعه و تحلیل اطلاعات بیش از ۴۰ سال تدوین کرده است. خود او نیز در طول این سال‌ها از راهبرد فوق استفاده کرده و یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در آمریکا محسوب می‌شود. اکثر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در آمریکا این کتاب را «کتاب مقدس» بازار سهام می‌دانند.

خواندن کتاب کانسلیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان بازار سهام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کانسلیم

«اگر شما یک کارمند عادی یا سرمایه‌گذار تازه‌کار هستید، به پول زیادی برای شروع نیاز ندارید. شما می‌توانید با ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار شروع کرده و با کسب درآمد و پس‌انداز به آن اضافه کنید. من کار خود را با خرید فقط ۵ عدد سهم Procter & Gamble زمانی که ۲۱ سال داشتم و تازه از مدرسه فارغ‌التحصیل شده بودم آغاز کردم.

شما در جهان موقعیت‌های نامحدود، عصر ایده‌های عالی، صنایع جدید و زمینه‌های فعالیت نو زندگی می‌کنید. ولی شما برای استفاده از موقعیت‌های عصر حاضر باید مطالعه کنید و یاد بگیرید.

موقعیت‌ها برای همه وجود دارد. امروز کار کردن صرف و دریافت حقوق کافی نیست. شما باید کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید، به‌جاهایی که می‌خواهید بروید و با هوشمندی پول خود را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید. درآمد ثانویه‌ای که شما از سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید و سود خالص حاصل از آن می‌تواند شما را به اهداف خود رسانده و امنیت مالی شما را تضمین کند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان