دانلود و خرید کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس حسنعلی رزمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس اثر حسنعلی رزمی

کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

نویسنده:حسنعلی رزمی
انتشارات:انتشارات بورس
امتیاز:
۴.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

تابلوخوانی کاربردی در بورس اثر حسنعلی رزمی و برای علاقه‌مندان و فعالان در زمینهٔ بورس است. این کتاب در انتشارات بورس به چاپ رسیده است.

درباره کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

 امروز بازارهای مالی گسترش یافته‌اند و دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف مثل اقتصاد، مدیریت و مشاوران سرمایه‌گذاری نیاز بیشتری به آموزش عمومی و تخصصی در حوزهٔ بازارهای مالی پیدا کرده‌اند؛ علاوه‌بر‌این عموم مردم نیز به این حوزه علاقه‌مند شده و به سرمایه‌گذاری در بورس روی آورده‌اند. انتشارات بورس نیز با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی نخستین گام‌هایش را در شهریور ۱۳۹۰ برداشت و شروع به چاپ کتاب‌های آموزشی عمومی و تخصصی در حوزهٔ مالی با تأکید بر مباحث بازار سرمایه کرد و بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب در این زمینه منتشر کرد.

 کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس ابتدا به بیان چرایی و ضرورت تابلو‌خانی و تابلوخانی مقدماتی پرداخته و گزینه‌های مختلف تابلوی معاملاتی سهام را تشریح کرده است؛ در ادامه وارد مبحث تابلوخانی پیشرفته شده و شیوهٔ استخراج و تجزیه‌وتحلیل داده‌های تابلوی معاملاتی را شرح داده است و در نهایت نیز در قالب یک مثال جامع با بررسی یک سهام از بازار، به‌صورت گام‌به‌گام تمرین‌هایی را برای مخاطب در نظر گرفته است.

خواندن کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به مطالعه در زمینهٔ بازار سرمایه مخاطبان این کتاب‌ هستند.

بخشی از کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

«معامله‌گران در بورس از انواع مختلف تحلیل‌ها استفاده می‌کنند، اصطلاحاتی مانند تحلیل بنیادین، تحلیل تکنیکال و روان‌شناسی بازار اشاره به همین روش‌های مختلف تحلیلی دارند. هر معامله‌گر با توجه به استراتژی معاملاتی و دانش خود، یک یا تلفیقی از این تحلیل‌ها را مبنای معاملات خود قرار می‌دهد، یکی از انواع تحلیل‌ها تابلوخوانی است که درواقع داده‌های تابلوی معاملاتی هر سهم را مبنایی برای تحلیل قرار می‌دهد؛ با این فرض که تابلوی معاملاتی حاوی داده‌هایی است که بیانگر میزان اقبال به یک سهم است و سنجش همین میزان اقبال به سهم می‌تواند به استنتاج در مورد آینده قیمتی سهم کمک کند؛ بنابراین، تابلوخوانی را می‌توان به صورت زیر تعریف کرد:

شناخت تابلوی معاملاتی یک سهم، تحلیل داده‌های حاصل از آن و درنهایت نتیجه‌گیری در مورد آینده قیمتی آن سهم. تابلوخوانی چرا؟

از یک سو شناخت آیتم‌های مختلف موجود در تابلوی معاملاتی هر سهم و اینکه هرکدام چه چیزی را بیان می‌کند برای هر معامله‌گری ضروری و موضوع تابلوخوانی مقدماتی است، از سوی دیگر، در بازارهایی مانند بورس که از مکانیسم بازار آزاد و رقابتی تبعیت می‌کنند، درنهایت، قیمت با استفاده از روابط میان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، تابلوی معاملاتی در هر زمان، جزئیات کاملی از عرضه و تقاضای سهم در گذشته و اکنون را به ما ارائه می‌دهد، شناخت تابلوی معاملاتی و چگونگی تحلیل داده‌های ارائه شده به‌وسیله این تابلو می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

به دست آوردن درک درست از وضعیت گذشته و فعلی حاکم بر بازار یک سهم؛

۲ شناسایی میزان قدرت خریداران و فروشندگان در سهم؛ 

۳ شناخت جریان ورود و خروج پول از سهم؛

۴ شناخت نیات خریداران و فروشندگان؛

۵ تعیین آینده حرکتی قیمت سهم؛

۶، درک درست‌تر از زمان و قیمت ورود و خروج از یک سهم؛

۷ برخی افراد فعال در بازار سرمایه تنها با تکیه به تابلوخوانی اقدام به انجام معاملات در بازار می‌کنند.»

نظرات کاربران

کاربر ۶۲۵۷۲۸۵
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

در کل کتاب کاربردی و خوبیه و متنش هم کاملا روانه و با یه بار خوندن ادم متوجه میشه موضوع چی به چیه

Yaser Fakoori
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

شما در دوفصل اول توضیحاتی در مورد تابلو خوانی رو مطالعه میفرمایید و در فصل سوم تموم چیزهایی رو که یاد گرفتید بصورت یک مثال عینی خواهید خواند و درک شما از موضوعات بسیار بالا میره

کاربر 3225352
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

کتاب خوبیه مخصوصا مثال عملی که اخرش داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان