دانلود و خرید کتاب کلیات علم اقتصاد گریگوری منکیو ترجمه حمیدرضا ارباب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات علم اقتصاد اثر گریگوری منکیو

کتاب کلیات علم اقتصاد

انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیات علم اقتصاد

کتاب کلیات علم اقتصاد نوشتهٔ گریگوری منکیو و ترجمهٔ حمیدرضا ارباب است و نشر نی آن را منتشر کرده است. اقتصاد مطالعهٔ انسان در جریان زندگی روزمرهٔ اقتصادی است. مطالعهٔ اقتصاد به شما کمک می‌کند تا جهان اطراف خود را، جهانی که در آن زندگی می‌کنید بهتر بشناسید.

درباره کتاب کلیات علم اقتصاد

دکتر گریگوری منکیو استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد است. او تحصیلات خود را در دانشگاه‌های پرینستون و ام‌آی‌تی به پایان رسانده و تاکنون مباحث مختلفی مانند اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، آمار و اصول اقتصاد را در دانشگاه تدریس کرده است. منکیو نویسنده‌ای پرکار است. مقالات بسیار زیادی در مجلات معتبر علمی و اقتصادی، مانند جورنال آو پولیتیکال اکونومی، امریکن اکونومیک ریویو، و کوارترلی جورنال آو اکونومیکس و مجلات ترویجی برای عموم مردم، مانند فاینانشیال تایمز و وال‌استریت جورنال، به چاپ رسانده است و نیز مقاله‌نویس مجله‌ٔ فورچون و ناشر مجموعه‌ای از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های درسی دانشگاهی به‌ویژه در زمینه‌ٔ اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و مبانی علم اقتصاد بوده است. کتاب‌های منکیو با اقبال فراوان روبه‌رو شده‌اند و در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا به‌منزله‌ٔ کتاب درسی مورد استفاده‌ٔ دانشجویان قرار می‌گیرند. پروفسور منکیو سرپرستی طرح‌های اقتصادی در دانشگاه‌های کمبریج و ماساچوست، و مشاوره‌ٔ بانک مرکزی امریکا و دفتر بودجه‌ٔ مجلس امریکا را بر عهده داشته است.

کتاب کلیات علم اقتصاد ترجمه‌ٔ کامل ویرایش پنجم Principles of Economics اثر پروفسور منکیوست. کتاب در سیزده بخش و ۳۶ فصل تنظیم شده است. مهم‌ترین بخش‌های کتاب عبارت‌اند از نیروهای بازار، کشش، سیاست‌های دولت، بازارها و رفاه، اقتصاد بخش عمومی، رفتار بنگاه و سازمان صنعتی، ساختارهای مختلف بازار، اقتصاد بازار نیروی کار، مرزهای دانش، اقتصاد خرد، اندازه‌گیری درآمد ملی، اقتصاد حقیقی در بلندمدت، پول و قیمت‌ها در بلندمدت، اقتصاد کلان باز، نوسانات اقتصادی در کوتاه‌مدت و مرزهای دانش اقتصاد کلان و مهم‌ترین سیاست‌های بحث‌انگیز اقتصاد کلان. فصل‌های مختلف این کتاب در سال‌های قبل در سه کتاب مبانی علم اقتصاد، نظریه‌ٔ اقتصاد خرد و نظریه‌ٔ اقتصاد کلان منتشر شده است.

در کتاب حاضر بر کاربردها و سیاست‌ها تأکید بیشتری شده است. مطالعات موردی بسیار زیاد با هدف درک بهتر محصول علم اقتصاد و کاربرد آن‌ها در تمام فصل‌های کتاب ارائه شده است. نگارش متفاوت، طرح ابتکاری موضوعات و بررسی کاربردی سیاست‌های اقتصادی برخی مزیت‌های کتاب منکیو در مقایسه با سایر کتاب‌های مشابه است.

خواندن کتاب کلیات علم اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلیات علم اقتصاد

«انواعی مختلف از بازارها وجود دارند. برخی اوقات بازارها از یک سازمان‌دهی بسیار منظم برخوردارند، مانند بازار بسیاری از کالاهای کشاورزی. دراین بازارها خریداران و فروشندگان در یک زمان و مکان خاص با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. در این بازارها دلال‌ها به تعیین قیمت و فروش کالاها کمک زیادی می‌کنند.

در اکثر موارد ما با بازارهای غیرمنسجم روبه‌رو هستیم. مثلا بازار بستنی در یک شهر خاص را در نظر بگیرید. خریداران بستنی هرگز در یک زمان خاص در کنار یکدیگر نخواهند بود. فروشندگان بستنی نیز در مکان‌های مختلف محصولاتی نسبتاً متفاوت عرضه می‌کنند. در این بازار دلال یا واسطه‌ای وجود ندارد که قیمت بستنی را تعیین و اعلام کند. هر فروشنده‌ای قیمت موردنظر خود را اعلام می‌کند و هر خریدار نیز تصمیم می‌گیرد که چه مقدار بستنی از کدام فروشگاه خریداری کند.

هرچند چنین بازاری یک بازار سازمان‌یافته نیست، اما دو گروه خریداران و فروشندگان بستنی یک بازار را به وجود آورده‌اند. هر خریدار می‌داند که فروشندگان بسیار زیادی وجود دارند و هر فروشنده نیز می‌داند که محصول او مشابه محصول سایر فروشندگان است. قیمت بستنی و مقدار فروش آن به‌هیچ‌وجه توسط یک خریدار یا یک فروشنده تعیین نمی‌شود، بلکه قیمت و مقدار فروش بستنی توسط تمامی خریداران و فروشندگانی که در بازار حضور دارند، تعیین می‌شود.»

نظرات کاربران

Morteza B
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

من نسخه pdf این کتاب رو از اپلیکیشن دیگه ای خریدم و مطالعه کردم. واقعا باورم نمیشه نسخهepub همچین کتاب حجیم و پر از نموداری رو طاقچه منتشر کرده. کتاب که جای تعریف نداره احتمالا معروفترین کتاب مبانی اقتصاد در

- بیشتر
کاربر ۹۶۹۰۵۷
۱۴۰۲/۰۵/۰۴

کتاب مبانی علم اقتصاد را در واحد اقتصاد خواندیم. حقیقتا کتاب جذابی بود و بسیار آموزنده. البته با تدریس عالی استادمان نیز بسیار بهتر و متفاوت تر بود. ظاهرا این کتاب شامل سه کتاب مبانی علم اقتصاد، اقتصاد خرد و اقتصاد

- بیشتر
ehsan kavian
۱۴۰۲/۰۵/۰۴

متن روان و ترجمه‌ی بسیار عالی

mohammad hashemi
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

من نسخه چاپی این کناب دارم و واقعا از خواندنش لذت بردم. توصیه میکنم چه دانشجویان و چه غیر دانشجویان حتما مطالعه بفرمایید مطالب خیلی خوبی به خصوص برای فعالین فارکس بیان شده...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
دو روش مختلف برای اندازه‌گیری توانایی افراد در تولید یک کالا وجود دارد. فردی که می‌تواند کالایی را با استفاده از نهاده‌های کم‌تر تولید کند در تولید آن کالا مزیت مطلق دارد. شخصی که در تولید یک کالا هزینه‌های فرصت کم‌تری دارد، در تولید آن کالا مزیت نسبی دارد. منافع ناشی از تجارت به مزیت نسبی (و نه مزیت مطلق) بستگی دارد.
کاربر ۴۲۱۵۸۸۷

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹۲ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹۲ صفحه

قیمت:
۳۴۸,۰۰۰
تومان