دانلود و خرید کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ اسپنسر جانسون ترجمه محمدعلی ساری اصلانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ نوشتهٔ اسپنسر جانسون و ترجمهٔ محمدعلی ساری اصلانی است. انتشارات طاهریان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر کتابی برای پیروزی بر مشکلات است.

درباره کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ نوشتهٔ دکتر اسپنسر جانسون، بیش از ۲۵ میلیون نسخه در جهان فروخت و تبدیل به پدیده‌ای در عرصهٔ روان‌شناسی و خودیاری شد. این کتاب به اهمیت انعطاف‌پذیری انسان در برابر تغییر می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۹۹۸منتشر شد. شخصیت‌های اصلی آن ۲ موش به نام‌های «اسنیف» و «اسکری» و ۲ آدم کوچولو به نام‌های «هم» و «هاو» هستند. داستان در یک هزارتو اتفاق می‌افتد. عنوان این کتاب برگرفته از نقل‌قولی از آدم‌کوچولوست که اصلاً حاضر نیست، بپذیرد زندگی‌اش تغییر کرده و باید به شیوه‌ای متفاوت و در مکانی متفاوت دنبال غذا بگردد. او بارها و بارها به همان میان اول بازمی‌گردد و در این هزارتو گرفتار می‌شود. سرانجام می‌آموزد که باید برای پیداکردن پنیر که در این قصه نمادی از هدف‌های زندگی است، چالش‌های جدید را بپذیرد و ماجراجویی کند. جانسون در این کتاب می‌نویسد زمانی که ترس را کنار بگذاری، احساس خوبی خواهی داشت. کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد؟ در دههٔ ۱۹۹۰ میلادی تبدیل به پدیده‌ای در عرصهٔ فرهنگ شد و در ویترین هر کتابفروشی دیده می‌شد. بسیاری این کتاب را به هم هدیه می‌دادند و در سخنرانی‌های مراسم فارغ‌التحصیلی و سمینارهای خودیاری از این کتاب نقل‌قول می‌‌کردند.

خواندن کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران داستان‌های روان‌شناسانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون یک نویسنده‌ٔ آمریکایی است که احتمالاً کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟» را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد. این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است. اسپنسر جانسون در ۲۴ نوامبر ۱۹۳۸ به دنیا آمد. او در رشتهٔ روان‌شناسی تحصیل کرد و تا مقطع دکتری این رشته را ادامه داد. او با کتاب‌های ساده و سرراستی که می‌نوشت، به میلیون‌ها مخاطبش در سراسر جهان کمک کرد تا کشف کنند که چه چیز زندگی آن‌ها را به وجد می‌آورد، چه چیزهایی زندگی آن‌ها را غنی‌تر می‌کند و توجه به چه چیزهایی است که سرمایه و ثروت در زندگی‌شان محسوب می‌شود. از این جهت یکی از تأثیرگذارترین و محبوب‌ترین نویسندگان به شمار می‌رود که کتاب‌هایش هنوز پرفروش و برای مخاطبان جالب هستند.

برخی از کتاب های اسپنسر جانسون عبارتند از: «بیرون از گذر پیچیده» (یا «بیرون از گذر ماز»)، «مدیر یک‌دقیقه‌ای»، «قله‌ها و دره‌ها» و «یک دقیقه با فرزندم».

اسپنسر جانسون در تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۷ از دنیا رفت.

بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

«مایلم در مورد داستانی که در پس داستان «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» وجود دارد برایتان صحبت کنم. چرا که این کتاب در حاضر نوشته شده و در دسترس یکایک ما قرار دارد تا بخوانیم و لذت ببریم و دیگران را از خواندن آن بهره‌مند سازیم.

این داستان را من، سالها پیش یعنی حتی قبل از آنکه «کتاب مدیر یک دقیقه‌ای» را به همراه اسپنسرجانسون بنویسیم از زبان وی شنیده بودم وتمام این سالها منتظر بودم تا این کتاب به چاپ برسد و در اختیار عموم مردم قرار گیرد. با خود می‌گفتم این داستان چقدر زیباست و چقدر می‌تواند سودمند باشد. «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» داستانی است درباره تغییری که در یک هزار توی پرپیچ و خم رخ می‌دهد و در آن چهار شخصیت جالب به دنبال پنیر می‌گردند. پنیر در اینجا استعاره ای است از آنچه که ما می‌خواهیم در زندگی داشته باشیم. می‌تواند خواسته ما داشتن یک شغل خوب، روابط خوب با دیگران، خانه ای بزرگ، پول، آزادی، سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر و یا حتی ورزش مورد علاقه مان باشد.

هر کدام از ما در مورد پنیر خود نظر خاصی داریم و به دنبال آن هستیم، زیرا که عقیده داریم یافتن آن ما را خوشحال و کامیاب می‌کند. وقتی به پنیرمان می‌رسیم، به آن وابسته و دلبسته می‌شویم و اگر آن را جابجا کنند ضربه شدیدی می‌خوریم.

هزار توی در این داستان به معنای جایی است که شما در آن وقت می‌گذارید تا آنچه می‌خواهید به دست آورید. آن جا می‌تواند سازمانی که در آن مشغول به کار هستید باشد و یا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید (و یا حتی روابط شما با دیگران).

من در مورد داستانی که اکنون در دست دارید و قصد دارید آن را مطالعه کنید بارها در سخنرانی‌هایم در سراسر دنیا صحبت کرده ام و بارها از افراد مختلف شنیده‌ام که این داستان تغییرات زیادی در زندگی شان ایجاد کرده است.»

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظرات کاربران

کاربر moji
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

جالبه که کسی در مورد این کتاب نظری نداده، چیزی که کمتر در مورد این کتاب بهش اشاره شده اینه که کسایی که تغییراتی در زندگیشون رخ میده مثلا تغییر شغل یا هر چیز دیگه ای میتونن ازین کتاب نگرش مثبت

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۳۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان