دانلود و خرید کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید جان ایزو ترجمه مجید شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید اثر جان  ایزو

کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید

نویسنده:جان ایزو
ویراستار:پیرایه کلهر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید

کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید نوشتهٔ جان ایزو و ترجمهٔ مجید شهرابی و ویراستهٔ پیرایه کلهر است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید

کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید حاصل یک عمر تحقیق و پژوهش جان ایزو برای کشف و پی بردن به معنای زندگی کامل و هدفمند است.  

اگر به جای اینکه اواخر عمر به چیزهایی دربارهٔ زندگی پی ببریم، بسیار زودتر به این کشف نایل شویم، آیا می‌توانیم تا حد بسیاری جلو بیفتیم و طی مسیر برایمان راحت‌تر و سریع‌تر شود؟ اگر با افرادی صحبت کنیم که عمده زمان زندگی خود را سپری کرده و به معنای زندگی و خوشبختی دست یافته‌اند، آیا می‌توانیم موضوعات مهمی دربارهٔ زندگی و هدف آن یاد بگیریم و بعد سریع‌تر شادی و خوشبختی عمیق و واقعی را بیابیم؟

این کتاب چهار بخش عمده و اساسی دارد. بخش اول به خواننده کمک می‌کند تا روش و اسلوب ما را برای انتخاب آن افراد و مصاحبه با آنان بهتر درک کند. بخش دوم به کاوش و بررسی پنج رازی می‌پردازد که از این ۲۳۵ نفر فرد دانا و خردمند یاد گرفتیم. در بخش سوم بررسی می‌شود که ما در زندگی خود چگونه می‌توانیم این راز و رمزها را به کار بگیریم. یکی از چیزهایی که دریافتیم، این بود که دانستن این رمز و رازها به خودی خود کافی نیست. درواقع، آنچه این قبیل افراد را از بسیاری دیگر مجزا و متمایز کرده، این است که آنان این رمز و رازها را در زندگی‌شان به کار گرفته و خود را با آن‌ها هماهنگ کرده‌اند. بخش پایانی فهرستی از پرسش‌هایی را عرضه می‌کند که ما از هر یک از این افراد پرسیده‌ایم. 

خواندن کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افراد در هر سن و مرحله از زندگی مناسب و مفید است؛ برای جوانانی که به‌تازگی سفر پرماجرای خود را در زندگی آغاز کرده‌اند تا افرادی که در میانهٔ راه و سفر زندگی هستند و می‌خواهند مطمئن شوند پیش از آنکه خیلی دیر شود، می‌توانند آنچه در زندگی اهمیت دارد را کشف کنند. همچنین این کتاب برای کسانی است که در اواخر مسیر پرفراز و نشیب زندگی هستند و مایل‌اند تجربیات سودمند زندگی خود را پیش از آنکه بروند، در اختیار جوان‌ترها قرار دهند. 

بخشی از کتاب پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید

«چرا بعضی افراد به معنا و مفهوم زندگی پی می‌برند و با آرامش‌خاطر و بدون تأسف می‌میرند؟ اسرار یافتن سعادت و خوشبختی و خردمندانه زیستن چیست؟ اگر بخواهیم یک زندگی ارزشمند و انسانی داشته باشیم، چه چیزهایی به راستی اهمیت دارند؟ این‌ها پرسش‌هایی‌اند که این کتاب در جستجوی پاسخ آن‌هاست.

برای خردمندانه زیستن باید بدانیم که دو حقیقت اساسی در خصوص زندگی انسان وجود دارد. حقیقت اول این است که هر یک از ما مدت زمانی محدود و نامشخص برای زندگی کردن در اختیار داریم. این مدت زمان شاید یکصد سال باشد یا شاید سی سال و حتی کمتر. حقیقت دوم این است که ما در آن مدت زمان محدود و نامشخص، انتخاب‌های نامحدودی از چگونگی استفاده از فرصت و زمان خویش داریم ـ آنچه انتخاب می‌کنیم تا ذهن خود را روی آن‌ها متمرکز و انرژی‌مان را معطوفشان کنیم ـ و این انتخاب‌هاست که در نهایت زندگی‌مان را رقم می‌زند. وقتی متولد می‌شویم، هیچ کتاب راهنما و راهکاری برای چگونه زندگی کردن در اختیار نداریم. از همان لحظه که پا به این دنیا می‌گذاریم، عقربه‌های ساعت بی‌رحمانه شروع به ثبت لحظه‌های زندگی‌مان می‌کند و ما هر لحظه به فردا و فرداها نزدیک‌تر می‌شویم. لحظه‌های عمر ما به‌سرعت چون برق و باد سپری می‌شود.

ما واژه‌هایی همچون «مرگ» و «نیستی» را دوست نداریم. بسیاری از فعالیت‌های بشری طوری طراحی و در نظر گرفته شده است که ما را از یک حقیقت مسلم در خصوص زندگی دور نگاه دارد؛ این حقیقت که زندگی محدود است، دست‌کم در این دنیا، و ما فرصت محدودی در اختیار داریم و برای همیشه این‌جا نمی‌مانیم. باید روزی به ناگزیر ـ چه آماده باشیم و چه نباشیم ـ به دیاری دیگر سفر کنیم. برخی از ما شاید در برداشتن کتابی که در عنوان آن واژهٔ «مرگ» وجود دارد، تردید داشته باشیم و بترسیم، که مبادا برای پی بردن به این واقعیت مسلم و راه دادن چنین فکری به ذهنمان، مرگ ما را بشناسد و گوشهٔ چشمی به ما نشان دهد! حتی نمی‌خواهیم نامش را ببریم یا بشنویم، مبادا که به وجودمان راه یابد یا به‌نوعی باعث بروز رخدادی بد برای ما شود! ما به‌هیچ‌عنوان حاضر نیستیم فناپذیری خود را باور کنیم. ما مرگ را همیشه برای همسایه می‌دانیم و خود را مبرا و دور از آن! حتی خواندن چنین واژه‌هایی نیز ما را کمی عصبی و مضطرب می‌کند، تا جایی که حس ناخوشایندی پیدا می‌کنیم و می‌خواهیم با پرداختن به موضوعی دیگر، ذهنمان را از توجه به مرگ بازداریم.»

اجازه! ممکنه به من کمک کنید؟
کریستین شواب
تصمیم
اورسولا نافولا
آشنایی با شگردهای جاسازی و نحوه کشف کالاهای قاچاق
سعید باقرزاده
پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد شصت و ششم)
گروه اخلاق و عرفان
پردازش بلادرنگ سیگنال‌های دیجیتال مبتنی بر پردازنده‌های سری C55X
حسین فروزانی
مقدمه پژوهش در سیاست
لیزا هریسون
۴۰ توصیه کاربردی در رونق بخشی به تولید داخلی
سید‌حسین اسحاقی
تغییر اقلیم و منابع آب
محمدرضا یزدانی
مقدمات احراز رابطه علیت در حقوق کیفری
علیرضا ترخان
فروپاشی تمدن مادی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی
محمود عباسی
شرح قانون اساسی؛ فصل سوم، حقوق ملت (جلد اول، اصول ۲۴ و ۲۶)
محمدامین ابریشمی‌راد
ترجمه‌ی جامع یومنز ۲۰۱۷؛ جلد ۱۹
کیوان رضوانی
بررسی فقهی استفاده از اعضای بیماران مبتلا به مرگ مغزی
کاظم عینی
یولبارس و شهر زیرزمینی
عبدالرحمان اونق
روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی
عبدالمجید ارجمندی
کوبا
احمد علامه فلسفی
وضعیت ارزیابی تاثیرات زیست محیطی و اجتماعی در کشورهای در حال توسعه
سلیم ممتاز
نقش رفتار انسان در تغییر سرنوشت
مریم سادات زیارتی

نظرات کاربران

MAHMOUD*EBRAHIMI
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

این کتاب در بی نهایت قرار ندارد ولی من همون قسمت نمونه را که بیست وشش صفحه بود خواندم چ لذت بردم.

صدرالله دهقانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

درود خدا برنویسنده من هنوز کتاب را نحوانده ام اما توضیحات را چرا بنظرم کتاب مفید واثرگذاری باشد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان