دانلود و خرید کتاب بازاریابی نسل ۵ فیلیپ کاتلر ترجمه سجاد شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازاریابی نسل ۵

کتاب بازاریابی نسل ۵؛ فناوری در خدمت انسان نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان و ترجمهٔ سجاد شریفی و مهسا اکبری و ویراستهٔ سمانه عباسی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بازاریابی نسل ۵

اولین کتابی که در مجموعه نسل‌های مختلف بازاریابی به رشتۀ تحریر درآمد، با عنوان بازاریابی نسل ۳: از تولید محصولات برای مشتری تا روح انسان در سال ۲۰۰۹ بود. از آن زمان این کتاب به ۲۷ زبان در سراسر جهان منتشر شده است. همان‌طورکه عنوان فرعی نشان می‌دهد، این کتاب تغییرات عمده‌ای را از بازاریابی محصول‌محور (نسل ۱) تا بازاریابی مشتری‌مدار (نسل ۲) و بازاریابی انسان‌محور (نسل ۳) توصیف می‌کند.

در بازاریابی نسل ۳، مشتریان نه‌تنها به‌دنبال رضایت عملکردی و عاطفی بلکه همچنین در پی رضایت معنوی از برندهای انتخابی خودند. بنابراین، شرکت‌ها با ارزش‌های خود تمایز ایجاد می‌کنند. هدف از تولیدات و فعالیت‌های آن‌ها نه‌تنها سودآوری بلکه ارائۀ راه‌حل‌هایی برای سخت‌ترین مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی جهان است.

حدود هفتاد سال طول کشید تا بازاریابی از شکل محصول‌محور به مفهوم مرکزیت انسانی تکامل یابد. در طول دهه‌های تکامل، چندین مفهوم بازاریابی در هر بازۀ زمانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌اند. به‌رغم ماهیت «سنتی»، مفهوم بخش‌بندی، هدف‌گیری، موقعیت‌یابی و همچنین مدل آمیختۀ بازاریابیِ محصول، قیمت، مکان، ترویج (۴P) به مبنایی جهانی برای بازاریابان مدرن در سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

بازاریابی نسل ۳ همیشه به‌عنوان آخرین مرحله از بازاریابی سنتی در نظر گرفته شده است. کل عناصر سازندۀ ارائۀ خدمات فکری (نسل ۱)، عاطفی (نسل ۲) و معنوی (نسل ۳) به مشتریان، در بازاریابی نسل ۵ کامل بیان شده‌اند. اگرچه این کتاب یک‌دهه پیش منتشر شده، اهمیت آن در عصر کنونی که غالباً متشکل از جمعیت نسل Y و نسل Z است، بیشتر مشهود است. جوانان که صادقانه به جامعه اهمیت می‌دادند، شرکت‌ها را به‌طور اساسی مجبور به فراگرفتن تأثیر اجتماعی در مدل تجاری می‌کردند.

خواندن کتاب بازاریابی نسل ۵ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ بازاریابی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازاریابی نسل ۵

«بازاریابی نسل ۵ به‌رغم سه چالش عمده در پس پردۀ شکل‌گیری آن، یعنی شکاف نسل‌ها، قطبی‌سازی رفاه و شکاف دیجیتالی، تحقق می‌یابد. نخستین‌بار در تاریخ است که پنج نسل با وجود تضاد نگرش‌ها، ترجیح‌ها و رفتارها، باهم روی کرۀ زمین زندگی می‌کنند. نسل انفجار جمعیت و نسل X هنوز هم بیشترِ موقعیت‌های رهبری در مشاغل و بالاترین قدرت خرید نسبی را دارند. نسل‌های Y و Z با هوش دیجیتال، اکنون بیشترین نیروی کار و همچنین بزرگ‌ترین بخش بازارهای مصرفی را تشکیل می‌دهند. قطع ارتباط بین مدیران اجرایی سالخوردۀ شرکت‌ها که بیشترین تصمیم‌ها را می‌گیرند و مدیران و مشتریان جوان‌تر این مدیران، مشکل قابل توجهی خواهد بود.

بازاریابان همچنین با نبود توازن در توزیع ثروت و نابرابری شدید روبه‌رو می‌شوند که این امر باعث دوقطبی شدن بازارها می‌گردد. طبقات اجتماعی بالاتر با مشاغل پردرآمد در حال رشد و تقویت بازارهای لوکس‌اند. در مقابل، پایینِ هرم نیز در حال گسترش و تبدیل شدن به بازار انبوه بزرگی برای محصولات ارزشی با قیمت پایین است. باوجوداین، بازاری که در میانۀ این هرم قرار دارد، در حال کوچک‌تر شدن و حتی در حال نابودی است و بازیگران این صنعت را وادار می‌کند برای ادامۀ حیات به‌سمت بالا یا پایین حرکت کنند.

علاوه‌براین، بازاریابان باید مسئلۀ شکاف دیجیتالی بین افراد معتقد به قابلیت سودآوری دیجیتالی‌سازی و افراد مخالف را حل کنند. دیجیتالی‌سازی، ترس از چیزهای ناشناخته و تهدید از دست دادن شغل و نگرانی‌های مربوط به نقض حریم خصوصی را به همراه دارد. ازطرف‌دیگر، نویدبخش رشد تصاعدی و زندگی بهتر انسان‌هاست. کسب‌وکارها باید این شکاف را از میان بردارند تا اطمینان حاصل کنند که پیشرفت فناوری رو به جلو حرکت می‌کند و با آغوش باز از آن استقبال کنند. این چالش‌ها که بازاریابان در اجرای بازاریابی نسل ۵ در دنیای دیجیتال با آن روبه‌رو هستند، موضوع بخش دوم کتاب خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۸۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان