دانلود و خرید کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟ موسسه HTeBooks ترجمه فاطمه عبدی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟ اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟

معرفی کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟

کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟ از موسسه HTeBooks با ترجمهٔ فاطمه عبدی‌زاده است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟

واقعاً درست است. زندگی ما همیشه با وقت عجین است: گذشته، حال، آینده. متأسفانه بسیاری از مردم یا در گذشته می‌مانند یا نگران آیندهٔ پیش رویشان هستند. عدهٔ کمی از ما واقعاً در زمان حال زندگی می‌کنیم. ما زمانی را که باید صرف زمان حال کنیم برای گذشته و آینده هدر می‌دهیم. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیایی تجاری است اعداد و ارقام همواره در اطراف ما بالا و پایین می‌روند. به سختی می‌توان اسم آن را زندگی گذاشت صرفاً وجود داریم و علاقهٔ صنعت فیلم‌سازی ما به ساخت فیلم‌های زامبی هم به این وضعیت اضافه شده. شاید واقعاً زامبی هستیم؟

کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟ به شما ایده‌ها و روش‌هایی ارائه می‌دهد تا بتوانید تمرین کنید در زمان حال زندگی کنید در واقع اکنون را زندگی کنید. شما یاد می‌گیرید افکار مزاحم را از ذهن خود دور کنید، در این دنیای شلوغ، آرام و خوشحال باشید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید. پس آماده باشید زندگی شما قرار است تغییر کند.

خواندن کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید در لحظه زندگی کنید حتما این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب چگونه در لحظه زندگی کنید؟

«مدیتیشن، شاید هر وقت این کلمه را شنیدید، راهب‌هایی تاس را تصور کرده‌اید که چهارزانو ساعت‌ها یا حتی روزها در سکوت کامل و با چشمانی بسته و بسیار آرام نشسته‌اند طوری که نمی‌دانید نفس می‌کشند یا نه. خیلی هم بیراهه نرفته‌اید، مدیتیشن یک تمرین ورزشی جدید نیست. از قرن‌ها پیش وجود داشته و راهبان بودایی از آن استفاده می‌کرده‌اند. پس فکر می‌کنید چگونه از پس مشکلاتی مثل اجاره خانه و پخش قسمت جدید برنامه تلویزیونی کارداشیان‌ها برآمدند؟

از تکنیک‌های سخت مدیتشین بودا از ۵۰۰ ق.م تاکنون این تمرین سکوت در سکون وجود داشته و به آرامی از شرق به غرب گسترش یافته است و اکنون به یکی از تکنیک‌هایی تبدیل شده که مردم برای آرامش بخشیدن به خود در این دنیای پراضطراب استفاده می‌کنند.

زندگی در زمان حال چه ربطی به مدیتیشن دارد؟ شما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنید دورانی که تمام چیزهایی که نیاز دارید، یک حرکت انگشت، آن‌سوی خط، یک کلیک با شما فاصله دارد. با وجود اینترنت و رسانه‌ای که در یک چشم برهم زدن هر آنچه می‌خواهید در اختیارتان قرار می‌دهد سایر چیزها هم در حال سرعت گرفتن هستند.

در نظر بگیرید: باید در عرض ۱۵ دقیقه به محل کار برسید، پرونده‌ها باید امروز تحویل داده شوند، باید قبل از ۳۰ سالگی ازدواج کنید، مدرک دانشگاهی می‌گیرید تا در زمینه حقوق فعالیت کنید. انتظار می‌رود هرچیزی در عرض یک بشکن زدن انجام شود. همیشه به شما گفتند به یک ساعت بعد از این فکر کنید، آینده را در نظر بگیرید، پنجاه سال آینده را در نظر بگیرید. این‌قدر زیاد شنیدید که گاهی از شنیدن این همه حرف سرگیجه گرفتید. اصلاً فرصت نفس کشیدن دارید؟

آرام باشید، تمرکز کنید. حتی شده یک ساعت به خود استراحت دهید و تمرکز کنید. پروفسور دانشگاه هاروارد هربرت بنسون کشف کرد که مدیتیشن کمک می‌کند تا جلوی تأثیر دستگاه عصبی سمپاتیک که در مواقع بحرانی عکس‌العمل آنی در بدن انسان ایجاد می‌کند، گرفته شود. به دلیل وجود همین سیستم عصبی است که وقتی مهلت تحویل کار نزدیک می‌شود افراد به راحتی تحت‌فشار و استرس قرار می‌گیرند.

مدیتیشن فشارخون شما را پایین می‌آورد. احتمال ایجاد درد خیالی و واقعی را کم می‌کند. به شما کمک می‌کند بهتر نفس بکشید. ذهن شما را آزاد می‌کند. هر روز کار کردن آن‌هم بدون زمانی برای نفس کشیدن و آرامش، شما را به سمت استرس بیشتر و مرگ زودرس پیش می‌برد. همه‌چیز از کنار شما می‌گذرد و بدون آنکه بفهمید روز بعد و سال بعد می‌آید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۲۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۹۰۰
تومان