دانلود و خرید کتاب آخ جون دیگه فهمیدم! لیدا طرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخ جون دیگه فهمیدم! اثر لیدا طرزی

کتاب آخ جون دیگه فهمیدم!

معرفی کتاب آخ جون دیگه فهمیدم!

کتاب آخ جون دیگه فهمیدم! نوشتهٔ لیدا طرزی است و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آخ جون دیگه فهمیدم!

ادبیات اصیل کودک در قالب آیینه­ٔ تمام ­نمای مخاطب خود، هرگز از نمایاندن ویژگی­‌های وی در مراحل مختلف رشد و موقعیت‌های گوناگون زندگی، غافل نبوده­ و از همین ­رو، به منبعی دقیق برای پاسخ‌گویی به پرسش­‌ها و نیازهای مختلف او تبدیل شده ­است. چه­‌بسا مواقعی که والدین و مربیان اندیشمند نیز، راهکار برخورد صحیح را در میان صفحات به ­ظاهر ساده و بچگانهٔ­ آن یافته‌اند.

مفهوم قول و پایبندی به آن، یکی از موضوعاتی است که همهٔ بچه‌ها، دیر یا زود به درکش نائل می‌شوند. «آخ ­جون دیگه فهمیدم!» با زبانی ساده، به شرح همین مسئله پرداخته است.

در آغاز اثر، قهرمان دومین داستان تصویری از مجموعهٔ «اندیشه‌های خوشمزه» با شادی و افتخار برای دوستش می­‌گوید که این موضوع را فهمیده. خانم لیدا طرزی، نویسنده، با استفاده از تکنیک گفت‌وگو، تجربهٔ شخصی او را بیان کرده­ است؛ تجربه‌­ای تقریبا مشترک برای اغلب کودکانی که از شانس داشتن خواهر یا برادر کوچک برخوردارند.

کتاب بازخوانی دفترخاطرات است و از روز اول تا هفتم، مراحل روبه‌­روشدن قهرمان با تولد نوزاد جدید و احساسات متناقض خود و واکنش بزرگ‌ترها در آن را به نمایش درآمده ­است. ملیحه محمدی، تصویرگر نیز به ­خوبی لحظات کلیدی را با متن همراه کرده. لجبازی و بدقولی قهرمان هرروز بیشتر شده و شکل­ های مختلفی را دربرگرفته است.

نقطهٔ اوج داستان، حضور مهربان و دلگرم‌کنندهٔ پدر است که در فضایی آرام و با استفاده از ابزار داستان، کودک را به آسودگی می‌رساند.

در صفحات باقی­ماندهٔ اثر، خبری از رنگ‌های سرد و تیره و احساسات منفی نیست. شادی، بازی و خنده جای آن‌ها را گرفته و صفحهٔ آخر عنوانی امیدبخش دارد: «دوباره روز اول».

پدیدآورندگان «آخ­ جون دیگه فهمیدم!» موقعیت سخت ورود عضو جدید خانواده را به فرصتی شیرین تبدیل کرده­ و با نمایش مراحل طی­ شده توسط پسرک قهرمان، به سایر کودکانی که در شرایط مشابه قرار دارند، نشان می­‌دهند که احساساتشان اعم از غم یا لجبازی و بهانه­‌گیری غیرعادی نیست و همه چیز درست می­‌شود. توصیف شاعرانهٔ پدر از «قول» در داستانکی که وقت خواب تعریف می­‌کند، تمام گره‌ها را باز می‌کند و با عینیت بخشیدن به مفهومی انتزاعی، کودک را به خوش ­قولی ترغیب می­‌نماید.

اثر با استفاده از تکنیک خاطره‌­نویسی تنظیم شده که با شیوهٔ مرسوم روایت ­داستانی فرق دارد و به کودکان سال‌های نخست دبستان، کمک می‌­کند تا با شیوه‌­ای جدید آشنا شوند. خاطره‌­نویسی یکی از راه‌های مهم برای بهبود و ارتقای سواد پایه در مقطع ابتدایی به­ شمار می­‌رود و می­‌تواند به بهترشدن املا، افزایش دامنهٔ واژگانی و تسلط به آیین ­نگارش بینجامد.

خواندن کتاب آخ جون دیگه فهمیدم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ کودکان مناسب و خواندنی است.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان