دانلود و خرید کتاب جسم و جان شهر احمد مسجد جامعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جسم و جان شهر اثر احمد مسجد جامعی

کتاب جسم و جان شهر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جسم و جان شهر

کتاب جسم و جان شهر نوشتهٔ احمد مسجد جامعی است. انتشارات روزنه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر تأملی بر حق حیات، کیفیت زندگی، شورا و شورایاری است.

درباره کتاب جسم و جان شهر

کتاب جسم و جان شهر در فصل نخست دربارهٔ شهر سخن گفته و در فصل دوم شورا را به‌مثابهٔ جمهوری اسلامی بررسی کرده است. «شورا و شورایاری: اهمیت و ضرورت» عنوان فصل سوم کتاب احمد مسجدجامعی است. فصل‌های بعدی این کتاب به ارتباط میان شورایاری و زندگی محله‌ای، انتخابات شورایاری و شورایاری به‌عنوان راه و مسیری طولانی پرداخته‌اند.

کتاب حاضر در واقع تعدادی از مقالات این نویسنده را در بر گرفته است. بعضی از این مقاله‌ها حاصل گفت‌وشنودهایی با خبرنگاران و اهالی فرهنگ و نظر هستند. این مقالات نشان می‌دهند که در ایران نگاه به موضوع شورا و شورایاری تغییر کرده و تحول یافته است. 

خواندن کتاب جسم و جان شهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون شهر و موضوع شورا و شورایاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره احمد مسجد جامعی

احمد مسجد جامعی ۱ شهریور ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. او عضو و رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیدمحمد خاتمی و قائم‌مقام رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی بوده است. او فرزند آیت‌الله مصطفی مسجدجامعی، از علمای نامدار تهران است و کارشناسی‌ارشد جغرافیای انسانی از دانشگاه تهران دارد.

کتاب «جسم و جان شهر؛ تاملی بر حق حیات، کیفیت زندگی، شورا و شورایاری» یکی از آثار مکتوب احمد مسجد جامعی است.

بخش‌هایی از کتاب جسم و جان شهر

«وقتی از تهران سخن می‌گوییم، بیش‌تر به جنبهٔ کالبدی و فیزیکی این شهر توجه داریم. شهر را مجموعه‌ای از پلاک‌ها و گذرهایی می‌بینیم که به هم وصل شده‌اند، مجموعه‌ای از پل‌ها و بزرگراه‌ها و ساختمان‌ها. این نگاه غالب به تهران است. در مطالعات و گزارش‌ها نیز چنین نگاهی به شهر وجود دارد. تلقی ما از تهران، تلقی کالبدی و بدون روح از این کلان‌شهر است.»

نظرات کاربران

𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
۱۴۰۱/۱۱/۲۶

خیلی قیمت بالاست!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۴۲,۵۰۰
۵۰%
تومان