دانلود و خرید کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد) راندال ویات ترجمه کوروش ساسانی
کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد) اثر راندال ویات

کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد)

معرفی کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد)

کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد) نوشتهٔ راندال ویات و اریکا سید با ترجمهٔ کوروش ساسانی در انتشارات ارجمند چاپ شده است.

درباره کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد)

مجموعهٔ حاضر براساس جلسات نظارت و سرپرستی اروین یالوم بر کار روان‌درمانگران طراحی شده و با بحث‌ها و گفت‌وگوهایی که در این جلسات مطرح می‌شود، به زبانی ساده به درمانگران کمک می‌کند تا هم دیدی تازه نسبت به کار روان‌درمانی با مراجعان خود پیدا کنند و هم با رویکردهای گوناگون کار روان‌درمانی به‌صورت کاربردی آشنا شوند.

از جمله نکات برجستهٔ کار اروین یالوم در این مجموعه، همان‌طور که خودش هم در مقدمه عنوان می‌کند، نگاه کثرت‌گرای او به کار روان‌درمانی است که می‌تواند بدون تعصب روی روش و رویکرد خاصی از روان‌درمانی، درمان‌جویان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهد و به درمانگران کمک کند تا فهم تازه‌ای از مراجعانشان به‌دست آورند.

اروین یالوم، روان‌پزشک و بنیان‌گذار روان‌درمانی اگزیستانسیالیستی است که کتاب‌هایش (از جمله مامان و معنی زندگی یا وقتی نیچه گریست) به‌خوبی در جامعهٔ ایران شناخته شده است.

مشخصات کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد)

ترجمه

کوروش ساسانی

کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی

چاپ دوم

کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روان درمانی با نظارت اروین یالوم (گزارش سه مورد)

«بلین: اما دلیل اولیه و اصلی او برای مراجعه این بود که سارا در مورد آینده‌اش احساس درماندگی و ناامیدی می‌کرد، احساسی قدیمی و کهنه که دوباره به سراغش آمده بود. در مورد گذشته‌اش مضطرب بود، احساس می‌کرد نمی‌داند در این زمان زندگی‌اش دارد به کدام سمت و سو می‌رود. او دلیل این حالش را نمی‌داند زیرا بسیاری از کارهایی که قصد انجامش را داشت، انجام داده بود، و حالا برایش عجیب است که چرا در این مقطع از زندگی‌اش باید دچار افسردگی و رخوت شود؟

زمانی که کار درمانی‌مان را شروع کردیم، معلوم شد چند اتفاق هولناک در زندگی او رخ داده است. در سال گذشته، سه نفر از نزدیکانش را از دست داده بود: دو تا از همکاران و یکی از خویشاوندان نزدیکش را. همان‌طور که گفتم، دخترش از کالج فارغ‌التحصیل شد، در نتیجه فصل جدیدی در زندگی دخترش آغاز شد و او شاهد این تغییر بود. علاوه بر این ۵۰ ساله شده بود، موضوعی که برایش اهمیت زیادی داشت. و همین‌طور، متأسفانه، به سمت یک رابطۀ اجباری با شوهر سابقش کشیده شد، رابطه‌ای که در زمان ازدواج آن دو پُر از آزارگری‌های کلامی و عاطفی بود. آن مرد اخیراً در سال گذشته، سکته کرده و در یک مرکز پرستاری از بیماران نگه‌داری می‌شود، و این زن مسئول حقوقی رسیدگی به کارهای همسر سابق خود شده و مجبور است با او در ارتباط باشد. از زمانی که آن مرد در مرکز پرستاری بوده، دردسرهای زیادی به بار آورده و برای پرستاران مشکلات بسیار ایجاد کرده، که باعث شده سارا هم درگیر آن مسائل شود. تمام این موارد موجب شده خیلی از مشکلات و مسائل سابق دوباره زنده شوند و آن مرد همان حرف‌های همیشگی را به او بزند، چیزهایی شبیه اینکه او به اندازۀ کافی خوب نیست، یا هرگز در هیچ زمینه‌ای به قدر کفایت توانایی ندارد.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۸۸۶۶۴میترا
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

نحوه ی نوشتاری کتاب بسیار روان و موضوعاتی که به آن پرداخته ملموس است.خواندن کتاب را به دوستداران کتابهای روانشناسی توصیه میکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۲۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان