دانلود و خرید کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟ استیون جانسون ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟ اثر استیون جانسون

کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟

معرفی کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟

کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟ نوشتهٔ استیون جانسون با ترجمهٔ رضا اردلان در نشر شنیدار چاپ شده است. این اثر که خلاصهٔ کتاب اصلی ایده‌های خوب از کجا می آیند؟ است دربارهٔ تاریخچه طبیعی خلاقیت صحبت می‌کند.

درباره کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟

ایده‌های خوب از کجا می‌آیند؟ این پرسشی است که استیون جانسون نویسنده‌ٔ این کتاب، برای یافتن پاسخ آن پنج سال وقت صرف کرد.

آیا ناگهان یک ایده به ذهن یک نابغه خطور می‌کند و لامپی بالای سرش روشن می‌شود یا واقعیت چیز دیگری است؟ ‌علاوه بر این، تشابهات نوآوری و تکامل نشان می‌دهد که چگونه هم نو‌آوری و هم تکامل در محدوده‌ٔ امکاناتِ در‌دسترس رخ می‌دهند و در شبکه‌های بزرگ با اتصالات فراوان شکوفا می‌شوند. همچنین در این کتاب بیان می‌شود که چه محیط‌‌هایی منجر به خلق ایده‌های خوب می‌شوند.

کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟ تلاش می‌کند به این سؤال مهم پاسخ دهد که چگونه می‌توان به یک ایده‌ٔ ناب دست یافت و منشأ ایده‌های خوب کجاست؟

کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ایده‌های خوب از کجا می آیند؟

«چهار میلیارد سال پیش، اتم‌های کربن در سوپ بنیادین۱ همراه با عناصر شیمیایی دیگر چرخ می‌زدند. سوپ بنیادین اصطلاحی است که توسط الکساندر اپارین، زیست‌شناس اهل شوروی سابق معرفی شد. در سال ۱۹۲۴ وی نظریه‌ای برای مبدأ حیات در زمین ارائه کرد که از طریق تبدیل در طول تکامل مرحله به مرحله ذرات کربن‌دار صورت می‌گیرد.

البته با آغاز زندگی، اتم‌های کربن به طور ناگهانی خود را به ساختارهای پیچیدهٔ زنده مانند گل آفتابگردان یا سنجاب تبدیل نکردند! آن‌ها ابتدا می‌بایست ساختارهای ساده‌تری مانند مولکول‌ها، پلیمرها، پروتئین‌ها، سلول‌ها و موجودات اولیه را می‌ساختند. با هر قدمی که در راستای تکامل زندگی بر روی زمین برداشته می‌شد، ایجاد ترکیبات جدید امکان‌پذیر می‌شد و گستره امکانات افزایش می‌یافت؛ تا جایی که در نهایت یک اتم کربن توانست در ساختار یک گل آفتابگردان ساکن شود.

به طور مشابه، شرکت ای‌بِی هم به یکباره در دهه ۵۰ میلادی تأسیس نشد؛ ابتدا می‌بایست کسی پیدا می‌شد که کامپیوترها، راهی برای اتصال آن‌ها به یکدیگر، شبکه جهانی وب و پس از آن زیرساختی برای پرداخت‌های اینترنتی را اختراع می‌کرد.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۲۳۴۴۲
۱۴۰۲/۰۵/۲۱

کتاب خیلی خلاصه و در ۳۰ صفحه است! نمیدونم مترجم خلاصه کرده یا از ابتدا خلاصه بوده!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۲۵٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان