دانلود و خرید کتاب آدم های بدقلق جان هوور ترجمه فرخ بافنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم های بدقلق اثر جان هوور

کتاب آدم های بدقلق

نویسنده:جان هوور
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آدم های بدقلق

کتاب آدم های بدقلق نوشتهٔ جان هوور و ترجمهٔ فرخ بافنده است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. این کتاب پاسخی به این سؤال است که چگونه خود را از انتقادهای تند رئیس‌ها، همکارها و مشتری‌های بدقلق در امان نگه داریم؟

درباره کتاب آدم های بدقلق

چرا کارکردن با بعضی از آدم‌ها این‌قدر دشوار است؟ بهترین شیوهٔ رفتارکردن با آن‌ها چه شیوه‌ای است؟ چطور می‌توانید حریف رئیسی بشوید که یک کارفرمای جلاد یا گردن‌کلفت است؟ با آن همکار پرچانه‌ای که مدام به دفتر شما سرک می‌کشد و وقتتان را با حرف‌زدن دربارهٔ مسائل خانوادگی‌اش به هدر می‌دهد، چه باید بکنید؟ چرا بعضی از مدیران به‌راحتی از پس کارمندان بدقلق خود برمی‌آیند اما بعضی دیگر احساس می‌کنند که دیگر جانشان از دست این‌گونه آدم‌ها به لبشان رسیده است؟ راستی، خود شما چگونه از خطر تبدیل‌شدن به یک کارمند بدقلق می‌گریزید؟

می‌توان گفت شیوهٔ رفتار با افراد بدقلق یکی از دشوارترین مسائل در محیط کاری است. در کتاب آدم های بدقلق، از دانش تعدادی از بهترین متفکران در حوزهٔ علوم انسانی بهره گرفته‌ شده و تجربیات باارزش آن‌ها به طور خلاصه و مفید در اختیار شما قرار داده‌ شده تا بهتر بتوانید با چنین افرادی ارتباط برقرار کنید. زبان کتاب ساده است و طرح رنگی آن به درک بهتر مفاهیم کمک می‌کند.

آزمون‌های خودشناسی که در این کتاب ارائه شده است به شما کمک می‌کنند میزان دانش خود را دربارهٔ افراد بدقلق ارزیابی کنید و بفهمید که چگونه با روشی حساب‌شده با این نوع افراد رفتار کنید. نمونه‌هایی که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است، نشان می‌دهند که چطور بعضی از افراد توانسته‌اند به شیوه‌ای مؤثر و کارآمد از پس افراد بدقلق برآیند و مانع از این شوند که زندگی‌شان به خاطر این افراد آسیب ببیند. 

اگر مایل هستید بیشتر با ادبیات افراد بدقلق و شیوهٔ مدیریت آن‌ها آشنا شوید، حتما این کتاب را بخوانید. کتاب آدم های بدقلق به شما کمک می‌کند تا فردی متفاوت برای شرکت خود و همچنین انسانی تأثیرگذار در زندگی کسانی باشید که از شما حمایت می‌کنند.

خواندن کتاب آدم های بدقلق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که با آدم‌های بدقلقی در محل کارشان سروکله می‌زنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آدم های بدقلق

««کسی که از شما انتظار صرف زمان، انرژی و توجه غیر معقول دارد.»

کارفرماهای جلاد کم و بیش همیشه کسانی هستند که شما کارهایتان را به آن‌ها گزارش می‌دهید و گرنه غیر از آن‌ها چه کسی این قدرت را دارد که توقعات بیش از حد و غیر معقول از شما داشته باشد؟ در ضمن خود توقعات هم متغیرند. کارفرمایان جلاد همه گونه توقعی دارند: ممکن است از شما انتظار داشته باشند که مقدار بسیاری کار را در مدت زمان بی‌نهایت کوتاه انجام دهید و یا فقط انتظار داشته باشند که زمان بسیاری را کار کنید. ممکن است انتظار داشته باشند به نتایجی برسید که در واقعیت رسیدن به آن‌ها غیرممکن است (برای مثال یک افزایش تصاعدی فروش در کوتاه مدت) و یا ممکن است بخواهند که به خاطر انجام کارهای آن‌ها زندگی شخصی خود را کنار بگذارید. وقتی که می‌بینید نمی‌توانید خودتان را با سرعت یا حجم کاری وفق دهید، بدانید که با یک کارفرمای جلاد طرف هستید.

چرا کارفرمای جلاد این رفتار آزاردهنده را از خودش نشان می‌دهد؟

فهمیدن این مسئله که چرا این فرد به شما فشار می‌آورد، کمک‌تان می‌کند راه مؤثری برای برخورد با او پیدا کنید. در بیشتر موارد افراد به سه دلیل انتظارات نامعقولی از دیگران دارند: ۱) یا خودشان کار بسیاری بر عهده‌شان است، ۲) یا از تأثیر توقعات‌شان بی‌خبرند و بنابراین نسبت به کاری که شما می‌توانید انجام دهید، دید خلاف واقع و نامعقولی دارند ۳) و یا این‌که آشکارا می‌خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

امکان دارد که کارفرمای جلادتان، خودش زیردست کس دیگری باشد که کلی کار روی سر او می‌ریزد ـ همان کاری که به سوی شما هم سرازیر می‌شود. همچنین امکان دارد که جاه‌طلبی خود کارفرمای جلاد او را وادارد کاری بیشتر از آنچه یک آدم عادی می‌تواند از پس آن بر بیاید، بر عهده بگیرد. وقتی کارفرمای جلاد نتواند به قول و قرارهایش عمل کند و متوجه شود که حجم کاری بیش از حد توان‌اش بوده است، ممکن است به این فکر کند که مقداری از آن حجم زیاد کار را بر عهده شما بگذارد. طبیعی است که این مسئله باعث می‌شود حجم کاری شما هم افزایش پیدا کند و آزار ببینید.

یک کارفرمای جلاد «نادان» ممکن است در طول عمرش حتی یک بار هم کاری را که شما انجام می‌دهید انجام نداده باشد و بنابراین نمی‌داند که به دست آوردن نتایج مطلوب چقدر زمان و انرژی می‌برد. در اصل مردم خیلی آسان می‌توانند دربارهٔ چیزی که با آن آشنایی ندارند، حدس و گمان و فرضیه بسازند و انتظارات خلاف واقع داشته باشند. یک کارفرمای جلاد نادان ممکن است خبر نداشته باشد که کارهای دیگری هم وجود دارد که شما باید آن‌ها را در زمان معینی انجام دهید و به همین سبب محدودیت زمانی دارید.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان