دانلود و خرید کتاب عناصر داستان (جلد اول) محمد انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عناصر داستان (جلد اول) اثر محمد انصاری

کتاب عناصر داستان (جلد اول)

نویسنده:محمد انصاری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عناصر داستان (جلد اول)

کتاب عناصر داستان (جلد اول) نوشتهٔ محمد انصاری است. این کتاب جلد اول مجموعهٔ عناصر داستان انتشارات دومینو است. این مجموعه کتاب ویژهٔ داستان‌نویسان و فیلم‌نامه‌نویسان است.

درباره مجموعه کتاب عناصر داستان

یکی از روش‌هایی که درک مسئله و فهم دانش را در موضوعی آسان‌تر می‌کند تجزیه‌ٔ عناصر تشکیل‌دهنده‌ٔ آن موضوع است. داستان‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای درک بهتر و آسان‌تر کلیت داستان می‌توان داستان را به عناصر کوچک‌تری تجزیه کرد.

البته تجزیه‌ٔ کلیت داستان به عناصر کوچک‌تر، به‌تنهایی نمی‌تواند فهم عمیقی نسبت به کلیت داستان ایجاد کند. آنچه که مکمل رویکرد تجزیه‌نگری است، تشریح چگونگی ارتباط بین عناصر داستان با یکدیگر و با کلیت داستان است. یعنی «رویکرد تجزیه‌نگری» و «رویکرد ارتباط‌بخشی» مکمل یکدیگرند و باید هم‌زمان به اندیشه‌ٔ خواننده منتقل شوند تا فهم عمیق‌تری نسبت به آن مفهوم و کلیت داستان ایجاد کنند.

اگر در کنار «رویکرد تجزیه‌نگری» و «رویکرد ارتباط‌بخشی» بتوانیم آرا و اندیشه‌های صاحب‌نظران داستان‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی را درباره‌ٔ آن عنصر تجزیه‌شده مورد تطبیق قرار دهیم، ابعاد و زوایای بیشتر و جدیدتری درباره‌ٔ آن مفهوم برایمان آشکار می‌شود. این رویکرد را می‌توان «رویکرد موردکاوی تطبیقی» نامید.

در مجموعه کتاب‌های عناصر داستان سعی شده است با تجزیه‌ٔ مفهوم داستان به عناصر کوچک‌تر (رویکرد تجزیه‌نگری) و تشریح ارتباط این عناصر با یکدیگر و چگونگی ارتباطشان با کلیت داستان (رویکرد ارتباط‌بخشی) و تطبیق آرا و اندیشه‌های صاحب‌نظران درباره‌ٔ آن مفهوم (‌رویکرد موردکاوی تطبیقی) به عناصر و مفاهیم داستان‌ پرداخته شود.

کتاب عناصر داستان (جلد اول) به مفهوم «درون‌مایه و مضمون» پرداخته است‌.

خواندن کتاب مجموعه عناصر داستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

۱۴۰۱/۱۱/۲۴

این مجموعه کتاب ها واقعا عالیه. هم برا داستان نویسی هم فیلمنامه نویسی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

حجم

۴۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان