دانلود و خرید کتاب کتاب کار عزت نفس گلن آر. شیرالدی ترجمه فاطمه قنادزادگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کتاب کار عزت نفس

کتاب الکترونیکی «کتاب کار عزت نفس» نوشتهٔ گلن آر. شیرالدی با ترجمه فاطمه قنادزادگان و مریم ولی زاده و امینه کاشانیان در نشر برگ و باد چاپ شده است.

درباره کتاب کار عزت نفس

از دیر‌باز روان‌درمانگران با مکاتب مختلف در اتاق درمان دریافته‌اند که باور فرد به جنبه‌های مثبت درونی و توانایی‌هایش در رفع چالش‌های موجود، اثری چشمگیر در درمان دارد. به‌ عبارتی‌ دیگر آنچه که در روان‌درمانی‌تحلیلی به‌عنوان ایگوی ضعیف و یا در درمان شناختی - رفتاری به نام باورهای ناکارامد و یا در هیپنوتیزم‌درمانی به‌عنوان خود هیپنوتیزم با تلقینات منفی می‌شناسیم، بر این دلالت دارد که تا چه میزان، توجه به این مفهوم در روان‌درمانی‌های مختلف مورد اهمیت و توجه به‌عنوان هدف درمانی قرار گرفته است. 

در این پرسشنامه سؤالات پیش‌ارزیابی، قوانین ارزشمند انسانی، فهرست اصلی موارد خارجی، نمودارهای ارزش مجزا از روش‌های بیرونی و روش‌های متضاد برای مفهوم‌سازی ارزش انسان‌ها وجود دارد که کلودیا هاوارد در سمینارهای توانمندی‌های بالقوهٔ فردی در خیابان دیویس غرب تگزاس در کارگاه‌های «مهارت‌های ضمنی» آن‌ها را اجرا کرده است. 

برنامه‌ای که برای اثربخشی بر سلامت و استرس در این کتاب توضیح داده شده است به‌طور آزمایشی در دانشگاه مریلند نیز مورد بررسی قرار گرفته است و مؤثر بودن آن تأیید شده است. این برنامه برای افزایش عزت‌نفس و کاهش علائم افسردگی، اضطراب و خصومت در افراد ۱۸ تا ۶۸ ساله در نظر گرفته شده است اما اصول و مهارت‌هایی که در این کتاب بیان شده است را می‌توان به شکل ساده‌تر برای کودکان و نوجوانان نیز به کار برد. 

کتاب کار عزت نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های روان شناسی و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کار عزت نفس

«ذهن و بدن به هم مرتبط هستند. اگر می‌خواهید از نظر ذهنی احساس مطلوبی داشته باشید باید به خوبی مراقب جسم خود نیز باشید. اکثر افرادی که احساس استرس، خستگی و ضعف روانی دارند معمولاً توجه کمی به ورزش، تغذیه و استراحت خود دارند. آنها تصور می‌کنند رسیدگی به مسایل جسمی به زمان زیادی نیاز دارد یا کار دشواری است. به همین دلیل به دنبال راه‌حل‌های ساده و سریع هستند تا این نیازها را نادیده بگیرند که موجب آسیب به جسم و روان آنان می‌گردد. نکته مهمی در اینجا وجود دارد و دوباره باید تکرار شود: شما نمی‌توانید جسم خود را نادیده گرفته و انتظار داشته باشید احساس خوبی داشته باشید. زمانی که برای سلامت جسم خود در نظر می‌گیرید یک سرمایه‌گذاری عاقلانه برای بهبود عملکرد شما است و مهمتر این‌که به سلامت روان شما هم کمک می‌کند. پس در واقع با افزایش عملکردتان در زمان خود هم صرفه‌جویی می‌کنید.

هدف این فصل کمک به تدوین و اجرای یک برنامه ساده و مکتوب برای بهبود سلامت جسمانی در سه زمینه تمرینات هوازی، بهداشت خواب و روش‌های تغذیه مطلوب می‌باشد.

تمرینات هوازی موجب افزایش عزت‌نفس (سانستروم ۱۹۸۴) و سلامت روانی عمومی افراد می‌گردد (مورگان ۱۹۸۴). همچنین تمرینات ورزشی یک درمان مناسب برای کنترل وزن و بهبود کیفیت خواب نیز می‌باشند. هدف این است حداقل روزی ۲۰ دقیقه از وقت خود را صرف فعالیت‌های هوازی نمایید. تمرینات قدرتی و کِششی بسیار مفید هستند و مزایای زیادی دارند. اگر فرصت دارید حتماً این تمرینات را نیز به برنامه خود اضافه کنید در غیر این‌صورت انجام تمرینات هوازی کافی است. برنامه‌های هوازی تمرینات مداوم و منظمی است که ضربان قلب را به آرامی بالا می‌برد. ورزش‌های هوازی شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی‌، شنا و دویدن است. بهترین نوع ورزش همانی است که شما از آن لذت بیشتری می‌برید. هدف، انجام تمرینات منظم و همیشگی است.

پیاده‌روی منظم روزانه به مدت ۳۰ دقیقه به کاهش وزن و مدیریت استرس کمک می‌کند. افزودن تمرینات قدرتی موجب چربی‌سوزی بیشتر می‌گردد زیرا عضلات به سرعت چربی‌ها را می‌سوزانند و انرژی مصرف می‌کنند. اما حتی اگر زمان بسیار محدودی دارید حتی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی هم بسیار عالی است و بهتر از نشستن پشت میز می‌باشد و به افزایش انرژی و بهبود خلق ‌و خوی شما کمک می‌کند (تایر ۱۹۸۹).

ورزش خود را شروع کنید و به تدریج زمان آن‌ را افزایش دهید. یادتان باشد با کسی رقابت ندارید و فقط به دنبال افزایش انرژی و شادمانی خود هستید. آنقدر به خودتان فشار نیاورید که احساس خستگی یا درد داشته باشید. اگر بتوانید روزی ۲۰ دقیقه تمرین کنید بسیار عالی است و اگر فرصت ندارید به هر میزان که می‌توانید وقت برای ورزش در نظر بگیرید. فقط کافی است برای این کار برنامه‌ریزی و آن را شروع کنید. اگر در خوابیدن مشکل دارید زمان ورزش خود را کمی قبل از شام یا خواب خود در نظر گیرید. اگر سن شما بیش از ۴۰ سال است، مشکلات قلبی‌ عروقی دارید یا نگرانی‌هایی در مورد شروع برنامه ورزشی دارید حتماً با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳۴,۵۰۰
تومان