دانلود و خرید کتاب گرامشی و انقلاب آنتونیو گرامشی ترجمه علیرضا نیاززاده نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرامشی و انقلاب اثر آنتونیو گرامشی

کتاب گرامشی و انقلاب

معرفی کتاب گرامشی و انقلاب

کتاب الکترونیکی «گرامشی و انقلاب» با گردآوری و ترجمهٔ علیرضا نیاززاده نجفی مقالاتی از گرامشی را دربر دارد. کتاب گرامشی و انقلاب در نشر چشمه چاپ شده است و حاوی مقالاتی پیرامون انقلاب اکتبر است.

درباره کتاب گرامشی و انقلاب

مهم‌ترین واکنش گرامشی به انقلاب اکتبر در سرمقالهٔ اَوِنتی با عنوان «انقلاب علیه سرمایه» منتشر شد. او انقلاب روسیه را در راستای تحقق آرمان‌های سوسیالیستی و در تضاد با جبرباوری محافظه‌کارانهٔ احزاب بین‌الملل دوم و به‌خصوص حزب سوسیالیست ایتالیا دید. گرامشی با مطالعهٔ دقیق انقلاب اکتبر، به‌خصوص آثار لنین، رگه‌های ایده‌آلیستی را از خود زدود و اندیشه و عمل خود را در راستای سازمان‌دهی انقلاب کمونیستی در ایتالیا و در سرتاسر جهان معطوف کرد. اهمیت کنشگری و انقلاب در تفکر گرامشی در این دورهٔ گذار (از ایده‌آلیسم به مارکسیسم انقلابی) باعث شد که عده‌ای از پژوهشگران او را با برچسب اراده‌گرایی در چارچوب‌های ذهنی خود بگنجانند. عمل انقلابی کمونیستی، در چارچوب بین‌المللی، رانه‌ای است که گرامشی را تا تحلیل جزئی‌ترین پیامدهای روبنایی جوامع بشری به پیش می‌برد.

ترجمهٔ کتاب گرامشی و انقلاب از منابع زیر انجام شده است:

مقالات سال‌های ۱۹۱۷ و ۱۹۱۸ از دومین جلد از نوشته‌های گرامشی (۱۹۲۶ ـ ۱۹۱۰)(۱۲)، ویراست ملی، برگرفته شده است.

برای مرجع مقالهٔ ضمیمهٔ ۲ («لنینیسم در اندیشه و عمل آنتونیو گرامشی») از گرامشی در رم، تولیاتی در مسکو: نامه‌نگاری ۱۹۲۶ (۱۳) بهره گرفته شده است.

برای مرجع مقالات ضمیمهٔ ۱ از کتاب پالمیرو تولیاتی. سیاست در اندیشه و در عمل. سخنرانی‌ها و نوشته‌های سال‌های ۱۹۶۴ ـ ۱۹۱۷ استفاده شده است.

و در نهایت مقالات شهر آینده از آرشیو مارکسیستی ایتالیایی اخذ شده است.

عناوین مطالب این کتاب به این شرح است:

مورگاری در روسیه

یادداشت‌هایی بر انقلاب روسیه

ماکسیمالیست‌های روس

وظیفهٔ انقلاب روسیه

کرنسکی و لنین

روسیه سوسیالیست است

کرنسکی ـ چرنوف

وضعیت سیاسی در روسیه

انقلاب علیه سرمایه

آخرین خیانت

نقد نقادانه

مجلس مؤسسان و شوراها

پارادوکس‌ها

ویلسون و ماکسیمالیست‌های روسیه

دیپلماسی

یک سال از تاریخ

فرهنگ در جنبش سوسیالیستی

در شناخت انقلاب روسیه

هیچ

‌‌بی‌نظمی

اتوپیا

اثر لنین

مأموران آلمان

جنگ صلیبی علیه روسیه

کتاب گرامشی و انقلاب  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب گرامشی و انقلاب

«روح تمسخرآمیز این مقاله در مواجهه با این حجم از واقعیت نزد خوانندهٔ متأثر از آن رنگ می‌بازد. [اما در مقالهٔ «سوسیالیست‌های انقلابی»] کلمات خالی از محتوا نیستند: اظهاراتی هستند که از حمایت میلیون‌ها سرنیزه برخوردارند، سرنیزه‌هایی در دستان میلیون‌ها انسان و نه در دستان میلیون‌ها مزدور وابسته. این‌ها کلمات ـ واقعیتی هستند از زبان انسان‌هایی که می‌توانند دست به عمل بزنند. اکنون تهدیدهایی که به مورگاری شریف وارد شدند سطحی و پُر از تکبر به نظر می‌رسند. نمایندهٔ دومین حوزهٔ انتخاباتی دیگر فقط یک شهروند ایتالیایی نیست: شهروند انترناسیونال است که دیگر یک اتوپیا نیست، چرا که دیگر، حداقل در یک کشور، انترناسیونالیست‌ها به زانو درنیامده‌اند، بلکه روی پاهای خود ایستاده‌اند، چرا که انترناسیونالیست‌ها، حداقل در یک کشور، اگر هنوز همه‌چیز نیستند، عظیم‌اند و می‌خواهند نیروی‌شان برای رهایی برادران‌شان در تاریخ وزنی داشته باشد؛ و می‌توانند. خودِ بورژوازی برای اینان بهترین شرایط را مهیا کرده است تا بتوانند کارآتر عمل کنند. آن‌ها اوضاع را تا جایی پیش بردند که انترناسیونالیست‌های روس بتوانند بر شرایط حاکم شوند. هراس بیش‌تر بورژواهای تفاهم مثلث از صلح یک‌جانبه نیست. اینان از صلح عمومی‌ای هراس دارند که با دخالت امریکا یا با دخالت هر قدرت بورژوایی دیگری به دست نیامده باشد، بلکه با دخالت قدرتی ناخواسته به دست آمده باشد و آن قدرت پرولتاریاست. و سوسیالیست‌های روس با اظهارات خویش صلح را برای همه می‌خواهند؛ اینان ثابت کردند قدرت پرولتاریا چه اندازه است، اینان درحال‌حاضر همچون آهن‌ربایی هستند که آرایش آشفتهٔ مولکول‌های انسانی را متحول می‌سازد و به مخلوط‌ها وضوح می‌بخشد و اکثریت‌های واقعی را در صف مقدم قرار می‌دهد. برای آن‌ها این اکثریت‌های واقعی است که اهمیت دارند؛ تنها حرف آن‌ها، ارادهٔ آن‌ها حق دارد که باشد و باید در نظر گرفته شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۱۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
۲۳,۷۵۰
۵۰%
تومان