دانلود و خرید کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم اثر محسن کمالیان

کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم

معرفی کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم

کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم با گردآوری محسن کمالیان و علی‌اکبر رنجبر کرمانی در انتشارات موسسه امام موسی صدر به چاپ رسیده است. این کتاب، شامل چندین گفت‌وگو با شخصیت‌های ایرانی و لبنانی دوست و همکار امام موسی صدر دربارۀ شخصیت و زندگی وی است.

درباره کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم

عزت شیعه؛ دفتر دوم از مجموعۀ روایت صدر حاوی گفت‌وگو با دوستان، نزدیکان و همکاران امام موسی صدر است. سید موسی صدر یکی از مجتهدان شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌ شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است. او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها نیز از اسارت او در زندان‌های لیبی خبر می‌دهند.

روایت صدر نام مجموعه‌ای دربارۀ امام موسی صدر است. اولین عنوان این مجموعه عزت شیعه نام دارد و کتاب حاضر، دفتر دوم از آن است. این دفتر حاوی ۲۵ گفت‌وگو با شخصیت‌های مختلف از دوستان، نزدیکان و همکاران امام موسی صدر است که در بازۀ زمانی زمستان ۱۳۷۴ تا پاییز ۱۳۸۳ انجام گرفته است.

جایگاه حوزوی، فقهی، فلسفی و اجتهادی محل پرسش‌های گردآورندگان است. همچنین اخلاق سیاسی و جلوه‌های آن همچون صبر، انصاف، جوانمردی، احترام و مهرورزی در ارتباط با منتقدان، مخالفان و حتی دشمنانشان از دیگر پرسش‌هایی است که گردآورندگان به آن توجه نشان داده‌اند. سرنوشت و روند پیگیری مسئلۀ امام موسی از دیگر پرسش‌های مورد تأکید این کتاب است.

گفت‌وگوهای کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم بر دوران اقامت موسی صدر در ایران، عراق و اولین دهۀ اقامت وی در لبنان پرتو می‌افکنند. از جمله:

تحصیلات و جایگاه حوزوی در ایران و عراق؛ اصلاح‌گری و نواندیشی دینی؛ تأسیس حوزه‌های علمیه نوین در لبنان؛ گسترش مرزهای نفوذ اسلام و تشیع به آفریقای سیاه؛ رسالت روحانیت، مرجعیت و رهبری شیعه؛ رابطه با دولت‌های عربی و نظام شاه؛ اخلاق سیاسی.

ساختار کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم از ۵ بخش اصلی تشکیل شده است:

بخش اول دربارۀ زندگینامۀ صدر است که طی آن برگ‌هایی از کارنامۀ زندگی وی، در قالب یک «مقطع شمار» و یک مقاله، به‌طور اجمالی آمده است.

بخش دوم به گفت‌وگوها اختصاص دارد. که محتوای اصلی دفتر حاضر را تشکیل می‌دهد. گردآورندگان تأکید کرده‌اند که در ترتیب درج گفت‌وگوها و تقدم و تأخر آن‌ها، هیچ عاملی جز تاریخ معاشرت راویان با موسی صدر و گاهشمار زندگی وی، مد نظر نبوده است. هر جا سخن راوی نیازمند توضیح، تدقیق یا مستندسازی بوده، در پی‌نوشت روشن شده است.

بخش سوم شامل پیوست‌ها است. در این بخش، برخی نامه‌ها و اسناد تاریخی مفید درج شده است.

بخش چهارم شامل تصاویر می‌شود؛ از جمله تصاویر شخصی، خانوادگی و اجداد موسی صدر و نیز تصاویر مشترک وی با برخی راویان کتاب.

بخش پنجم نمایه‌ها است که افزون بر اعلام، دربردارندۀ  رجال‌نامه است که شرح حال مختصر برخی شخصیت‌های مؤثر اما ناشناختۀ یادشده در این دفتر را ارائه کرده‌ و نیز گفت‌وگونامه، که فهرست تفصیلی همه گفت‌وگوهای انجام‌شده در چهارچوب طرح «روایت صدر» تاکنون را ثبت کرده است.

خواندن کتاب عزت شیعه؛ دفتر دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ معاصر اسلام و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲۹ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲۹ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان