دانلود و خرید کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار علی حسینعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار اثر علی حسینعلی

کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار

معرفی کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار

کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار نوشتهٔ علی حسینعلی و اکبر بتوئی و ویراستهٔ مهران غلامیان است و انتشارات پشتیبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار

در دنیای امروز، توجه به نیروی انسانی که بیشترین سرمایهٔ هر سازمانی است، رو به فزونی گذاشته و در این راستا، مدیران دریافته‌اند که تحقق اهداف سازمانی که فلسفهٔ وجودی هر سازمان به حساب می‌آید، در گرو تحقق اهداف فردی است. از عوامل آزاردهنده‌ای که بیش از هر عامل دیگری در کاهش سلامت تن و روان مؤثر است باید به استرس اشاره کرد. استرس بیماری قرن است و همه ساله میلیاردها دلار در سراسر جهان برای درمان و مقابله با آن و بیماری‌های ناشی از آن هزینه می‌شود.

کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار به شما می‌آموزد و کمک می‌کند تا در وهلهٔ اول به شناسایی خود و وضعیت روحی و روانی خویش پرداخته و در ثانی در صورت نیاز به یادگیری شیوه‌های مقابله‌ای متناسب با نوع مشکلات به برطرف‌کردن آن‌ها اقدام کنید.

علاوه بر آن به کمک مدیران و سرپرستان در رده‌های مختلف سازمانی شتافته و حساسیت توجه به کارکنان و خانواده‌های آن‌ها را در ایشان به وجود می‌آورد.

استرس و فشارهای روانی دامنهٔ وسیعی از ناتوانی‌ها و بیماری‌های روانی را به دنبال دارند و در این رابطه پرداختن به مباحثی چون افسردگی، فرسودگی شغلی، تعارض، خشم، شکست و... خالی از لطف نیست.

در کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار به مدیریت استرس در زندگی فردی و محیط کار پرداخته می‌شود. تفکیک این دو محیط امری ناممکن است. زمانی که در ظاهر به کار نمی‌پردازیم و مشغول امور مربوط به زندگی هستیم، ناخودآگاه به ماهیت و محیط کار خود فکر می‌کنیم و برعکس در مواقعی که در محیط کار به انجام وظایف محوله سازمان مشغولیم، نگران مشکلات زندگی شخصی خود هستیم. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که علاوه بر زندگی شخصی و زندگی کاری، بخش مشترکی از مسائل و فشارهای روانی هر دو حیطه را در بربگیرد و فصل مشترکی بین زندگی و کار وجود داشته باشد.

خواندن کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای افراد با ویژگی‌های زیر مناسب است:

- اعتماد به نفس در آن‌ها کاهش یافته است.

- در بیشتر مواقع احساس بیماری می کنند.

اعضای خانواده و نزدیکان معتقدند که شخصیت آن‌ها مثل گذشته نیست و تغییر یافته است.

هر روز با بی‌علاقگی در محل کار حاضر شده و در آخر وقت با حالتی افسرده و خسته به منزل بازمی‌گردند.

با افزایش فشار کار توانایی هماهنگی خود را با محیط کاری ندارند.

اگر چه روزی اشتیاق و انگیزه زیادی برای کار داشته‌اند ولی شور و شوق گذشته را از دست داده‌اند.

هیچ چیز در زندگی آن‌ها را خوشحال و خشنود نمی‌سازد.

بخشی از کتاب مدیریت استرس در زندگی و محیط کار

«برای استرس تعاریف بسیاری وجود دارد:

رفتارهایی که با احساسات متضاد همراه است.

نیرویی که تنش و تغییر شکل در شی به وجود می‌آورد.

استرس نتیجه یک عمل جسمانی، روان‌شناختی و یا اجتماعی است.

در استرس هم محرک بیرونی و هم محرک درونی نقش دارند.

استرس حالتی درونی است که تهدید جسمی و روانی را دربر دارد.

شاید جامع‌ترین تعریف از استرس به‌صورت زیر است:

استرس حالت اضطراب و فشار درونی است که انسان برای مواجه شدن با خطر و یا مشکلات جدی، همراه با ترشح هورمون‌هایی خود را برای مقابله با آن آماده می‌کند.

آیا به استرس همیشه باید با دید منفی نگریست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این‌چنین نیست و بسیاری از استرس‌ها باعث احساس خطر و انجام واکنش مناسب می‌شود. زمانی که از پشت سر صدای بوق هشدار خودرویی را می‌شنویم، به‌سرعت از مسیر حرکت خودرو خود را به کناری کشیده و جان خود را نجات می‌دهیم. چنانچه دانشجویی نگران برگزاری امتحانات نباشد و هیچ احساس نگرانی در او به وجود نیاید شاید اصلاً به آن فکر نکند و در امتحانات پایان ترم موفق نشود. برعکس اگر هر چه به زمان برگزاری امتحانات نزدیک‌تر می‌شویم احساس دلشوره از موفق بودن یا موفق نبودن در آزمون‌ها کند استرس مثبتی بر او وارد می‌شود و با برنامه‌ریزی مناسب برای مطالعه محتواهای درسی به استقبال امتحانات می‌رود و با موفقیت از عهده این کار برمی‌آید.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان