دانلود و خرید کتاب خانواده ایرانی (جلد اول) سیدرضا صالحی امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانواده ایرانی (جلد اول) اثر سیدرضا صالحی امیری

کتاب خانواده ایرانی (جلد اول)

معرفی کتاب خانواده ایرانی (جلد اول)

کتاب الکترونیکی «خانواده ایرانی (جلد اول)» نوشتهٔ سیدرضا صالحی امیری و زهرا خدائی در نشر جهاد دانشگاهی چاپ شده است. در جلد اول این مجموعه تلاش شده به این سؤال اساسی و محوری پاسخ داده شود که ساختار نهاد خانواده ایرانی دچار چه تغییراتی شده و تحول نهاد خانواده تحت تأثیر چه عوامل، زمینه‌ها و شرایطی بوده است و چه آسیب‌هایی به ویژه در چهار در دهه اخیر، خانوادهٔ ایرانی را تهدید می‌کند.

درباره کتاب خانواده ایرانی (جلد اول)

کتاب خانواده ایرانی در سه مجلد نگاشته شده است؛ مجلد نخست: مبانی و مفاهیم، الگوها و مکاتب و تغییر و تحولات نظام خانواده؛ مجلد دوم: آسیب‌شناسی اجتماعی خانواده ایرانی و مجلد سوم: آینده‌پژوهی خانوادهٔ ایرانی، راهبردها و بهره‌گیری از نظرات نخبگان به منظور دستیابی به الگوی مطلوب خانواده مستحکم و پایدار را مورد بررسی قرار داده است.

مجلد اول این کتاب با در نظر گرفتن اولویت خانواده و اهمیت حیاتی آن برای جامعه در سه فصل تدوین شده است. فصل اول به مفاهیم، الگوها و مکاتب خانواده اختصاص دارد. در فصل دوم، تغییرات خانواده ایرانی در بستر تحوالت مدرنیته مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

کتاب خانواده ایرانی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ موضوعات مربوط به خانواده پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خانواده ایرانی (جلد اول)

«واقعیت‌ها و مسائل کنونی خانواده ایرانی برای اندیشیدن و گفت‌وگو درباره خانواده ایرانی، ابتدا بایستی مسأله‌ها و چالش‌های جامعه مورد و به درستی شناخته و تفهیم شوند. زیرا اندیشیدن و تفکر، همواره معطوف به حل مطالعه عمیقاً مسأله‌ای و یا رفع مشکلی است. بدون آن که مسأله و یا مشکلی در میان باشد، سیاست‌گذاری و اقدام، عملی موهوم و زاید به نظر می‌رسد. به سخن دیگر، ابتدا باید مسایل را احصاء و صورت‌بندی نمود و پس از آن است که آن مسائل، مورد تحلیل و بررسی قرارمی‌گیرد. مسأله‌شناسی علمی و دقیق، راهبردها و راهحلها را از غرق‌شدن در انتزاعیات و امور ذهنی نجاتمیدهد و اصالح را به سوی واقعیت‌های محسوس و عینی راهنمایی می‌کند. علاوه بر این، مسأله‌های واقعی را از مسأله‌نماها متمایز می‌کند و دست‌آخر، فعالیت‌ها و تلاش‌ها منتج به نتیجه می‌شود. مدرن پیش از این باید به نکته‌ای اشاره شود که در هیچ یک از جوامع، حتی جوامع کاملاً معاصر، خانواده به معنای کامل دچار فروپاشی نشده است.

بنابراین نمی‌توان از اضمحلال و فروپاشی نهاد خانواده سخن گفت. فقط می‌توان داوری کرد که خانواده دچار تغییر و تحولاتی است که نوبه نو می‌شود و صورت‌های نوشونده‌ای را از خود بروز می‌دهد. البته در این تغییرات که دائماً ارزش‌هایی از دست می‌رود و ارزش‌های دیگری بر جای آن می‌نشیند. اما خانواده در میان جوامع همچنان به‌عنوان یکی از نهادهای اصلی و بنیادین جامعه پایدار مانده‌است. خانواده در ایران نیز با همه فراز و نشیب‌هایش تاکنون اهمیت سابق خود را کم‌وبیش حفظ کرده‌است و خانواده هنوز مأمن و مسکن و پناهگاه اصلی ایرانیان محسوب می‌گردد. بااین‌همه می‌توان از تحولات این نهاد دیرپا و بنیادین سخن گفت و آن را تحلیل کرد. برخی از وجوه تغییر این نهاد به قرار زیر است: ۱ .خانواده ایرانی خانواده‌ای هسته‌ای است و نه گسترده؛ از آن جا که در خانواده هسته‌ای، زن و شوهر و فرزندان ازدواج‌نکرده ساکن هستند، این خانواده دارای مسائل خانواده هسته است. ازاین‌رو باید در همین چهارچوب تحلیل گردد. ۲ .فاصله و جدایی از خویشاوندان؛ با شکل‌گیری خانواده هسته‌ای، اعضای خانواده، دستکم از نظر فیزیکی و جغرافیایی از یکدیگر فاصله گرفتند. فاصله جغرافیایی از یکدیگر، به‌تدریج به فاصله‌های دیگر دامن می‌زند. از خانواده هسته‌ای نمی‌توان انتظار داشت همان روابط و کارکردهای سنتی خانواده گسترده را ادامه دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان