دانلود و خرید کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه هدرلر واگنر ترجمه فاطمه صالحی وزیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه اثر هدرلر واگنر

کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه

معرفی کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه

کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه نوشتهٔ هدرلر واگنر و ترجمهٔ فاطمه صالحی وزیری و مسعود فرهمندفر است. انتشارات مهراندیش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد یک جهانگرد تأثیرگذار در خاورمیانه است.

درباره کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه

کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه یک جلد از مجموعهٔ «بانوان کاوشگر» است که به‌همت انتشارات «چلسی هاوس» در نیویورک منتشر شده. در این اثر، نویسنده به بررسی ابعاد گوناگون شخصیت «گرترود بِل» (۱۹۲۶ - ۱۸۶۸) می‌پردازد؛ سیاحی که حضورش در خاورمیانه اثرات مثبت و منفی فراوانی داشته است.

گرترود بل دختر یک صنعتگر ثروتمند انگلیسی بود. او با بلندپروازی بسیارش، والدین خود را مجاب کرد تا در زمانه‌ای که برای زنان› ازدواج موفق به تحصیلات اولویت داشت، ملزومات تحصیل را برایش فراهم کنند. او با هوش سرشار و ارادهٔ استوارش موفق شد یکی از معدود جایگاه‌های پرطرف‌دار در دانشگاه آکسفورد را از آن خود کند. پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به یادگیری زبان‌های فارسی و عربی پرداخت و سپس راهی خاورمیانه شد. گرترود بل سیاح، کوه‌نورد، کاوشگر و افسر سیاسی و اطلاعاتی بود و در تاریخچهٔ خاورمیانه، ایجاد دولت عراق و پیشبرد منافع استعماری بریتانیا نقش داشت. امروزه ما ایرانیان او را بیشتر به‌سبب ترجمه‌هایش از اشعار حافظ شیرازی می‌شناسیم؛ترجمه‌هایی که به‌زعم ادوارد براون «هنرمندانه و باتوجه‌به روح شعر حافظ، در زمرهٔ وفادارترین ترجمه‌هاست».

خواندن کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به حوزهٔ شرق‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هدرلر واگنر

هِدِر لِر واگنر پژوهشگر، نویسنده و ویراستار است. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ علوم سیاسی از دانشگاه دوک و مدرک کارشناسی‌ارشدش را در رشتهٔ امور دولتی از کالج ویلیام و مری دریافت کرد. واگنر کتاب‌های متعددی را دربارهٔ پیدایی خاورمیانهٔ مدرن و رجال آمریکا نوشته است. ازجمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «تاریخ حزب دموکرات»، «تاریخ حزب جمهوری‌خواه»، «بنجامین هوک، رهبران آفریقایی ـ آمریکایی»، «باراک اوباما»، «جرج واشنگتن»، «عراق، پیدایش خاورمیانهٔ نوین»، «هند و پاکستان»، « گرترود بل سیاح خاورمیانه» و «هنری کیسینجر» اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب گرترود بل سیاح خاورمیانه

«مأموریت بعدی گرترود بِل از جانب وزارت امورخارجهٔ بریتانیا صادر شد و از اهمیت بسیاری برخوردار بود. نقشه‌های صیقل‌نیافته‌ای در لندن تهیه شده بودند که طرح کلی مرزهای مناطقِ تازه‌تعریف‌شدهٔ بین‌النهرین، ترکیه، ایران، سوریه و کویت را ترسیم می‌کردند. بِل تمام این مناطق را از نزدیک می‌شناخت، ازاین‌رو تخصص خود را در روند تهیهٔ نقشه‌ها به کار گرفت و با تصحیح مرزها، از قرار گرفتن مناطق ارزشمندی از قبیل بغداد، بصره و موصل در بین‌النهرین اطمینان حاصل کرد. مسئولیتی دشوار بود. او نه‌تنها در تعیین شکل این کشور جدید، که بعدها عراق نامیده شد، کمک کرد، بلکه پیشنهادهایی نیز ارائه داد در رابطه با اینکه رهبر کشور باید چه کسی باشد، کشور چگونه باید اداره شود، مردم کشور چگونه خواهند بود و قوانین کشور بر چه مواردی نظارت خواهند کرد.

بِل با روی کار آمدن یک پادشاه عرب مخالف بود و باور داشت که حاکمیت بریتانیایی بهترین گزینه خواهد بود. اما رهبران عرب و بریتانیایی خواستار اتمام حضور نظامی بریتانیا در بین‌النهرین بودند. عرب‌ها، طبق وعده‌ای که به آنان داده شده بود، مایل به ادارهٔ کشور خود بودند و بریتانیایی‌ها به‌دلیل نگرانی از هزینه‌های روبه‌رشد طولانی شدنِ حضور بریتانیا در این منطقه، خواسته‌ای مشابه داشتند.

آرنولد ویلسون از بِل خواست تا برای ارائهٔ کمک‌های تخصصی به تصمیم‌گیرندگان سیاسی بریتانیا، با او به لندن سفر کند، اما برنامه‌های بِل سریعاً دستخوش تغییر شد. نمایندگان ملل اروپایی در پاریس گرد هم آمده بودند تا در رابطه با سرنوشت خاورمیانه تصمیم‌گیری کنند و امپراتوری‌های عثمانی، روس و اتریش  مجارستان را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنند. ویلسون می‌خواست بِل به‌عنوان مدافع منافع بریتانیا در منطقه در پاریس حاضر شود.»

جرائم علیه شخصیت معنوی اشخاص
شیرین طهماسبی
پیام تندرستی (روزه‌داری تندرستانه)
ناصر رضایی‌پور
مجموعه کامل داستان های فلانری اوکانر بخش دوم
فلنری اوکانر
نظام ارث‌بری در حقوق ایران و اسلام
عباس خواجه پیری
جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص (نسل سوم)
فاطمه سادات هاشمی
حقوق تجارت ۴ (نسل سوم)
فاطمه‌سادات هاشمی دمنه
نکات آزمونی قانون یار آیین دادرسی مدنی
محمدرضا مرادی
نکات آزمونی قـانون یار مدنی
محمدرضا مرادی
نکات آزمونی قانون یار آیین دادرسی کیفری
محمدرضا مرادی
چالش های صدور سند مالکیت بر اساس ماده ۱۴۷ اصلاحی قانون ثبت
کریم مرادوند
جرایم علیه اموال و مالکیت (نسل سوم)
جمیله کرمی
هدف رسالت انسان
زهره صبوری فرد
متون فقه ۲
امیر رضوان‌دوست
نکات آزمونی قانون یار تجارت
محمدرضا مرادی
نکات آزمونی قانون یـار جزای عمومی و اختصاصی
محمدرضا مرادی
آیین دادرسی کیفری ۲ (نسل سوم)
نصیر قائمی
مراحل رسیدگی در دادسرا و دادگاه و تشکیلات آن
حسن جاودان
قانون رسیدگی به تخلفات اداری در نظم حقوقی کنونی
نادر میرزاده کوهشاهی
بازی‌های جشن تولد از ۴ تا ۱۰ سالگی
اولریش اشتن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان