دانلود و خرید کتاب کارکردهای ادبی ریتا فلسکی ترجمه مهدی شفقتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارکردهای ادبی اثر ریتا فلسکی

کتاب کارکردهای ادبی

نویسنده:ریتا فلسکی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کارکردهای ادبی

کتاب الکترونیکی «کارکردهای ادبی» نوشتهٔ ریتا فلسکی با ترجمهٔ مهدی شفقتی در انتشارات آوند دانش چاپ شده است. کتاب کارکردهای ادبی دربارهٔ ادبیات است اما نه به‌شکل مرسوم آن. این کتاب مناسب افرادی است که مایل هستند ادبیات را در جنبه‌های گوناگون زندگی ببینند.

درباره کتاب کارکردهای ادبی

 در زمانه‌ای که دانشجویان فوج‌فوج به رشته‌های تحصیلی فنی - حرفه‌ای هجرت می‌کنند با این امید که امنیت اقتصادی آینده‌شان تضمین شود باورهای مکاتب قدیم که اُنس با ادبیات و هنر را راه مطمئنی برای تربیت اخلاقی و اعتلای فرهنگی می‌دانستند، منسوخ گردیده‌اند و کسی هم از این بابت افسوس نمی‌خورد. در چنین فضای نامبارکی چگونه می‌توانیم برای کتاب‌خواندن و دربارهٔ کتاب سخن‌گفتن توجیه‌های منطقی پیدا کنیم بدون آنکه به ستایش‌های گذشته متوسل شویم؟ این کتاب به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

کتاب کارکردهای ادبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات و  پیشنهاد می‌شود.

درباره نشر آوند دانش

آوند دانش نهادی فرهنگی است که در کنار انتشارات کتاب‌های فارسی در حوزه‌های متنوع، فراهم‌آوری محصولات انتشارات وایلی را نیز به شکلی گسترده انجام می‌دهد. این انتشارات از ابتدای سال ۱۳۹۱ با درپیش‌گرفتن برنامه‌ای مدون جهت انتشار کتاب به شکلی طبقه‌بندی‌شده و با رعایت قوانین جهانی کپی‌رایت، توانسته تصویری پررنگ‌تر از خود در بازار کتاب ایران به نمایش گذارد. طی ۲ دههٔ گذشته، نام آوند دانش اغلب مترادف با نام وایلی بوده است و این انتشارات با تهیه و توزیع به‌موقع بهترین‌ها از ناشران زیرمجموعهٔ وایلی، خود را به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان قابل‌اطمینان و برتر کتاب نزد دانشگاهیان و پژوهشگران کشور معرفی کرده است.

مجموعه کتاب‌های پرفروش دامیز آوند دانش، کتاب‌هایی آموزشی و راهنما برای یادگیری گام‌به‌گام مهارت‌های گوناگون و به‌دست‌آوردن اطلاعات در زمینه‌های مختلفی مانند کسب‌وکار، هنرهای گوناگون، سرگرمی، کامپیوتر، تغذیه و سلامت، زبان انگلیسی، مهارت‌های زندگی، روان‌شناسی، ادبیات، تاریخ و... هستند.

بخش از کتاب کارکردهای ادبی

«از این روایت به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و نه‌چندان تأمل‌برانگیز باید چه نتیجه‌ای بگیریم؟ در نزد نظریه‌پردازان ادبی، ابزار معمول برای توضیح چنین بارقه‌هایی از حس همبستگی میان یک شخصیت داستانی و مخاطبانش، بهره‌جستن از عبارت هم‌گوهری است، اصطلاحی که البته فاقد دقت و حائز انعطاف مفهومی است و عناصر متمایز و حتی متباینی را در خود جمع کرده است. هم گوهری می‌تواند بر همسویی صوری خواننده با یک شخصیت داستانی دلالت داشته باشد؛ فنونی نظیر تمرکز درونی داستان حول شخصیت قهرمان آن، انتخاب راوی داستان، یا ساختار روایی اثر در برانگیختن هم‌گوهری در ذهن خواننده مؤثرند. علاوه بر این، هم‌گوهری می‌تواند عبارت از یگانگی تجربه‌شدهٔ خواننده با یکی از شخصیت‌های داستان باشد کهٔ می‌یابد. در احساس ملموس و عینی همبستگی یا تعلق خاطر داشتن به او، تجلی این فرایندها را با هم ترکیب نقدهایی که در باب هم‌گوهری مطرح شده‌اند عموماً می‌کنند و فرضشان بر آن است که خوانندگانی که با شخصیت‌های داستانی حس یگانگی صوری دارند، بی‌اختیار، ایدئولوژی‌هایی را که همان شخصیت‌ها نمایندگی به فرایند هویت‌بخشی می‌کنند، یکجا می‌بلعند؛ بنابراین، هم‌گوهری قطعاً می‌انجامد. در عالم واقع، روابط میان اتحادهایی ساختاری ازاین‌دست و واکنش ذهنی یا عاطفی ما اصلاً قابل پیش‌بینی نیستند؛ نه‌تنها خوانندگان از لحاظ ارزیابی‌ها و تعلقات خاطرشان تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر دارند، بلکه خود متون نیز حاوی بی‌شمار مواردی از قهرمانان نه‌چندان دوست‌داشتنی یا راویان غیر قابل اعتمادی هستند که ما به دیدگاه‌هایشان چندان وقعی نمی‌گذاریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۵۱,۷۵۰
۳۱,۰۵۰
۴۰%
تومان