دانلود و خرید کتاب دل باید پاک باشد! (نقد پدیده اباحه گری) علی نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دل باید پاک باشد!  (نقد  پدیده  اباحه گری) اثر علی نصیری

کتاب دل باید پاک باشد! (نقد پدیده اباحه گری)

نویسنده:علی نصیری
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دل باید پاک باشد! (نقد پدیده اباحه گری)

«دل باید پاک باشد!» نوشته حجت‌الاسلام دکتر علی نصیری(-۱۳۴۴)، پژوهشگر دینی در نقد پدیده اباحه‌گری است.

اباجه‌گری را باید آسیبی در رفتار دین‌داری تلقی کرد که بر اساس آن، شخص به رغم اذعان به برخورداری از خداباوری و ادعای پاکی دل، در حوزه عمل به لوازم دین‌داری و اخلاقی، پای‌پندی نشان نمی‌دهد و گمان می‌کند اگر دلش پاک باشد، برای نجات و رستگاری او کافی است!

نگارنده در این کتاب علل باورشناختی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی این پدید را مورد نقد و بررسی قرار داده و بر این نکته تاکید کرده است که پدیده اباحه‌گری قابل توجیه نبوده و نمی‌توان میان باور و عمل جدایی انداخت.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۷/۱۷

اکثر دوستان از اطرافیان خود حداقل یک بار این جمله را شنیده اند که : " دل باید پاک ‌باشه" . نویسنده محترم در این کتاب با استناد به آیات قرآن مجید و روایات حضرات معصومین علیهم السلام ، به این

- بیشتر
f.d🌺
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

عالی بود حتما بخوانید 💚 💚 💚 💚

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
مکاتبی همچون اومانیسم بر این نکته پای فشردند که به جای خداوند، باید انسان مورد پرستش قرار گیرد و انسان به جای خداوند باید دور خود گردش کند!
سیّد جواد
قرآن شرط ورود به بهشت را سلامت دل دانسته است: یوْمَ لَا ینْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَی اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ ؛ روزی که هیچ مال و فرزندی سود نمی‌دهد، مگر کسی که دلی پاک به سوی خدا بیاورد.
سیّد جواد
امام‌صادق (ع) فرمود: «الْإِیمَانُ هُوَ الْإِقْرَارُ بِاللِّسَانِ وَ عَقْدٌ فِی الْقَلْبِ وَ عَمَلٌ‌ بِالْأَرْکانِ»؛ ایمان اقرار به زبان، باور قلبی و عمل به ارکان دینی است.
سیّد جواد
امام‌صادقپ (ع) فرمود: «المؤمن ملجم»؛ مؤمن لگام دارد. در توضیح این روایت گفته‌اند: لگام، افساری است که بر دهان اسب می‌بندند و مراد از لگام‌دار بودن مؤمن آن است که او به انجام تمام احکام شریعت مقید و ملتزم شده و مادامی که در قید ایمان است، از این لگام خلاصی ندارد.
سیّد جواد
معروف است که حاجب بروجردی، قصیده‌ای زیبا در مدح حضرت‌امیر (ع) سرود که شاه‌بیت آن این بود: حاجب اگر محاسبۀ حشر با علیست من ضامنم که هر چه بخواهی گناه کن! همان شب در عالم رؤیا امام را در خواب دید که به او فرمود، شعرت را این‌چنین اصلاح کن: حاجب اگر محاسبۀ حشر با علیست شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن!
سیّد جواد
یکی از مهم‌ترین عامل افزایش جرم و بزه در یک جامعه و نیز در ابعاد جهانی، فقر و فاصلۀ طبقاتی است.
سیّد جواد
امام خطاب به عبدالعظیم حسنی چنین فرمود: یا عَبْدَالْعَظِیمِ أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِیائِی السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَاتَجْعَلُوا لِلشَّیطَانِ‌ عَلَی أَنْفُسِهِمْ سَبِیلًا؛ ای عبدالعظیم، به دوستانم از طرف من سلام برسان و به آنان بگو که برای شیطان راهی در نفس خود نگذارند.
سیّد جواد
حضرت‌امیر (ع) خطاب به فرزند خود، محمد حنفیه، چنین فرمود: یا بُنَی إِنِّی أَخَافُ عَلَیک الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنْهُ فَإِنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ لِلدِّینِ مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ دَاعِیةٌ لِلْمَقْتِ؛ ای پسرکم! من برای تو از فقر بیم دارم. پس از فقر به خداوند پناه ببر که فقر باعث نقصان در دین، وحشت عقل و زمینه‌ساز دشمنی می‌شود.
سیّد جواد
رسول‌خدا می‌فرمود: بهشت با سختی‌ها و جهنم با لذایذ همراه و لبریز است و بدانید که هیچ اطاعت الهی نیست، مگر آن‌که با زحمت انجام می‌شود و هیچ معصیتی نیست، مگر آن‌که در لذت و خوشی تحقق می‌پذیرد. خداوند رحمت کند کسی را که از امیال شهوانی خود فاصله بگیرد و هوای نفس خود را ریشه‌کن کند.
سیّد جواد
حضرت‌امیر (ع) فرمود: «الفقر الموت الاکبر»؛ فقر مرگ بزرگ‌تر است. و در روایتی منسوب به پیامبر (ص) چنین آمده است: «لولا رحمة ربی لکاد الفقر أن‌یکون کفراً»؛ اگر رحمت خداوند نباشد، نزدیک است که فقر به کفر منتهی شود. نیز از امام‌صادق (ع) چنین نقل شده است که فرمود: کاد الفقر ان‌یکون کفراً و کاد الحسد یغلب القدر؛ نزدیک است که فقر به کفر منتهی شود و نزدیک است که حسادت بر قدر الهی غلبه یابد.
سیّد جواد

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان