دانلود و خرید کتاب تلنگری از نیم وجبی ها علی اصغر روح الامین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تلنگری از نیم وجبی ها اثر علی اصغر روح الامین

کتاب تلنگری از نیم وجبی ها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تلنگری از نیم وجبی ها

کتاب تلنگری از نیم وجبی ها نوشتهٔ علی اصغر روح الامین است. انتشارات متخصصان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شکل روایت‌گری متفاوتی دارد. راوی یک اتفاق ویژه در زندگی‌اش را و آنچه پس از آن برایش رخ داده است، تعریف می‌کند.

درباره کتاب تلنگری از نیم وجبی ها

کتاب تلنگری از نیم وجبی ها ابتدا و در مقدمه یک اتفاق عجیب را روایت می‌کند و سپس در ۶ بخش جداگانه به آنچه پیش و پس از این رخداد رخ داده است، می‌پردازد. اما آن اتفاق ویژه چه بوده است؟

راوی توضیح می‌دهد که یک روز با عجله از خانه بیرون آمده. او باید برای جبران دیرکردنش هر چه سریع‌تر خود را به ایستگاه اتوبوس می‌رسانده، به‌همین‌دلیل باید قدم‌های تندتری را در پیاده‌روی خیس و خلوت بر می‌داشته. او ناگهان در آن طرف پیاده‌رو، چشمانش به مغازه‌ای می‌افتد که از سال‌ها پیش بسته بوده، اما آن روز چراغ‌های نارنجی‌اش روشن و شیشه‌های خاکی‌اش تمیز و بخارگرفته بوده است. از پشت همان بخارهایی که با قطرات آب روی شیشهٔ سرد مغازه سر می‌خوردند، کتاب‌هایی طبقه‌بندی شده در قفسه‌های فلزی نشان می‌داد که شاید مغازهٔ کتاب‌فروشی باشد. راوی می‌گوید که همه چیز از اینجا شروع شد. اگر او سوار آن اتوبوس نمی‌شد، چیزی دگرگون می‌شد و شاید سرنوشت متفاوتی برایی رقم می‌خورد.

برای درک اتفاقی که برای راوی کتاب تلنگری از نیم وجبی ها نوشتهٔ علی اصغر روح الامین افتاده است، باید این کتاب را خواند.

خواندن کتاب تلنگری از نیم وجبی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب تلنگری از نیم وجبی ها

«کتاب‌های عزیز، ما با هم تونستیم نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کنیم. شماها همون‌طور که می‌دونستم واقعاً می‌تونید هر فایده‌ای داشته باشید و اگر این فواید که بعدها در موردشون صحبت‌هایی هم خواهیم کرد، کاملاً به گوش انسان‌ها برسه می‌تونه کمک به سزایی به هدف ما بکنه… شاید حتی اگه بگیم که کتاب‌ها گرون قیمت هستن پس امکان نداره که بشه کاری کرد اما می‌شه از راه حل‌هایی برای این موضوع حرف زد، الآن کتابخونه‌هایی وجود دارن که خوندن کتاب‌های اونجا هیچ هزینه‌ای برای آدم‌ها نداره، البته که اون مکان‌ها هم نیاز به بهبود دارند و برای این موضوع راه حل‌های زیادی رو با هم کشف می‌کنیم. همچنین فروشگاه‌های کتاب دست دوم زیادی هم هستند که می‌تونن با قیمت مناسبی کتاب‌های خوبی مثل شما رو به خواننده‌ها ارائه بدند. همونطور که از صحبت‌های شما دوستان برداشت کردم، بیشتر خواننده‌های مشتاق کتاب، می‌تونن این امر رو تایید کنن که هیچ چیز، بهتر از خوابیدن با کتابی توی دست نیست چون خوندن کتاب مثل یک قرص خواب می‌مونه، آرامش بخشه و باعث خواب بهتر می‌شه. به خصوص اگه هم نوعانم خسته باشند و یا خدایی نکرده استرس داشته باشند، خوندن متون معنوی برای کاهش فشار خون یک مورد اثبات شده هست. کتاب‌های خودیاری هم می‌تونن به افراد در مقابله با اختلالات خلقی کمک کنن. من به هم نوعانم می‌گم؛ به هر وضعیت درونی‌ای که علاقه‌مند هستید تا بهش برسید، احتمالاً کتابی وجود داره که بتونه شما رو به اون‌جا برسونه… مصداق بارز بهترین کتاب، اعجاز آسمانی قرآن کریمه که در هر زمینه بهترین راهکارها رو به ما نشون داده. بهشون خواهم گفت؛ وقتی زیاد کتاب می‌خونید، احتمال این وجود داره که دیگران به شما بگن "من واقعاً از گذروندن وقت با شما لذت می‌برم چون مکالمات ما همیشه جالب توجه‌ان." اون‌ها به افرادی که مطالعه می‌کنن می‌گن: "شما همیشه با دانش و فلسفه‌ای که از کتاب‌ها بدست می‌آرید، اطلاعات من رو بالا برده و ذهن من رو روشن می‌کنید." چون؛ خوندن مداوم به این معنی هست که شما مباحث بی پایان و موضوعات جدیدی رو کشف می‌کنید و در نتیجه، گفتگوهای خیلی بهتری رو تجربه می‌کنید. البته که از صحبت‌های کتاب پیش‌بینی عزیز هم به انسان‌ها می‌گم، می‌گم که؛ بین تماشای تلویزیون منفعل و مطالعهٔ فعالانه تفاوت وجود داره. وقتی انسان کتابی می‌خونه، به ذهن خودش آموزش می‌ده تا روی اطلاعات جدید تمرکز کنه و از اون‌ها برای زندگی خودش استفاده کنه. این، مطابق گفته‌های کتاب پزشکی، به این معنی هست که خوندن به یک تمرین برای مغز انسان تبدیل می‌شه چون همین نیم ساعت پیش فهمیدم، هنرهای مغز که برای عملکردهای دیگهٔ بدن از جمله دیدن، حرف زدن و یادگیری تکامل پیدا کردن، موقع مطالعه توی یک مدار عصبی خاص به هم متصل می‌شن که بسیار چالش برانگیز و اعجاب آوره چونکه قراره اون‌ها تقویت بشن و با هم هماهنگ‌تر. البته، قابل ذکره که من تصمیم گرفتم از اون لیست بلندی که به فواید کتاب اشاره داره هم صحبت کنم، و بعد از اون مقدمه رو جوری تموم کنم که یک شروع جذاب باشه.»

نظرات کاربران

Ali
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

بعضی کتاب ها روح زنده ای دارند که باعث میشه هم از خواندن اون لذت ببری و هم همیشه در ذهنت بمونه...احساس می‌کنم عشق موجود در قلب کتاب از خاطرم نخواهد رفت

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

رمانی جذاب و خواندنی است..انسان را به تامل و تفکر وا میدارد...تلنگری مهم در بطن کتاب نهفته ست ...بعد از خواندن این کتاب، علاقه ام به کتابخوانی و انگیزه ام برای کار در حوزه فرهنگ کتابخوانی چندبرابر شد...خواندن این کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان