دانلود و خرید کتاب استاد معرفت احیاگر علوم قرآنی علی نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استاد معرفت احیاگر علوم قرآنی اثر علی نصیری

کتاب استاد معرفت احیاگر علوم قرآنی

نویسنده:علی نصیری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استاد معرفت احیاگر علوم قرآنی

«استاد معرفت احیاگر علوم قرآنی» نوشته علی نصیری(-۱۳۴۴)، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران پیرامون زندگی آیت الله شیخ محمد‌هادی معرفت (ره) است.

در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«مرحوم آیت الله معرفت در میان خاندانی علمی چشم به جهان گشود و در دامان تباری اهل علم و فضیلت پرورش یافت و توفیق بهره‌مندی از سه حوزه بزرگ، مهم و تأثیرگذار شیعه یعنی حوزه‌های علمیه کربلا، نجف و قم را یافت و از دانش اساتید و فرزانگان ناموری هم چون امام خمینی و آیت الله خویی بهره یافت.

ایشان بر اساس حسّ مسئولیت ‌شناسی و سنگربانی از مرزهای عقیدتی دین که بر اساس آموزه‌های اهل بیت (ع) بر عهده عالمان گذشته شده است، با تشکیل لجنه‌ای، پاسخگویی به پرسش‌های محافل علمی روز را در دستور کار خود قرار داد.

هم چنین بر اساس همین احساس مسئولیت به برطرف کردن ضعف تحقیقات و آثار متأخر شیعه در عرصه علوم قرآنی اهتمام ورزید. او بیش از نیم قرن از عمر با برکت خود را در کنار اهتمام به تحقیقات فقهی، وقف تحقیق و پژوهش در عرصه قرآن نمود.

بر هر قرآن پژوهی هویداست که تدوین کتاب‌های گرانسنگ و ماندگاری هم چون «التمهید فی علوم القرآن»، «شبهات و ردود»، «التفسیر و المفسرون فی ثوبه القشیب» و «التفسیر الاثری الجامع» نشانگر تفطن و اهتمام ایشان به نیازها و ضرورت‌های عصر بوده است.

این آثار ارزشمند در کنار ارایه اندیشه‌های قویم در عرصه قرآن پژوهی و دفاع از حریم و حرمت قرآن، نه تنها جایگاه تشیع را در حوزه مطالعات و تحقیقات قرآن به جهانیان بازشناساند، بلکه بسیاری از تهمت‌های ناروا به حریم شیعه را از اساس باطل ساخت، نظیر تهمت باورمندی شیعه به تحریف قرآن که استاد معرفت با تدوین کتاب «صیانة القرآن من التحریف» به دفع این شبهه پرداخت.»

استاد معرفت را باید به خاطر تلاش مستمر و خالصانۀ علمی و روح تازه ای که به مطالعات قرآنی دمید، پرچمدار رویکرد نوین به علوم قرآن در کشور دانست. نگارنده که افتخار شاگردی ایشان را دارد، در این کتاب که در چهار فصل فراهم آمده، گوشه‌هایی از اندیشه‌های قرآنی این استاد فرزانه را مورد بازکاوی قرار داده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان