دانلود و خرید کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی) حسن سلطانی صفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی) اثر حسن سلطانی صفت

کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی)

معرفی کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی)

کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی) نوشتهٔ حسن سلطانی صفت است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی)

تحقیقات بازاریابی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی علمی‌ است. تحقیق از بازار اطلاعات ارزشمندی را برای کسب‌وکارها کوچک و سازمان‌های بزرگ فراهم می‌آورد که همه فعالیت‌های بازاریابی آنها را هدایت می‌کند. مدیر بازاریابی هنگام اجرای فعالیت‌های مختلف در عرضه محصولات و خدمات، از تحقیقات استفاده می‌کند تا بتواند درصد افرادی که برنامه‌های تبلیغاتی را دیده‌اند، تعداد افرادی که از محصولات شرکت استفاده کرده‌اند و اشخاصی که بیش از یک‌بار محصول را مصرف کرده‌اند، ارزیابی کند. یکی دیگر از موارد کاربرد تحقیقات بازاریابی این است که همیشه بتوانند فعالیت‌های رقبا را زیر نظر داشته باشند. پی‌بردن به نظر مصرف‌کنندگان درباره محصول یکی دیگر از بخش‌های مهم تحقیقات بازاریابی در کشور‌های پیشرفته است. این افراد علاوه بر اطلاعات رقبا، بازار، اغلب به بررسی‌های رسمی‌ از وضعیت‌های خاص از بازار نیز نیاز دارند. تحقیقات بازاریابی عبارت است از طراحی، جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل، گزارش دقیق داده‌های اطلاعات بازاریابی درباره یک وضعیت خاص بازاریابی که سازمان با آن روبه‌رو شده است. مثلاً می‌توانید با کمک تحقیقات بازاریابی از رضایت مشتریان و رفتار خرید آن‌ها آگاه شوید.

این کتاب به شما کمک می‌کند تمام ابعاد اصول و فرایند تحقیقات بازاریابی را بررسی کرده و از آن در مسیر پیشرفت کسب‌وکار خود بهره ببرید. 

خواندن کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اصول و فرآیند تحقیقات بازاریابی (خلاصه و کاربردی)

«بعضی از شرکت‌های بزرگ برای کمک به مدیران بازاریابی خود واحد تحقیقات بازاریابی جداگانه ای دایر می‌کنند. علاوه براین شرکت‌های کوچکتر نیز برای مطالعه وضعیت‌های خاصی از بازار از خدمات تحقیقات بازاریابی بهره می‌گیرند. گاه برخی از موسسات نیز به سادگی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط موسسات دیگر را خریداری و از آن در تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. در نهایت شرکت‌ها از تحقیقات بازاریابی استفاده می‌کنند تا رقابتی باقی بمانند، شما چطور؟

تحقیقات بازاریابی تنها مختص به شرکت‌های بزرگ نیست معمولا در شرکت‌های کوچک تمامی ‌کارکنان و مدیران وظیفه انجام تحقیقات بازاریابی را برعهده دارند. تحقیقات بازاریابی عبارتست از شناسایی، گردآوری، تحلیل و انتشار و کاربرد سیستمایتک و علمی‌ اطلاعاتی که مرتبط با شناسایی و حل مسائل بازاریابی به کار می‌رود. نام دیگر مسائل بازاریابی فرصت است.

تحقیقات بازاریابی با شناسایی یا شرح مسئله و فرصت تحقیق آغاز می‌شود. در فضای کسب وکار در بسیاری از موارد مسائل به فرصت‌ها می‌انجامد. بنابراین از دیدگاه تحقیقاتی می‌توان این دو واژه را با یکدیگر جایگزین کرد. گستره روش‌ها و منابع مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات از نظر پیچیدگی و آمیختگی با هم متفاوت هستند. روش‌های بکار رفته به پیچیدگی پروژه، از جمله محدودیت‌های زمانی و مالی بستگی دارد. سپس داده‌ها تحلیل می‌شوند و نتایج رسمی ‌به کارفرما ابلاغ و در تصمیم‌گیری استفاده می‌شود. تحقیقات بازارایابی سیستماتیک است، یعنی می‌توان فرآیند آن را پیش‌بینی کرد. پروژه تحقیقات بازاریابی برنامه‌ریزی و مستندسازی می‌شود. تحقیقات بازاریابی پایه‌ی علمی ‌دارد و در آن داده‌ها گردآوری و تحلیل می‌شوند تا از آنها دستاوردی حاصل شود. تحقیقات بازاریابی ارزش خود را از بی‌طرف بودنش بدست می‌آورد، هر چند پایبندی به این اصل در عمل دشوار است.

ضرورت تحقیق از بازار :

هیچ مدیری نمی‌تواند بدون داشتن اطلاعات مطمئن از فرآیند تحقیقات بازاریابی به درستی تصمیم بگیرد.

مدیران بازاریابی با تصمیمات راهبردی و فنی بسیاری روبه رو هستند و تحقیقات بازاریابی در بهبود این تصمیم‌گیری‌ها سودمند است. تحقیقات بازاریابی باید برای تصمیمات بازاریابی و در نگاه کلان سراسر سازمان سودمند باشد. باید دانست مدیران بازاریابی جداگانه و بی نیاز از سایر بخش‌های دیگر سازمان کار نمی‌کنند، بلکه لازمه بازاریابی اثر بخش رویکردی تعاملی است که نیازهای مشتریان و سودآوری را در دراز مدت برآورده کند، بنابراین ضروری است تحقیقات بازاریابی با دیگر بخش‌های سازمان همچون مالی، تحقیق توسعه...هماهنگ باشد.»

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان