دانلود و خرید کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره مهدی بشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره اثر مهدی بشیری

کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره

معرفی کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره

کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره نوشتهٔ مهدی بشیری، طه‌ حسین حجازی و حسین محتجب است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چاپ دوم کتاب است.

درباره کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره

کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره می‌گوید که دانش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، از مهم‌ترین علوم در سطوح خرد و کلان است. ابزارهای گوناگون تصمیم‌گیری از قبیل روش‌های گروهی، خبرگی و مدل‌سازی را می‌توان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و صنعتی به کار برد. امروزه و در مباحث نوین تصمیم‌گیری، تصمیم‌گیرندگان با معیارهایی متفاوت که از نظر اهمیت دارای درجاتی گوناگون هستند، سروکار دارند. از طرفی وجود داده‌ها و اطلاعات غیردقیق و مبهم، پیچیده‌ترشدن مسائل تصمیم‌گیری را سبب شده است.

هدف از تدوین این کتاب، ارائهٔ روش‌های نوین در مسائل تصمیم‌گیری چندمعیاره است. مطالب موجود در این مجموعه، دربرگیرندهٔ شرایط ابهام و عدم ابهام در جمع‌آوری داده‌ها است؛ به‌‌طوری‌که از رویکردهای فازی نیز به‌طور خاص در تحلیل شرایط استفاده شده است.

بهره‌گیری از مطالب این کتاب، مستلزم آشنایی با مبانی تصمیم‌گیری چندمعیاره و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات است. در این مجموعه به مسائل تصمیم‌گیری چندشاخصه که هدف در آن‌ها تحلیل چند گزینه در قبال چند معیار است بیشتر توجه شده است، اما برخی از مباحث درگیر با برنامه‌ریزی‌های چندهدفه نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

خواندن کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران حوزهٔ مدیریت، مهندسی صنایع، اقتصاد و رشته‌های درگیر با مسائل مدل‌سازی تصمیم‌گیری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب رویکردی نوین در تصمیم گیری های چندمعیاره

«حتی در شرایطی که یک تصمیم‌گیرنده برای یک مسئله وجـود داشـته باشـد، بـه ندرت می‌تواند یک معیار و ویژگی مشخص و جامع برای ارزیابی راه‌حل‌های ممکن تعیین کند. حال اگر چندین تصمیم گیرنده صاحب‌نظر باشند، پیچیدگی رسـیدن به چنین معیاری چندبرابر خواهد شد.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۳۰۳۲۵۸
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

کتاب خوبی هستش. مطالب مربوط به بحث تصمیم گیری چند معیار رو خوب نوشته.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان