دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول) کنث مک بی ترجمه محمدمهدی فراحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول) اثر کنث مک بی

کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول)

معرفی کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول)

کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول) نوشتهٔ کنث مک بی، مونیکا بل‌کورت و ینگ هونگ و ترجمهٔ محمدمهدی فراحی، سیده‌ نرگس راهنما و مجید دامن پاک است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول)

برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی منابع انسانی یکی از فرآیندهای اصلی مدیریت منابع انسانی در سازمان است که مبنای تصمیم‌گیری‌های راهبردی در نظام مدیریت منابع انسانی است و در نظام مدیریت منابع انسانی و اقدامات ذیل آن از جمله استعدادیابی، جذب و استخدام، آموزش، توسعه و مدیریت نگهداشت کارکنان، به عنوان ابزار اصلی سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های راهبردی و عملیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تدوین چشم‌اندازهای مناسب از کیفیت و ترکیب و توزیع منابع انسانی در سازمان و نهایتاً طراحی برنامه‌های عملیاتی در جهت محقق‌کردن این چشم‌انداز، از مسیر برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی امکان‌پذیر خواهد بود. بدون تدوین برنامه‌های منابع انسانی عملاً تصمیم‌گیری‌های پرسنلی و نظام‌های مدیریت منابع انسانی دچار روزمرگی و انفعال خواهد شد و پیامدهای منفی نظیر عدم اثربخشی در شکل‌دهی به شایستگی‌های ضروری سازمان در جهت اهداف راهبردی سازمان و نیز هزینه‌های ناشی از کمبودها و مازادها در کیفیت و کمیت نیروی انسانی را در پی‌خواهد داشت. باوجوداین، علیرغم اهمیت این موضوع، نظام برنامه‌ریزی منابع انسانی و در سطحی بالاتر برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی در کشور ما مغفول مانده است. متاسفانه اغلب سازمان‌های کشور چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی حتی واجد برنامه کوتاه مدت منابع انسانی نیستند. فقدان نظام اطلاعات دقیق منابع انسانی، عدم شناخت روندهای آتی منابع انسانی و عدم آگاهی از چشم‌انداز منابع انسانی و چگونگی طراحی و سیاست‌گذاری نظام‌های مدیریت منابع انسانی در این مسیر، هزینه‌های متعددی را بر سازمان‌ها تحمیل نموده است.

کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی که ترجمه اثر بلکورت و همکاران وی است، از جمله کتاب‌های مطرح و مرجع در محیط‌های دانشگاهی و حرفه‌ای در حوزه برنامه‌ریزی منابع انسانی است. بلکورت و همکارانش از جمله متخصصانی هستند که سال‌ها در حوزهٔ برنامه‌ریزی منابع انسانی به مطالعه و پژوهش و مشاوره پرداخته اند. این کتاب با مبحث مدیریت استراتژیک سازمان آغاز می‌شود. این شروع بر اهمیت نگرش راهبردی به هرگونه فعالیت در حوزهٔ مدیریت منابع انسانی از جمله برنامه‌ریزی منابع انسانی تاکید می‌کند. هرگونه سیاست‌گذاری در حوزهٔ مدیریت منابع انسانی چنانچه نتواند پاسخ‌گوی اهداف و دغدغه‌های راهبردی سازمان باشد، نخواهد توانست اثربخشی لازم را داشته باشد. مبحث تحلیل و رصد محیط در این کتاب، این نگاه را در برنامه‌ریزی منابع انسانی تکمیل خواهد کرد. 

در فصل ۳ کتاب با تاکید بر شغل و طراحی شغل در برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی، به صورت دقیق حلقه مفقودهٔ اتصال برنامه‌ریزی منابع انسانی با مأموریت‌های سازمان، ساختار سازمان و فرایندهای کاری و نیز اهمیت طراحی شغل در تحقق چشم‌اندازهای منابع انسانی مورد تاکید قرار گرفته است. در فصول بعدی، فنون و تکنیک‌های برنامه‌ریزی منابع انسانی مورد بحث قرار گرفته است و سازوکارهای فنی مناسبی در جهت برنامه‌ریزی منابع انسانی ارائه شده است. 

خواندن کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مباحث این جلد از کتاب که ترجمه بخش‌های نخستین کتاب برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی بلکورت و همکاران است، می‌تواند راهنمای مناسبی برای حرفه‌ای‌ها و مدیران منابع انسانی در جهت ایفای نقش‌های راهبردی و اثرگذار در سازمان از سوی آنان باشد. علاوه بر این مفاهیم این کتاب می‌تواند از سوی محققان، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث مدیریت استراتژیک منابع انسانی، تحلیل مسائل برنامه‌ریزی منابع انسانی و برنامه‌ریزی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

بخشی از کتاب برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (جلد اول)

«بسیاری از مدیران عامل و ارشد، ساعات بسیاری را صرف تدوین استراتژی می‌کنند و اعتقاد دارند؛ استراتژی که آنها با تلاش زیاد تدوین کرده‌اند برای سازمان‌های‌شان، خاص و بی‌مانند است. از یک جهت استراتژی‌های سازمانی واقعاً خالص و یکتا وجود دارند، زیرا سازمان‌ها بی‌نهایت پیچیده هستند و هیچ دو سازمانی شبیه به هم نیستند. از جهت دیگر، ممکن است استراتژی‌های یکتا وجود نداشته باشند زیرا امکان دارد که استراتژی‌ها را بتوان در دسته‌ها یا انواع عمومی‌تری دسته‌بندی کرد. همان گونه که شما می‌توانید دوستان‌تان را براساس شخصیت به درونگرا و برونگرا بودن دسته‌بندی کنید، سازمان‌ها را نیز می‌توانید براساس استراتژی تقسیم‌بندی کنید. این گونه‌شناسی‌ها یا طرح‌های دسته‌بندی به خاطر سادگی‌شان به فهم‌تان کمک می‌کنند. هرچه شما به منظور تخمین واقعیت سازمان، متغیرهای بیشتری را وارد کنید کاربرد گونه‌شناسی‌ها سخت‌تر می‌شود. نظریه‌پردازان سازمانی این دسته‌بندی‌ها را نه تنها برای کمک به فهم‌تان از چگونگی کارکرد سازمان‌ها بلکه برای قادر ساختن شما جهت آزمون مفاهیم و راهنمایی‌تان در جهت اطلاعات بهتر در خصوص چگونگی مدیریت استفاده می‌کنند. این استراتژی‌های قابل شناسایی پایه‌ای به دو دسته استراتژی‌های بنگاهی و استراتژی‌های کسب‌وکار تقسیم می‌شوند.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱۰۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۱۰۷,۹۰۰
تومان