دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره حشر سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر سوره حشر اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب تفسیر سوره حشر

معرفی کتاب تفسیر سوره حشر

کتاب تفسیر سوره حشر یکی از کتاب‌های تفسیر سوره‌های قرآن کریم به قلم سید علی خامنه‌ای است. انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، عهده‌دار چاپ این آثار بوده‌ است.

درباره کتاب تفسیر سوره حشر

کتاب تفسیر سورهٔ حشر، متن ویراستهٔ جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسئولیت ریاست جمهوری رهبر در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در در ۱۰ جلسه از ۱۸ تیرماه تا ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ صورت گرفته است. تقریباً تمامی ۲۴ آیهٔ سورهٔ حشر در این جلسات بررسی شده است.

رهبر انقلاب در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلسات متعددی با موضوع تفسیر سوره‌‌های قرآن تشکیل می‌دادند. پس از پیروزی انقلاب سلسله جلساتی دراین‌خصوص برگزار شد و برای هر سوره‌ای چند جلسه تفسیر در نظر گرفته شد. اما انتخاب این سوره‌ها هرکدام دلیل منحصربه‌فردی داشت. به گفتهٔ رهبر علّت انتخاب این سوره‌‌ها این بود که سوره‌‌های جزء ۲۷ و ۲۸ و این حدود، غالباً سوره‌‌های مدنی است و در شهر مدینه‌‌ بر پیامبر نازل شده‌اند. به این معنی که این سوره‌‌ها مربوط به زمان پس از تشکیل حکومت اسلامی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما نیز در موقعیت مشابهی بودیم. نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت اسلامی برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که قبل از این زمان و حین مبارزهٔ مردم برای تشکیل حکومت اسلامی وجود دارد، متفاوت است. باتوجه‌به اینکه این تفاسیر مربوط به سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب است، به‌خوبی نیازهای جامعه در انتخاب سوره‌ها و سبک تفاسیر که منطبق بر مسائل روز هستند، در نظر گرفته شده است.

کتاب تفسیر سوره حشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هم مجامع علمی و هم عموم مردم می‌توانند از این تفسیر جامع و روان بهره ببرند. همچنین کتاب تفسیر سوره حشر می‌تواند به‌عنوان منبعی ارزشمند برای دروس تفسیر قرآن استفاده شود.

نظرات کاربران

z.n
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

عالی بود،من نسخه چاپی این کتابو خوندم،خیلی دقیق و بی نظیر بود

سلام
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

عالی عالی عالی

کاربر ۵۲۷۴۴۱۴
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

عالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان