دانلود و خرید کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان سیداحمد هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان اثر سیداحمد هاشمی

کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان

معرفی کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان

کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان نوشتهٔ سیداحمد هاشمی و سیده‌زهرا نبوی‌زاده است و انتشارات همخونه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان

وجود تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش را باید در مدارس و معلمان جست‌وجو کرد و از آنجایی که ارتقای سطح نظام آموزشی در گرو پژوهش و نوآوری است، انجام فعالیت‌های پژوهشی باعث خواهد شد که سطح آموزش رشد چشمگیری داشته باشد.

یکی از راه‌های رشد و توسعه پژوهش شرکت معلمان در پژوهش مشارکتی است که با بهره‌گیری از حلقه‌های کیفی پژوهش، آموزش و مشارکت می‌تواند در پرورش حرفه‌­ای معلمان اثرگذار باشد. پژوهشگران معتقدند درس پژوهی فرایند عمل فکورانه کارگزاران آموزشی مبتنی بر شواهد عینی است و در طی انجام مراحل آن سازمان یادگیرنده مهارت‌های اساسی را کسب می‌نمایند. در این رویکرد معلمان با مشارکت هم در چارچوب کار تیمی به شناسایی مسائلی که در کلاس درس پیش می­‌آید می‌پردازند و با همدلی اساسی را کسب می‌نمایند. در این رویکرد معلمان با مشارکت هم و در چارچوب کار تیمی به شناسایی مسائلی که در کلاس درس پیش می­‌آید می‌پردازند و با همدلی و هم‌اندیشی راه‌های مفید و اثربخش را برای تدریس و مدیریت کلاس و پرورش توان اندیشه‌ورزی دانش‌آموزان و راه‌های بهتر یادگیری ایشان پیدا می‌کنند.

در این کتاب سعی شده است با توجه به مطالبی مربوط به انجام فعالیت درس پژوهی و آوردن نمونه‌هایی از آن به معلمان کمک کنند تا بتوانند با فرایند آن آشنا شوند. این مجموعه در بهبود فعالیت پژوهش معلمان مؤثر واقع می‌شود.

خواندن کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به معلمان علاقه­‌مند به درس‌پژوهی توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب درس پژوهی گامی در رشد حرفه ای معلمان

درس پژوهی فرایندی مستمر در جهت پرورش مهارت‌های حرفه‌­ای معلمان است که توسط تیم‌های درس پژوهی به کار گرفته می‌شود و فرصتی است تا معلمان بتوانند برای فعالیت‌های آموزشی، با کیفیت­‌ترین شیوه‌ها را طراحی و ارائه کنند.

 در این الگو معلمان با مشارکت هم و در چارچوب کار گروهی و با بهره‌گیری از روش‌های پژوهش به شناسایی مسائلی که برای آنها در کلاس درس پیش می‌­­‌آید، می‌پردازند و با هم‌اندیشی، همدلی و همکاری، برداشت‌های خود از رفتار و عملکرد دانش‌آموزان، روش‌های کار، مفهوم تربیت و هر چیزی که مرتبط با فرایند یاددهی ـ یادگیری است به بحث می­‌گذارند و نقد می‌کنند تا راه‌های پرفایده‌­تری برای تدریس و مدیریت کلاس و یادگیری بهتر و بیشتر دانش‌آموزان ‌و پرورش توان اندیشه‌ورزی آنان پیدا می‌کنند.

در این روش معلمان یافته‌های پژوهش ‌گروه را در کلاس درس به آزمایش می‌گذارند و اثربخشی آنها را با محک دانش و تجربه می­‌سنجند و الگوهای ذهنی و عملکرد خود را پایش، بازنگری و بازسازی می‌کنند.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان