دانلود و خرید کتاب رفتارهای مشکل ساز لوئیزا لیمن ترجمه هما توسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رفتارهای مشکل ساز

لوئیزا لیمن در کتاب رفتارهای مشکل‌ ساز، راهکارهایی برای کنترل کلاس در شرایط دشوار را بیان می‌کند که برای تمام معلمان و آموزگاران و تمام کسانی که با گروه‌های سنی کودک و نوجوان کار می‌کنند، مفید و کاربردی است.

این کتاب را هما توسلی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات منظومه خرد منتشر کرده است.

درباره کتاب رفتارهای مشکل‌ ساز

همه کسانی که با بچه‌ها و نوجوانان کار می‌کنند گاهی با رفتارهای مشکل ساز برخورد کرده‌اند. شیطنت کردن چیز اصلا عجیبی در میان بچه‌ها نیست اما گاهی اوقات رفتارهای بچه‌ها از محدوده شیطنت‌های معمولی خارج می‌شود. ممکن است با کاری به خودشان یا دیگران آسیب برسانند یا فضای کلاس را به نحو غیرقابل تحملی به جایی تبدیل کنند که دیگر برای درس دادن مناسب نباشد. 

اگر مربی تصمیم بگیرد تمام وقت و انرژی‌اش را صرف مبارزه با رفتارهای اشتباه دانش‌آموزانش کند، عملا فرصت تدریس و یادگیری را از بین می‌برد. اما با وجود بچه‌هایی که کمترین توجهی به معلم نمی‌کنند و با رفتارهایشان کنترل همه چیز را بر عهده گرفتند، چطور می‌توان امیدوار بود که یادگیری حاصل شود و معلم به هدف اصلی‌اش برسد؟ آیا راهی برای مقابله با این مشکل که سابقه دور و درازی هم دارد، وجود دارد؟ 

لوئیزا لیمن در کتاب رفتارهای مشکل ساز، راهکارهایی را به معلمان ارائه می‌کند که به آن‌ها در کنترل کلاس به خصوص در شرایط دشوار کمک می‌کند. این کتاب می‌تواند چراغ روشنی باشد که به شما نوید کلاس درسی خوب، منظم، سرشار از یادگیری و بدون وجود مشکلات جدی را بدهد! 

کتاب رفتارهای مشکل‌ ساز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

رفتارهای مشکل‌ ساز اثری عالی برای تمام کسانی است که با گروه سنی کودک و نوجوان کار می‌کنند. مربیان و معلمان نیز می‌توانند از محتوای عالی این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب رفتارهای مشکل‌ ساز

مرحله‌ پیگیری

توانایی پیشگیری از اتفاقات دردسرساز و در صورت لزوم، روبه‌رو شدن با رفتار مشکل‌ساز واقعاً نوشداروی همه‌ی مشکلات است؛ البته به شرطی که از مرحله‌ پیگیری غافل نمانید. منظورم این است که بازخوردی را که در نظر گرفته‌اید، خوب سبک و سنگین کنید، درباره‌ رفتار دانش‌آموزان با آن‌ها حرف بزنید، آن‌ها را در حل مشکلات سهیم کنید، راه‌حل ارائه دهید، حواس‌تان به پیشرفت‌ها باشد و آن‌ها را به روی دانش‌آموزان بیاورید و از همه مهم‌تر این‌که آن‌ها را تشویق کنید تا مسئولیت اعمال‌شان را بپذیرند. در جریان مشغله‌های درسی هر کسی وسوسه می‌شود تا خاطره‌ی یک حادثه‌ی ناخوشایند را از ذهن پاک کند. اما زمانی که صرف پیگیری آن ماجرا می‌کنید، باعث می‌شود امید رسیدن به ثبات دراز مدت در کلاس تقویت شود و نشان می‌دهد که برای روبه‌رو شدن با آن شرایط باید مطمئن، قوی و سرشار از اعتمادبه‌نفس باشید. از آن معلم‌ها نباشید که دانش‌آموز را دعوا می‌کنند و بعد اصلاً یادشان می‌رود که او وجود داشته‌است!

رویکرد شما در مدیریت رفتار باید در سه مرحله انجام شود: پیشگیری، عمل و پیگیری.

بله، بله، می‌دانم. انجام دادن این همه کار به نظر نشدنی می‌آید، به‌خصوص زمانی که هزار کار دیگر هست که باید انجام بدهید. اما چرا معلم‌های حرفه‌ای که از درس دادن لذت می‌برند و عمرشان را وقف مدرسه و دانش‌آموزان می‌کنند ـ با این‌که مجبور نیستندـ این‌قدر وقت‌شان را صرف بچه‌هایی می‌کنند که مشکل‌ساز هستند؟ درباره‌ی حجم کار و فشار و استرس معلم‌ها سؤال‌های زیادی باید پرسیده شود و جواب‌های زیادی باید داده شود (بهتر است بگوییم تغییرات زیادی هم باید اعمال شود). اما برای رسیدن به اهداف این کتاب، فرض می‌کنیم که همه‌ی ما آماده‌ایم تا از همین الان به این موضوع فکر کنیم. موضوع این است: باید در صورت لزوم اولویت‌ها‌ی‌مان را عوض کنیم و در برابر راهکارهای منفی و بدبینانه‌ای که در محدوده‌ی حرفه‌ی ما و چالش‌های موجود در آن وجود دارد، تسلیم نشویم. ما این توانایی را داریم که مدیریت کلاس‌های فراگیر، ناهم‌سطح، شهری، روستایی و... را در دست بگیریم و از این تجربه بیش‌ترین بهره را ببریم.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتم راه میان‌بری وجود ندارد. اگر در کلاس‌تان دانش‌آموزان مشکل‌سازی دارید و می‌خواهید اعتمادبه‌نفس لازم را برای اداره کردن آن‌ها به‌دست آورید، دوست دارید در روش و دستاوردها‌ی‌تان به پیشرفت‌های درازمدت برسید و دل‌تان می‌خواهد زمام کارتان را در دست بگیرید، باید خودتان را برای صرف انرژی و تلاشی کافی آماده کنید. انتظار نداشته باشید یک شبه موفق شوید. اما به خاطر داشته باشید که هر چه در مدیریت رفتارهای مشکل‌ساز تجربه‌ی بیش‌تری کسب کنید اعتمادبه‌نفس‌تان بالاتر خواهد رفت: حتی اگر (به‌خصوص اگر!) در این راه بلاهایی هم سرتان بیاید. اگر هم در مورد این مسئله به خودتان مطمئن‌ هستید، پس در دنیا دیگر چیزی نیست که نتوانید از پس‌آن برآیید.

پیگیری باعث می‌شود امید رسیدن به ثبات دراز مدت در کلاس تقویت شود و نشان می‌دهد که برای روبه‌رو شدن با آن شرایط باید مطمئن، قوی و سرشار از اعتمادبه‌نفس باشید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان