دانلود و خرید کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب بهناز صیامی اوجور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب اثر بهناز صیامی اوجور

کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب

کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب نوشتهٔ بهناز صیامی اوجور در نشر عطران چاپ شده است. هدف از تصفیه ثانویه فاضلاب، حذف مواد آلی محلول و مواد جامد معلق است که از تصفیه اولیه فرار می‌کنند. این حذف‌ها معمولاً توسط فرآیندهای تصفیه زیستی به‌دست می‌آیند. اگرچه تصفیه زیستی معمولی می‌تواند ۸۵-۹۰٪ BOD5ها و TSS را حذف کند، مقدار قابل توجهی از حذف نیتروژن و فسفر را به‌دست نمی‌آورد. پیشرفت‌های اخیر در فن‌آوری تصفیه زیستی قادر به ارائه مواد آلی پیشرفته و حذف مواد مغذی است.

درباره کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب

 اهداف این فصل عبارتند از:

• تصفیه پسماندهای زیستی

• نقش میکروارگانیسم¬ها در تصفیه پسماندهای زیستی

• سینتیک رشد میکروبی و حذف سوبسترا

• رآکتورهای رشد معلق، متصل شده و ترکیب معلق و متصل شده

• اکسیژن و سایر شرایط زیست محیطی

• رآکتورهای هوازی، آنوکسیک و بی¬هوازی

• حذف مواد مغذی بیولوژیکی

• نظریه‌ها و نمونه‌های طراحی تصفیه پسماندهای زیستی

۲ اصول تصفیه پسماندهای زیستی

۲.۱ رشد زیستی و استفاده از سوبسترا

سوبسترا واژه‌ای است که برای نشان دادن مواد آلی، مواد مغذی و سایر مواد موجود در فاضلاب استفاده می‌شود. بنابراین، میکروارگانیسم‌ها برای مصرف مواد آلی، نیترات آمونیوم، نیتروژن دینیتریفیک و انتشار و جذب فسفر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشرفت‌های اخیر در فن‌آوری تصفیه پسماند زیستی، روش اقتصادی را برای به‌دست آوردن حذف پیشرفته مواد آلی و مقدار قابل توجهی از نیتروژن و فسفر فراهم می‌کند. در این بخش، مفاهیم پایه میکروب‌شناسی، مراحل رشد، متابولیسم میکروبی و آنزیم‌ها، و نیازهای غذایی و زیست محیطی پوشش داده می‌شود.

کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشتهٔ آب و فاضلاب پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زودآموز آب و فاضلاب؛ تصفیه هوازی فاضلاب

میکروب شناسی: کشت ترکیبی میکروارگانیسم‌ها در تصفیه پسماندهای زیستی نقش حیاتی دارد. در کشت ترکیبی، تعداد گونه‌ها و جمعیت آن‌ها بستگی به ویژگی‌های فاضلاب و شرایط محیطی دارد. یک کشت ترکیبی از میکروارگانیسم‌ها شامل باکتری‌ها (تک تک و چند سلولی)، پروتوزوآ، قارچ‌ها، روتیفرها و گاهی اوقات نماتدها هستند. موجودات اصلی که در بیو اکسیداسیون مواد آلی فاضلاب دخیل هستند، باکتری تک سلولی هستند. اگرچه برخی از سلول‌های میکروبی فردی در رآکتورهای رشد معلق حضور دارند، اکثریت آن‌ها به‌عنوان زیست توده ژله‌ای شکل و یا فلاک حضور دارند. فلاک شامل گونه‌های ترکیبی از سلول‌هایی است که در توده‌هایی از رزین‌های پلی ساکارید آزاد شده از لایه‌های لجن سلول‌های باکتریایی زنده و لیز شده جا گرفته‌اند. پروتوزوآ، روتیفرها و نماتدها باعث ایجاد ثبات مواد آلی در فاضلاب نمی‌شوند. در عوض، آن‌ها بر روی جمعیت باکتری و سایر قطعات زیست توده ژله‌ای تغذیه می‌کنند. حضور آن‌ها به‌سادگی نشان دهنده عملکرد سالم با زمان هوادهی قابل توجه است. طبقه‌بندی میکروارگانیسم ها و مفاهیم پایه میکروب‌شناسی در فصل ۵ پوشش داده شده است.

الزامات اساسی: الزامات اساسی در تصفیه پسماندهای زیستی هوازی عبارتند از: ۱) وجود جمعیت مخلوط میکروارگانیسم‌های فعال، ۲) ارتباط خوب بین میکروارگانیسم‌ها و سوبستراها، ۳) دسترسی اکسیژن، ۴) دسترسی مواد مغذی و نگهداری از دیگر شرایط محیطی مناسب مانند دما و pH، ۵) زمان تماس کافی بین مواد غذایی و میکروارگانیسم‌ها، و ۶) جداسازی مؤثر میکروارگانیسم‌ها از پساب تصفیه شده است. این شرایط در طیف گسترده‌ای از راه‌ها به‌دست می‌آید. برخی از این موارد عبارتند از:

• تجهیزات مناسب و طراحی رآکتور، و انتخاب و مونتاژ سخت افزار

• راه‌های مؤثر برای برقراری ارتباط بین غذا و میکروارگانیسم¬ها

• راه‌های نوآورانه برای تأمین اکسیژن و حفظ ترکیب

• راه‌های کارآمد برای جداسازی میکروارگانیسم‌ها و انتشار پساب تصفیه شده

جزئیات این شرایط در بخش‌های بعدی این فصل ارائه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

حجم

۱۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان