دانلود و خرید کتاب آقای روباه شگفت انگیز رولد دال ترجمه زهره مستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آقای روباه شگفت انگیز اثر رولد دال

کتاب آقای روباه شگفت انگیز

نویسنده:رولد دال
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آقای روباه شگفت انگیز

کتاب آقای روباه شگفت انگیز نوشته رولد دال و ترجمه زهره مستی است و انتشارات نوید حکمت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آقای روباه شگفت انگیز

داستان در سیک دشت می‌گذرد، پایین دره‌ای سه مزرعه وجود دارد. صاحبان این سه مزرعه افراد ثروتمندی بودند و اوضاع خوبی داشتند. اما آدم‌های خیلی خسیس و بدجنسی بودند. اسم آن‌ها باگیس، بانس و بین بود. روی یک تپه بالای همان دره، جنگلی وجود داشت. درخت تنومندی وسط این جنگل بود که زیرش سوراخی وجود داشت. آقای روباه و خانم روباه به همراه چهار بچه روباه آنجا زندگی می‌کردند. او همیشه از مزرعه این سه مرد خسیس مرغ و غاز می‌دزدد و زندگی خوبی دارد. اما یک بار بالاخره قرار است آقای روباه شگفت‌انگیز به دردسر بزرگی بیفتد. 

خواندن کتاب آقای روباه شگفت انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان علاقه‌مند به داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد.

رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است؛ با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آنها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب و غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد.

از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد.

«گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلمنامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است.

رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امر و نهی می‌کنند، خیره شوید».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نویسنده می‌توان به سایت او به نشانی www.roalddahl.com نیز رجوع کرد.

بخشی از کتاب آقای روباه شگفت انگیز

آقای باگیس در مزرعه ش چندین مرغداری و چند هزار جوجه و مرغ داشت. او خیلی چاق و خپل بود چون هر روز صبحانه، نهار و شام سه تا مرغ آب پز درسته با سس شیرین میل می‌کرد.

آقای بانس پرورش دهنده‌ی اردک و غاز بود و در مزرعه ش یک عالمه اردک و غاز داشت. آقای بانس یک کوتوله شکم گنده بود. او به قدری کوتاه بود که حتی در کم عمق‌ترین قسمت استخر هم تا چانه زیر آب فرو می‌رفت. او هر روز پیراشکی و جگر غاز می‌خورد. بانس جگر‌ها رو به طرز چندش آوری له می‌کرد و درون پیراشکی‌ها می‌چپاند و میل می‌کرد. بخاطر همین همیشه دل درد داشت و خلق و خوی حیوانی پیدا کرده بود. 

آقای بین پرورش دهنده بوقلمون بود و یک باغ بزرگ پر از درخت سیب داشت و بوقلمون‌هایش را در این باغ نگهداری می‌کرد. او هیچ غذایی نمی‌خورد در عوض همیشه از سیب‌های باغش شربت سیب غلیظی درست می‌کرد و بجای غذا می‌خورد و برای همین هیکل باریک و درازی داشت درست شبیه یک مداد. ضمنا آقای بین از باگیس و بانس باهوش‌تر هم بو

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۳۰۰
تومان