دانلود و خرید کتاب نه فقط زیبا یوریک کریم‌مسیحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نه فقط زیبا اثر یوریک کریم‌مسیحی

کتاب نه فقط زیبا

انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نه فقط زیبا

کتاب نه فقط زیبا نوشته و گردآوری‌شده توسط یوریک کریم‌مسیحی است و نشر بیدگل آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموع ۴۳ جستار و ۵۴ عکس دربارهٔ زنان است.

درباره کتاب نه فقط زیبا

نه فقط زیبا کتابی خاص و منحصربه‌فرد است؛ از این جهت که شاید مشابهش را خیلی کم دیده باشید. یوریک کریم‌مسیحی در این کتاب ۵۴ عکس دربارهٔ زنان را که هرکدام بازگوکنندهٔ قسمتی از زندگی و درد آن‌هاست، به اشتراک می‌گذارد و سپس جستاری را از زبان خودْ ضمیمهٔ آن عکس می‌کند. کریم‌مسیحی سعی می‌کند با آن جستارْ حس‌وحال خود نسبت به آن عکس را شرح دهد و آن تصویر را از دید عکاسانه نقد و بررسی کند. تحلیل‌های او نگاهی فراتر از نگاهِ معمول به عکاسی دارد و ظرایف و زوایای پنهان تصویر را افشا می‌کند. دیدی که او به زنان دارد، در بین هم‌رده‌های خود بسیار متمایز است و همین موضوع باعث شده که خواننده همپای نویسنده به درک جدیدی نسبت به زنان و مسائل آنان دست پیدا کند. در انتهای کتاب نیز نویسنده چندین عکس را به مجموعه‌اش پیوست کرده که هرکدام از مشهورترین عکس‌های جهان با موضوع زنان محسوب می‌شوند. اغلب عکس‌های این کتاب روایتگر واقعه‌ای در یک نقطه از جهان هستند؛ اما حس همدلی و همذات‌پنداری را در بیننده برمی‌انگیزانند. همین مسئله نشان می‌دهد که گویی زنان در سرتاسر جهان دردهای مشترکی دارند. خواندن این کتاب ممکن است قلب شما را عمیقا به درد اندازد و احساسات شما را جریحه‌دار کند، اما درنهایت چشم شما را به مسائل مربوط به زنان بازتر و ذهن شما را آگاه‌تر می‌کند. به گفتهٔ خود کریم‌مسیحی، آنچه عکس‌ها دارند از زندگی واقعی زنان بازنمایی می‌کنند، زندگی‌هایی که بوده و گذشته اما اینک در عکس‌ها زنده‌اند عکس‌هایی سوررئالیستی‌اند از زندگی‌ای که هست و نباید باشد و زندگی‌ای که باید باشد و نیست. این عکس‌های سوررئالیستی واقعی راه به مشهورترین آثار عکاسی سوررئالیستی سورئالیسم می‌برند: عکس رد چیزهایی دیگر را بر خود دارد.

خواندن کتاب نه فقط زیبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن و دیدن این کتاب را به تمامی زنان و سپس پژوهشگران رشتهٔ عکاسی و عکاسان و درنهایت، کسانی که می‌خواهند از دنیای زنان بیشتر آگاه شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوریک کریم‌مسیحی

یوریک کریم‌مسیحی، نویسنده و عکاس و منتقد هنری، زادهٔ سال ۱۳۴۳ در تهران است. او اسفند ۱۳۹۳ گواهینامه درجۀ دو (معادل کارشناسی ارشد) از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت. کریم‌مسیحی در حوزه‌های گوناگون هنری از جمله داستان‌نویسی، عکاسی و طراحی گرافیک فعالیت کرده و صاحب آثاری درخشان و ممتاز است. طبقۀ همکف، نَفَسِ عمیق، صد میدان از جمله آثار داستانی کریم‌مسیحی است و از کتاب‌های او می‌توان به شب سپيده می‌زند، در جهت عکس، عکس و دیدن عکس، نگاهم کن! خیالم کن! و اول شخص مفرد که مجموعه جستارهای اوست، اشاره کرد.

بخشی از کتاب نه فقط زیبا

از ۱۹۷۵ که در لبنان باد صبا نشست و باد سرخ برخاست، تا سالیانی دراز این کشور عمده‌ترین سرزمینی بود که ما مردمان، مردمان دنیا، عادت کرده‌ بودیم تماما اخبار جنگ‌های خیابانی و دست به دست شدن قدرت و خیابان‌های تقسیم‌شده‌ی شهر در دست قدرت‌های مختلف را در آن بشنویم. اخبار زدن و کشتن و ترکاندن. هنوز مانده بود تا باد سرخ همه‌ی منطقه را بگیرد و کشورهای آرام تعدادشان کمتر از ناآرام‌ها باشد. درگیری‌های خیابانی و جنگجویانی که سلاح جنگی در دست از این پیاده‌رو به آن پیاده‌رو سر دزدیده می‌دویدند تصاویر آشنای هرروزه بود و مخاطبان اخبار به دیدن آن‌ها عادت کرده بودند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۴۰۰
تومان