دانلود و خرید کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان سیف‌اله دهقانی ناژوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان اثر سیف‌اله دهقانی ناژوانی

کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان

معرفی کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان

کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان نوشتهٔ سیف‌اله دهقانی ناژوانی و فاطمه دهقانی ناژوانی است و نشر نارون دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان

درمان نواقص و ضایعات سرپستانک و پستان به صورت مادرزادی و یا به‌صورت اکتسابی سهم مهمی در روند تولید و پرورش گاوهای شیری دارد. درمان جراحی برای موارد مادرزادی مانند حذف سرپستانک‌های اضافی در پیشگیری ورم پستان به‌خصوص در ‌کارتیه‌های مرتبط موثر است. درمان زخم‌های سر پستانک، گرفتگی‌ها و کوفتگی‌های سرپستانک می‌تواند از نظر اقتصادی برای دامدار بسیار مهم باشد. با ایجاد هرگونه ضایعه در سرپستانک، احتمال ۵۰درصد ورم پستان در کارتیه مربوطه وجود دارد. بیشتر ضایعات پستانی در حدود یک ماه پس از زایش رخ می‌دهد، زمانی که گاو در بالاترین تولید شیر خود قرار دارد. بنابراین دامپزشکان و دامداران لازم است از چگونگی رخداد اینگونه موارد آگاهی داشته باشند تا بتوانند در درجه نخست از به‌وجودآمدن آنها جلوگیری نموده و در مرحلهٔ بعد نسبت به درمان آنها اقدام لازم را انجام دهند.

شایان ذکر اسست که از پایان‌نامه تخصصی جناب آقای دکتر علی بنی‌آدم با عنوان «مقایسه روش‌های مختلف برداشت پستان (حذف پستان) در گاو» و پایان‌نامه دکترای عمومی جناب آقای دکتر وحید شمس نصرتی با عنوان «بررسی اثرات بی‌حسی سرپستانک به روش درون سیاهرگی و مقایسه آن با روش‌های رایج در گاو» در این نوشتار استفاده شده است.

خواندن کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتهٔ دامپزشکی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب جراحی های پستان در نشخوارکنندگان

هرساله تعدادی دام مبتلا به ورم قانقاریایی پستان یا آبسه‌های پستانی به درمانگاه مراجعه می‌کنند که روش معمول جراحی این دام‌ها قطع پستان می‌باشد. با توجه به عروق زیاد موجود در پستان خونریزی فراوانی ایجاد شده و ممکن است حیوان را دچار شوک کند، علاوه بر این به دلیل وجود بافت‌های نکروزه و سم میکروب‌ها و جذب آن از طریق عروق موجود شوک سپتیک دور از انتظار نیست. در ضمن مدت جراحی طولانی بوده و خستگی زیادی را برای جراح و دام بدنبال دارد. ورم قانقاریایی پستان بدنبال عفونت فوق حاد پستان در اثر آلودگی با استافیلوکوکوس‌آرئوس اتفاق می‌افتد. علت ایجاد قانقاریای پستان وجود سم آلفا است که توسط این میکروب تولید می‌گردد، البته میکروب‌های دیگری نظیر استرپتوکوکوس و کلوستریدیوم ولشی نیز از بافت مبتلا به قانقاریا جدا شده است. بافت پستان پس از ابتلا در مدت یک تا دو روز تبدیل به قانقاریا شده که از نواحی انتهایی شروع و به طرف قاعده پستان پیشرفت می‌کند. ورم پستان استافیلوکوکی باعث واکنش سیستمیک نظیر افزایش ضربان قلب، درجه حرارت و تنفس شده و چنانچه درمان مناسبی صورت نگیرد دام پس از سه تا چهار روز تلف می‌شود. جهت درمان ورم قانقاریایی پستان روش‌های مختلفی از جمله استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و آنتی‌هیستامین گزارش شده که اگر چه ممکن است دام را از مرگ نجات دهد ولی دوره درمان طولانی بوده و نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. معمولا پس از سه تا چهار هفته بافت پستان می‌افتد و ممکن است بهبودی کامل شش تا دوازده هفته دیگر طول بکشد. لذا استفاده از روشی که بتواند طول دوره درمان را کوتاه کند از اهمیت خاصی برخوردار است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۹۵۹۸۸۶
۱۴۰۱/۰۲/۰۵

کتاب بسیار کاربردی و جدید در حیطه جراحی نشخوارکنندگان است که توسط موسس رشته تخصصی دامپزشکی در ایران نگارش شده و بسیار ارزنده می باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان