دانلود و خرید کتاب کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی ژان فلمینگ ترجمه مجتبی طغیانی
کتاب کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی اثر ژان فلمینگ

کتاب کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی

معرفی کتاب کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی


کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی نوشتهٔ ژان فلمینگ و نانسی کوکووسکی و ترجمهٔ مجتبی طغیانی است و نشر ارجمند آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا اضطراب اجتماعی را درمان کنید.

درباره کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی

اگر شما این کتاب را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، احتمالاً جزء ۲۰درصد از بزرگسالانی هستید که از صحبت‌کردن در جمع می‌ترسند یا جزء ۱۵درصد از افرادی هستید که از ملاقات افراد جدید، دچار اضطراب می‌شوند. بنابراین شما تنها نیستید! اگر این کتاب را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، احتمالاً از زندگی خود آن‌طور که می‌خواهید راضی نیستید، درگیری شما با هراس اجتماعی باعث شده است تا از دوستان، روابط خانوادگی، کار و تفریحتان لذت نبرید. این اتفاق، چگونه رخ داده و شما در مورد آن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ این کتاب، راهنمایی است گام‌به‌گام که به شما کمک می‌کند: درک جدیدی از معنای اضطراب اجتماعی پیدا کنید. اجتناب از موقعیت‌های اجتماعی را کنار بگذارید. در جمع صحبت کنید حتی با ترس و تردید. در همه جنبه‌های زندگی‌تان آن‌گونه که دوست دارید مشارکت کنید.

این کتاب را به چشم یک مربی بزرگ اسکی روی یخ نگاه کنید. کمرویی و اضطراب اجتماعی، ما را به سمت لبه پیست اسکی روی یخ اجتماعی، هُل می‌دهد؛ بنابراین باید محکم، میلهٔ محافظ پیست را بگیرید. در چنین وضعیتی، امکان بهره‌مندی از نشاط و فعالیت وجود ندارد. این کتاب، دست شما را می‌گیرد و به شما یاد می‌دهد چگونه در این پیست، تعادل خود را حفظ کنید و درحالی‌که به طور کامل مشغول فعالیت اجتماعی هستید؛ مسیر خود را انتخاب کنید. آیا از زندگی در لبهٔ اضطراب‌زای آن خسته شده‌اید؟ دست خود را از میلهٔ محافظ پیست بردارید و به جای آن، این کتاب را در دست بگیرید.

در این کتاب، گام‌به‌گام با هم حرکت می‌کنیم تا با دیدگاهی جدید به درک و مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی نایل شویم. در این کتاب به شما نشان داده می‌شود که احتمالاً ریشهٔ درد و رنج شما در چهار چیز است که در موقعیت‌های اجتماعی انجام می‌دهید: ۱) توجه به «خطر اجتماعی»، ۲) تداوم احساسات اضطراب‌آمیز، ۳) اینکه افکار اضطراب‌زا به سراغتان می‌آیند و ۴) اینکه به جای مواجهه با آنچه واقعاً برایتان مهم است از ترس‌هایتان اجتناب می‌کنید. به اینها فعال‌سازی «حالت ایمنی» می‌گوییم و البته یک جایگزین برای آن به شما معرفی می‌کنیم؛ «حالت اقدام حیاتی». در این شیوهٔ جدید عمل یاد خواهید گرفت تا چگونه در موقعیت‌های اجتماعی به‌طور کامل، حضور داشته باشید و چگونه از شر نبرد با افکار و احساسات اضطراب‌زای خود رها شوید و بنابراین روی آنچه برایتان بسیار مهم است یعنی ارزش‌ها و اهدافتان تمرکز کنید. این کتاب به شما خواهد آموخت که چگونه این کارها را با استفاده از اصول و راهبردهای یک شیوهٔ روان‌درمانی جدید که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نامیده می‌شود انجام دهید.

اکثر فصل‌های این کتاب، با هم مرتبط هستند بنابراین فصل‌های کتاب را به شیوه‌ای که مرتب شده‌اند مطالعه کنید و همان‌طور که کتاب را مطالعه می‌کنید و به پیش می‌روید تمرینات مربوطه را نیز انجام دهید. روش دیگر، این است که ابتدا کل کتاب را بدون انجام تمرینات، مطالعه کنید، سپس مجدداً کتاب را مطالعه کرده و تمرینات را انجام دهید. اگر به دنبال برنامهٔ خاصی برای مطالعهٔ این کتاب و انجام تمریناتش هستید، یک «برنامهٔ پیشنهادی هشت‌هفته‌ای» در پایان مقدمهٔ کتاب آورده شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر راهکارهای ارائه شده در این کتاب را انجام دهید، اضطراب اجتماعی به‌تدریج از زندگی‌تان محو خواهد شد. می‌توانید آنچه را دوست دارید و قبل از ابتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ـ در ارتباط با خانواده، دوستان، در محل کار، هنگام تفریح و... ـ انجام می‌دادید مجدداً انجام دهید؛ زندگی شما به سمتی که واقعاً برایتان مهم است پیش خواهد رفت. البته باید توجه داشته باشید که حرکت به سوی یک زندگی فعال و بانشاط‌تر، نیازمند انجام اقدامات جدّی، داشتن پشتکار و صَرف زمان است، دقت کنید عجله‌ای در کار نیست، پس به‌آرامی حرکت کنید. به یاد داشته باشید هر ثانیه‌ای که صرف انجام تمرینات این کتاب می‌کنید، نه‌تنها برداشتن یک گام به سوی یک زندگی معنادارتر است بلکه اهدای یک هدیهٔ گران‌بها به خودتان نیز هست.

خواندن کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان، درمانگران اکت و کسانی که اضطراب اجتماعی دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کار توجه آگاهی و پذیرش برای درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی

به نظر می‌رسد ما در عصری زندگی می‌کنیم که طرد اجتماعی، به فروش می‌رسد. دیگر، چگونه می‌توانیم محبوبیت برخی برنامه‌های تلویزیونی را توضیح دهیم که در آنها هر کس می‌تواند اخراج شدن یک شاگرد از کارش را در یک فیلم، تماشا کند، افراد، مسابقات تلویزیونی را می‌بینند که در آنها زنان جوان به عنوان مدل‌های تبلیغاتی آینده پذیرفته نمی‌شوند، به خوانندگان جوان گفته می‌شود که استعداد ندارند و.... وقتی چنین برنامه‌هایی را تماشا می‌کنید، آسان است چنین نتیجه‌گیری کنید که این طردشدن‌ها، خیلی آزارنده نیستند و بعد از ریختن چند قطره اشک و بیان چند کلمه آرام‌بخش از طرف میزبان، تلخی آنها از بین می‌رود. اما در زندگی واقعی، پیامدهای اضطراب اجتماعی و طردشدن، به این سادگی از بین نمی‌رود. درواقع، میزان شیوع مادام‌العمر چنین نگرانی‌هایی وقتی که به یک اختلال بالینی تبدیل می‌شوند زیاد است. علاوه بر این، تأثیر فراگیر چنین ترس‌هایی در زندگی مردم، منجر به انزوا و خروج از روال سالم زندگی و حمایت اجتماعی می‌شود. اینجا است که کتاب کار توجه‌آگاهی و پذیرش در درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی به کار می‌آید. این کتاب، توسط دو متخصص و محقق ماهر بالینی نوشته شده است که نگاهی جدید برای غلبه بر چنین مشکلاتی را ارائه کرده‌اند و در نتیجه، روش‌های خلاقانه و قدرتمندی برای کمک به مردم برای مواجهه با چنین ترس‌هایی از طریق نزدیک‌تر شدن به اهداف با ارزش زندگی‌شان ارائه کرده‌اند. این کتاب کار، بر انبوهی از یافته‌های تجربی ـ ازجمله تحقیقات پیشگامانهٔ نویسندگان کتاب ـ مبتنی است که از اثربخشی رویکردهای توجه‌آگاهی و پذیرش در درمان اضطراب اجتماعی و کمرویی حمایت می‌کنند.


رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
خبرگی در مهارت های درونی روان درمانی
تونی رومنیر
اختلال اضطراب فراگیر
حمید امیری
اختلال فشار روانی پس از سانحه (PTSD)
فاطمه زرگر
گزیده مقالات همایش
غلام نبی فیضی چکاب
اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها
ریموند میلتن برگر
درمان شناختی - رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی
استفان گ. هوفمان
مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه
دنیس ام. اسلون
جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫
سونا اسمعیلی
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت
جیمز کلیبورن
رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار)
گلن آر. شیرالدی
مغز مضطرب خود را بازسازی کنید
کاترین پیتمن
نگاه علمی به ذهن آگاهی
دنیل گلمن
شش نوشتار در روان‌درمانی پویشی
آلان بیبر
ریز اقدام ها
امین آذری‌پور اصفهانی
تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس
متیو مک کی
کتاب کار عزت نفس
گلن آر. شیرالدی
طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم
آبراهام توئرسکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۴۸۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان