دانلود و خرید کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان رابرت د. فریدبرگ ترجمه افسانه شایسته آذر
کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان اثر رابرت د. فریدبرگ

کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان

کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان نوشته رابرت د. فریدبرگ و جسیکا م. مک‌کلور و جولین هیلویگ گارسیا است و با ترجمه افسانه شایسته آذر در انتشارات ارجمند منتشر شده است.

درباره کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان

این کتاب ارزشمند با فراهم کردن مجموعه‌ای گرانبها از فعالیت‌ها و مداخلات عملی در چارچوبی کاملاً هنرمندانه به متخصصان بالینی کودک کمک می‌کند ابزارهای مداخلات عملی خود را توسعه دهند. فریدبرگ و همکاران، در آخرین کتاب خود، شیوه‌های مؤثر دیگری را برای درمان مراجعان دور از دسترس، درمان مشکلات چالش‌انگیز، و دستیابی به مهارت‌های رفتاری و شناختی خاص فراهم کرده‌اند. بازی‌های جذاب و پربار، کاردستی‌ها، و سایر فعالیت‌ها با جزئیات گام‌به‌گام توضیح داده شده‌اند. از خصوصیات اصلی این کتاب می‌توان به بیش از ۳۰ جزوه و فرم قابل تکثیر اشاره کرد که خریداران می‌توانند آنها را از وبسایت گلیفورد دانلود و چاپ کنند.

این اثر برخلاف کتاب‌های راهنمای یکی برای همه، این کتاب که از تکنیک‌هایی خلاقانه، انعطاف‌پذیر و متکی به تجربه استفاده می‌کند، شیوه‌ تفکر شما در مورد شناخت‌درمانی کودکان را تغییر می‌دهد، و آگاهی را به علاقه‌مندی، هیجان و بازیگوشی که معمولاً جای آن در این نوع ادبیات خالی است، می‌افزاید. کتاب‌های راهنمای کمی در این زمینه وجود دارد و تعداد کمتری از آنها هنوز از شواهد تحقیقی و درک واقعی نظریه رفتاردرمانی شناختی بهره می‌برند. متخصصان بالینی تازه‌کار و خبره هر دو ارائه روشنی از تکنیک‌ها و رویکردهای دلچسب جدید و کاربردی برای برآورده کردن «نیازهای درمانی» کودکان را در این کتاب خواهند یافت.

الن فلانری شرودر دکترای روان‌شناسی، رئیس برنامه روان‌شناسی بالینی دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه راد آیلند است. مجوز رسمی کپی‌رایت ترجمه فارسی این کتاب از سوی انتشارات گیلفورد به کتاب ارجمند واگذار شده است.

شناسنامه کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان

سرشناسه: فریدبرگ، رابرت د، 1955‌ـ م. .Friedberg, Robert D

چاپ سوم، بهمن ۱۴۰۰

عنوان اصلی: Cognitive Therapy Techniques for Children and Adolescents: Tools for Enhancing Practice, c2009

Copyright@ 2009 The Guilford Press, A Division of Guilford Publications, Inc

خواندن کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تکنیک های شناخت درمانی کودکان و نوجوانان

ارزیابی و سنجش در روان‌درمانی، رویه‌های مداومی هستند که برای شکل دادن فرضیه‌ها درمورد بیماران، انتخاب و به کارگیری راهبردهای درمانی، قضاوت درمورد روند، و ارزیابی نتیجه، استفاده می‌شوند (نلسونـ گری، ۲۰۰۳؛ پیترسون و سوبل، ۱۹۹۴؛ شرودر و گوردن، ۲۰۰۲). مقیاس‌های رسمی و غیررسمی که در این فصل توضیح داده شده‌اند با توجّه به صورت‌بندی مشکل بیمار، برای فرضیه‌های شما اطّلاعات فراهم می‌کنند. بر اساس اطّلاعات به دست آمده توسط ابزارهایی که اینجا توضیح داده می‌شود، شما می‌توانید علایم خلقی خاص، باورهای ناکارآمد، رفتارهای مشکل‌آفرین، وابستگی‌های رفتاری، و طرح‌واره‌های ناکارآمد را شناسایی کنید. همهٔ این عوامل، عناصر اصلی صورت‌بندی مشکل بیمار شما هستند.

مقیاس‌های این فصل همچنین به شما امکان می‌دهند تا پیشرفت درمان را بازبینی کنید. شما می‌توانید این ابزارها را به طور مداوم برای پیگیری دست‌آورد درمان اجرا کرده و نمره‌گذاری کنید. اگر شما از مقیاسی رسمی مانند مقیاس پرسش‌نامهٔ افسردگی بک۲۶II (BDI- II‌) استفاده می‌کنید، می‌توانید نشانگرهای استاندارد برای پیشرفت را انتخاب کنید (برای مثال، سه نمره تغییر) یا تفاوت میان نمرات را بر اساس حالت‌های فردی، مورد به مورد قضاوت کنید. بر اساس این نمرات، شما می‌توانید برای برنامه‌ریزی درمان از نظر تعداد جلسات، خاتمه/ ترخیص، و ارجاعات دارویی، تصمیم‌گیری کنید.

اکثر ابزارهای ارزیابی که در این فصل ارایه شده‌اند، مقیاس‌هایی برای خودگزارش‌دهی هستند. ما همچنین مقیاس‌هایی برای گزارش آموزگار، والدین، و درمانگر ارایه کرده‌ایم. پرسش‌نامه‌های خود گزارش‌دهی نوعی سنت در ارزیابی کودکان هستند (رونالد، ۱۹۹۳)، امّا آن‌ها مزایا و محدودیت‌های خود را دارند. استفاده از آن‌ها باید با در نظر گرفتن مشکلات مورد ارزیابی و توانایی‌های رشد هر کودک خاص، تعدیل شود.

ما این فصل را با توصیه‌هایی برای شروع جلسه و بازبینی مداوم، ازجمله موضوع تفسیر و روند بالینی، شروع می‌کنیم. بعد، مقیاس‌های رسمی انتخاب شده را برای ارزیابی افسردگی، اضطراب، خشم، اختلال رفتار تخریبی، اختلال‌های نافذ رشد(PDD)، و اختلال‌های خوردن بررسی می‌کنیم. مقیاس‌های محتوای شناختی که افکار خودآیند و طرح‌واره‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند نیز معرفی شده‌اند. بخش دوّم این فصل تکنیک‌های خودبازبینی کاملاً فردی یا اندیشه‌نگارانه را ارایه می‌کند که بر اساس حوزه‌های هیجان، رفتار، و شناخت گروه‌بندی شده‌اند. بسیاری از تکنیک‌های خودبازبینی، زمینه را برای تکنیک‌های درمانی که در فصل‌های بعدی ارایه می‌شوند، آماده می‌کنند.

نقش سیاست در تحولات اقتصادی کشورها
الهه فابریکی اورنگ
آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان
محمد خدایاری فرد
روانشناسی رشد؛ مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی
حسن احدی
گروه‌درمانی مبتنی بر خودآگاهی برای دانش‌آموزان دبیرستانی
مریم نعیمی
راهنمای ترسیم ژنوگرام خانواده؛ ابزاری مفید برای درک عملکرد خانواده‌ی خویش
فرشاد بهاری
اعتیاد مشاوره و درمان؛ راهنمای تغییر رفتار اعتیادی در معتادان
فرشاد بهاری
رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب
توماس مارا
شش نوشتار در روان‌درمانی پویشی
آلان بیبر
مصاحبه انگیزشی در درمان مشکلات روانی
ویلیام آر. میلر
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (راهنمای درمانگر)
فیلیپ کندال
پیمان شکنی
پاول ر. پلوسو
یادگیری از آینده
لیام فهی
آسیب شناسی روانی بالینی فیش نشانه ها و علایم در روانپزشکی
فهیمه خمسه لویی
دیدبانی بگمار
هارپر لی
بررسی و تحلیل صنایع لفظی بدیع
زینب طالبی
رابین هود
هوارد پایل
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان